Gå til innhold

påføring av produkt trøbbel!


Arne

Recommended Posts

Tenkte bare og høre med dere som bruker roterende maskin om hvilken måte dere sprer produktet utover når dere skal jobbe?

Selv har jeg sittet og testet til det store sittesåret og kommet frem til at det som funker best for meg er 4 erte store klatter med produkt på padden klokka 12-3-6-9 samt en lten spay med QD på padden.starte på laveste speed og øke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

fukter pad, har en stripe på panelet og starter derfra...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fukter pad, har en stripe på panelet og starter derfra...

Har testa og har du sett furtebua mi har du fliret så det holdt av produkt utover alt og da mener jeg alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare og høre med dere som bruker roterende maskin om hvilken måte dere sprer produktet utover når dere skal jobbe?

Selv har jeg sittet og testet til det store sittesåret og kommet frem til at det som funker best for meg er 4 erte store klatter med produkt på padden klokka 12-3-6-9 samt en lten spay med QD på padden.starte på laveste speed og øke.

Har prøvd både qd og vann, men syns vann er best å fukte padden med..

Min fremgangsmåte:

1 spray på padden med vann, kjøre den mot hånda på 600 rpm for å fordele vannet på padden.

Legg på 3 store ertestørrelser med produkt.

Så trykker jeg padden mot panelet 4-5 plasser, for å fordele.. Deretter gnir jeg det utover med padden, med maskinen avslått..

Når det er gjort kjører jeg 1 runde på 600 rpm, deretter 2 runder 1200 rpm og så opp til vanligvis 1500 rpm til produktet er brutt ned, så er det 2 runder på 1200 rpm for å refine.

Har også lekt meg litt med å bare sette padden ned mot panelet med produkt på, og bare starte på 600 rpm, og kjøre utover panelet jeg skal jobbe på.. Fungerer helt greit, og det sparer litt tid.

Men foretrekker helst å gjøre det på måten jeg skrev først :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sling er gøy, ha skjedd meg også det, men etter noen ganger går det greit...værre når du tar produkt på paden og kommer borti start knappen på roterende, da er det bra søl også...he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værre når du tar produkt på paden og kommer borti start knappen på roterende, da er det bra søl også...he he

Hehe,been there done that :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Legger på pad, og smører ut uten hastighet, deretter laverste for å fordele det skikkelig, dermed kjører jeg på. "Mangler" jeg litt- drar jeg en stripe med produkt på f.eks panseret, kjører maskinen på hastigheten jeg skal ha, og drar produktet ut! det ser litt kult ut også. Ser folk på meg, føler en seg litt "proff" da vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spray QD hvis padden er helt tørr (ny ren pad), ca 3 ertstørrelser med produkt (litt avhengig av hvilket produkt), trykker padden mot panelet 3-4 plasser for å fordele produkt også er det tut og kjør..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sprut vann på pad, en stripe produkt på panel, starter maskin på laveste, setter maskin mot lakken, fører maskin over produktstripe fra høyre mot venstre, for å unngå søl. Ellers som de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er det bare jeg som bruker ALT for mye produkt????

ser her at jeg må bli mere gnien på polishen ja...

hva med smøring til clay da gutter???? bruker nesten en flaske 0,4/0,5 på en stv jeg...

bruker derre kun tre erter med polish når 2-3 runde går også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical Guys quick detailer forsvinner fort som clay lube, anbefales ikke.. den funker jævla bra, det var ikke det.. Men det er lite lube for penga liksom, virker som man får litt mere med ei flaske no-rinse f.eks :P

Chemical Guys quick detailer = 450 ml clay lube.

No rinse: Clay Lubricant: 60ml på 3.7l vann. Flasken inneholder 950 ml. Og koster 20 kr mer.................. Da er det jo ingen vits å spare på smøringen ivertfall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...