Gå til innhold

Vaske ruter


kasper

Recommended Posts

Hva er fremgangsmåten deres på å vaske rutene på innsiden av bilen? Vasket mine med jif universal glassrens og tørket av med microfiber, men rutene ble liksom ikke helt rene. I sollys ser man merker etter hvor jeg har ført kluten også er det en del "hår" fra kluten som sitter fast på glasset.. Hva er rett måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Hvis du ikke har sota ruter så er avispapir en sikker vinner. Hvis du har sota ruter så er glått lofritt papir veien å gå. Jeg bruker dette mest siden jeg ikke får det bra nok med MF

Middlene er Scholl ICE, Swissvax Crystal eller Sonax Fönsterputs

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindusspylervæske + papir som henger på bensinstasjonen ved pumpene har alltid vært en slager her når kveldssola begynner å bli lav og rutene trenger en puss, funker knall hver gang, ingen skjolder og rene vinduer :lol:

Bruker som regel noe vindusrens jeg finner samt MF når jeg tar fullstendig shine inni bilen og ikke trenger en kjapp vask på bensinstasjonen for å komme meg hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Autoglym Car Glass Polish er gull, legg på/poler med en påføringspad e.l. la tørke, buff med mf, skjoldefritt og rent hver gang. I proffserien heter den 06B :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Brukte Chemical Guys Streekfree glass cleane ri dag på husvinduene... ble bra det også :) først med nanosvam og nal så CG SFGC + mikrofiber og jeg har desverre blitt utnevnt som "master" rutevasker her hjemme... :( var vel ikke helt planen det gitt, men sånn er det ofte mht Nanosvampjobber :D

Litt kos da når kona kommer med ØL til deg etterpå og en nuss på kjakan...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Brukte Chemical Guys Streekfree glass cleane ri dag på husvinduene... ble bra det også :) først med nanosvam og nal så CG SFGC + mikrofiber og jeg har desverre blitt utnevnt som "master" rutevasker her hjemme... :( var vel ikke helt planen det gitt, men sånn er det ofte mht Nanosvampjobber :D

Litt kos da når kona kommer med ØL til deg etterpå og en nuss på kjakan...

Du måtte på butikken og kjøpe pils selv da....

Scholl Ice og Scholl rutepapir her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker en turtlenanogreie - har prøvd mange forskjellige, bruker alltid Nanolotus MF og så tørker jeg til det er helt tørrt - hjelper med godt lys

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=18&products_id=359

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=18

Beste glass komboen jeg har prøvd, tok til å med den groveste dritten i frontruta på en traktor;)

et par wipes så blir det rent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Pleier faktisk bare å bruke jif vindusrens på innsiden, og en bøtte med vann og et vått pusseskinn for å få vekk rensen igjen. Det blir helt rent, etterlater ingen rester av rens på vinduet og pusseskinnet loer ikke.

Dessuten blir det helt rent og det er en billig løsning. (men morroa med å kjøpe masse spennende produkter forsvinner jo da) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bruker selv CG SFGC og to stk MF kluter. Spruter da rensen på den enen MF kluten(denne kluten er en vanlig MF klut med korte "hår"), drar over ruta til det er tålelig rent. Deretter går jeg over med en glass MF og tar det siste som er igjen av produkt. Ender opp uten skjolder og striper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Nu mange bruker nanosvampen til dette ville jeg nevne denne kjempe Nanosvamp med håndtak. Helt konge til glass.

NanoLotus® Power Clean Hand Pad er navnet.

  • Lett at bruke
  • Ingen tilsatte rengjøringsmidler, trenger bare vann
  • 3 generasjons Nanosvamp mere slitsterk for lengere holdbarhet
  • Fjerner selv de vanskeligste flekker

Tørk efter med en tør glass mf

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanosvamp er konge

Samme er optiker-papir samt Mark V Windows Sheen (den kan blandes sykt tynt og enda tar den bra - 1:200 er bra nok tror jeg default_blink.png )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Nu mange bruker nanosvampen til dette ville jeg nevne denne kjempe Nanosvamp med håndtak. Helt konge til glass.

NanoLotus® Power Clean Hand Pad er navnet.

  • Lett at bruke
  • Ingen tilsatte rengjøringsmidler, trenger bare vann
  • 3 generasjons Nanosvamp mere slitsterk for lengere holdbarhet
  • Fjerner selv de vanskeligste flekker

Tørk efter med en tør glass mf

Men blir ikke den litt stor og uhamslig innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nu mange bruker nanosvampen til dette ville jeg nevne denne kjempe Nanosvamp med håndtak. Helt konge til glass.

NanoLotus® Power Clean Hand Pad er navnet.

  • Lett at bruke
  • Ingen tilsatte rengjøringsmidler, trenger bare vann
  • 3 generasjons Nanosvamp mere slitsterk for lengere holdbarhet
  • Fjerner selv de vanskeligste flekker

Tørk efter med en tør glass mf

Brukte den utendørs her på husvinduer og der var den KONGE...gikk knallfort å vaske alle rutene her med den og en nal...

innvendig i bilen er den nok noe mer mas da det skal brukes sammen med vann ;)

Utvendig derimot for å ta rutene etter at bilen/vinduer er vasket fri for sand etc så er den super duper....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...