Gå til innhold

Touran 2007; DA på "rotete" front?


West

Recommended Posts

Har en sort Touran -07, som da har den nye fronten. Jeg liker fronten meget godt og syns den er tøff. Problemet viser seg nå når jeg har fått enda en ny hobby ;)

For de av dere som kjenner til fronten til Touran så består den av lister i både sort lakk kominert med såkalt chrome, chrome flater og vanlig plastikk....

(Bildet er lånt fra finn.no og er ikke mein wagen. Mein wagen er ikke så hvit i plasten.)

97_1232119480.jpg

kan det være forskjell på hva jeg skal gjøre med selve fangeren og de listene på hjørnet som har en blank list oppå?

Bør jeg maskere grillen når jeg skal polere det sorte?

Har jo disse "doble" listene på sidene av bilen også (med blank chrome øverst og sort nederst), og ser at de ikke er så veldig pene. Hva bør jeg bruke på disse? Bare det samme som på resten av bilen? (og nei, jeg vurderer ikke å ta de av ved shining. Er ikke SÅ hardcore detailer).

Også helt til slutt; testa ut scratchX 2.0 på panser forrige uke. brukte MG's aplikator og jobba for hånd (fytti som jeg var støl etterpå :lol: ) . På tuben står det "la tørke før fjerne med MF". Gjorde så, men opplevde at det lå igjen striper/"flekker" i lakken med produktet.... bøffa ganske hardt for å få det vekk, men kom til et punkt der jeg var redd jeg laget mer riper i lakken pga gnukking.

Har jeg kanskje tatt for store felt om gangen? Skal ikke produktet tørke skikkelig før fjerning?

Ja, ble mye forskjellig dette....

Endret av caravelleman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Jeg ville tatt av grillen og dekkslene nede (de rundet lyktene i fangeren). Dette tar deg maks 5 minutter. Grillen sitter med 2 skrue du når ved å åpne panseret og 2 skruer i underkant. Gitterne rundet lyktene i fangeren er bare å nappe ut (de sitter som fy så her må du bruke kreftene dine ;) ). Uten selv å ha fjernet den så vil jeg tro at den midterste grillen nede i fangeren også er lett å fjerne, men det ser du når du har fjernet det andre.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

todleif

Scratch-x tar du av med ein gang.

Striper/flekker etter scratch-x tar du kjempelett med Meguair`s step 1 (lakkrensen)

Eller ein annen lakkrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært inne på tanken om å demontere grill. Nedre del er også "lett" festet og kommer av på 5 min. :) Er dog litt mer usikker på selve dekslene rundt tåkelysa, men det kan jo ordne seg.

Flott at det står på tuben til scratchX'n at det skal tørke da! Spesiellt når det IKKE skal tørke ;) Når jeg påførte første felt tenkte jeg det måtte være litt lite, slik at det ikke tørka. Så leste jeg bakpå og der stod det "skal tørke".... jaja, jeg prøver meg frem så får jeg vel et resultat til slutt :)

Takker for fine svar! Ha en god Søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side så er jo disse plastdekslene litt innafor selve den lakkerte delen av fanger og bør dermed kunne maskeres med tape og avis/dekke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Får vel følge opp med en slags "slik gikk det"-sak på denne, og jeg kan si det gikk fint!

Blei ikke til at jeg tok av noenting. Brukte DA på hele bilen, men når jeg kom til fronten gikk jeg over på håndkraft. Litt mer slit, men jeg overlevde ;)

Mer bilder osv kommer i egen "worklogg/SS" på denne bilen seinere, når jeg har opparbeidet meg litt mer bilder.... fokuserer mest på jobben nå i starten, ikke så mye på kamera ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...