Gå til innhold

Sliten eksos - trenger shine!


Tomsti

Recommended Posts

Har ennå ikke satt sommervasken, så bear with me. Har skjønt at avfetting ala privkbort og en metal shine gjør susen. Noen som har en metal shine og anbefale? driver og ser på megs sin.

104189_s.jpg

Endret av Tomsti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stykk gammelt lite håndkle og enten metalshine eller autosol. Kan ikkert lønne seg å vaske først også, med enten avfetting eller såpe.

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

I værste fall må du frem med sandpapir faktisk.

Meg's Nxt metal polish er det fint lite slipemidler i, den renser og beskytter og får pent stelt krom og annet metall blankt. Men på dårlig metall har den liten effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jan tore

Personlig kjørte jeg denne rekkefølgen.

- Prickbort med stålull, for grovrens

- Grov våtslip / tørrslip

- Medium våtslip

- Fin våtslip

- Vask m/ såpe og evt. fin børste/kost

- Masse pussing med autosol og polerrull og microfiber

Det tok tid, men resultatet ble veldig bra.

Edit: Jeg ser det at mine endestusser var mye verre enn dine, så en god vask med avfetting og litt metalshine vil nok gjøre jobben hos deg.

Endret av jan tore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prickbort og mg all metal polysh gjorde seg på mitt :) fikk ikke bort det som var helt synsykt inngrodd men det ble da blankt der det syntes :P

metal polyshen til mg er mere brukandes enn autsol i boka mi i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Prickbort + vask + Duragloss all metal polish + Swissvax Autobahn = bling

;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

0000 stålull funker det.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnfinnj

Kan anbefale Tardis til å fjerne det værste først, clay kan også være aktuelt, Briliant serien er fin å polere stussene med, ville da brukt chrome & hot enviroment polish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

TATT UT AV EN SHOW AND SHINE TRÅD!

DSC_0197-1.jpg

DSC_0198-2.jpg

Her har jeg satt opp kamera på stativ for at dere skal kunne se de forskjellige stegene, og jeg skal prøve å forklare underveis.

Brukte CG Metal Shine, stålull med såpe og matteklut.

DSC_0205-1.jpg

Fuktet stålullen med vann, så det skulle bli litt skum og glid og brukte kun rette bevegelser i en retning.

DSC_0206-3.jpg

DSC_0207-1.jpg

DSC_0208-1.jpg

Deretter dro jeg ut litt "godsaker" fra innsiden med stålull og polerte ytterste "ringen" på stussen.

DSC_0209.jpg

DSC_0210-2.jpg

Så gikk jeg igang med matteklut og CG Metal Shine som også ble jobbet med i samme retning som forrige runde.

DSC_0211.jpg

Dette ga meg dette resultatet som jeg ble fornøyd med. Jeg syns det er spesielt viktig å få endestussen til å se bra ut, for den legger til og med Ola Normann til. Så det er ekstra gøy. Samtidig som det er noe helt annet å jobbe med polering. Er en flott avveksling egentlig.

DSC_0212-1.jpg

DSC_0213.jpg

Her har jeg satt opp en bildeserie som er kronologisk. Dette viser stegene før, stålull og etter matteklut med CG Metal Shine.

DSC_0203.jpg

DSC_0208-1.jpg

DSC_0213.jpg

La igjen litt oljer og godsaker på gulvet dette gitt. Merkelig... :huh:

DSC_0216-2.jpg

TATT UT AV EN SHOW AND SHINE TRÅD!

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mattekluten. Er det noe standardvare det eller? Stålullen lager ikke for mye merker da? Og mattekluten klarer fint å polere vekk disse? Slipemidler og beskyttelse i CG Metal Shine?

Men ser jo at resultat er fabelaktig da!

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Denne mattekluten. Er det noe standardvare det eller? Stålullen lager ikke for mye merker da? Og mattekluten klarer fint å polere vekk disse? Slipemidler og beskyttelse i CG Metal Shine?

Men ser jo at resultat er fabelaktig da!

Det er en matteklut kjøpt på Biltema eller Clas Ohlson, og #0000 stålull som er kjøpt på Byggmakker. Denne er finere enn de man får kjøpt i dagligvarebutikker. Stålull fra ICA lager sikkert noe merker, men den #0000'n er veldig mye finere. Nesten som vanlig ull. Nesten. ;)

Både slipemidler og beskyttelse i CG Metal Shine. Men jeg påfører SV Autobahn i tillegg for ekstra beskyttelse.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...