Gå til innhold

Hjelpemann...


FunSize

Recommended Posts

Hei,

Frekt og freidig, så lurer jeg på om det er noen i Arendal - Kristiansands området (og omegn) som ikke har noe imot å ha med seg en "hjelpemann" på en pleie eller to? Da kan jeg få sett og lært litt mot at jeg gir en hjelpende hånd der jeg kan...

Etter å ha lest mye av det som er skrevet her inne har jeg forstått (nok en gang) at bilpleie ikke bare er rett frem. Jeg er av den typen som følger "krype, før løpe" teorien. Som totalt ny innen bilpleie og det som har med vask og behandling av bilen å gjøre, så hadde det vært kjekt med opplæring og kurs. Kurs håper jeg å kunne få vært med på etter sommeren, som jeg har oppfattet er da neste kurs i regi av folk her inne kommer til å være. Opplæring skjer gradvis, men det er en viss grense på hva som kan læres med å lese et forum.

Kanskje en forespørsel litt utenom det vanlige, men men... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi skulle ordnet et "adopt a newb" program her. kunne gjerne tenkt meg og deltatt selv som newb'en.

Dette kunne jo vært lurt for å hjelpe andre i gang og knytte vennskap og kansje da også ha noen som kan hjelpe deg om du har en stor jobb eller

bare sitter i garasjen og rubber mutters alene 2om natta.

Personlig kunne jeg trengt mye mer kunnskap om roterende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg skal teste Flex DA maskinen før helgen med Scholl S30 og CF Pro... Gleder meg som en liten drittunge på julaften... (værforbehold)

Dette er jo ikke en roterende, men jeg vedder på at det holder i lange baner til mitt bruk.

Forestiller meg at dette kommer til å gå som en lek og kan ikke tro at det skal være så vanskelig å bruke denne makinen...

Bare man har sån noenlunde snøring på hva slags produkt man bør bruke så tror jeg det skal gå greit...

Men med en roterende så tipper jeg man bør holde tunga i munn...

Prøvde en roterende Makita på båten nå i sommer som jeg lånte av naboen (første gangen jeg prøvde roterende) og dette synes jeg ikke var så lett. Maskinen var tung og den føyk alle veier. Fikk liksom aldri dreisen på denne, men det skal sies at den maskinen var svær!

Kunne forøvrig også tenkt meg å vært med på en session med noen som var dreven på Flex DA og Scholl... Men det koker vel ikke akkurat over av frivillige som faktisk kan dette rundt her jeg bor kanskje... ?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal teste Flex DA maskinen før helgen med Scholl S30 og CF Pro... Gleder meg som en liten drittunge på julaften... (værforbehold)

Dette er jo ikke en roterende, men jeg vedder på at det holder i lange baner til mitt bruk.

Forestiller meg at dette kommer til å gå som en lek og kan ikke tro at det skal være så vanskelig å bruke denne makinen...

Bare man har sån noenlunde snøring på hva slags produkt man bør bruke så tror jeg det skal gå greit...

Men med en roterende så tipper jeg man bør holde tunga i munn...

Prøvde en roterende Makita på båten nå i sommer som jeg lånte av naboen (første gangen jeg prøvde roterende) og dette synes jeg ikke var så lett. Maskinen var tung og den føyk alle veier. Fikk liksom aldri dreisen på denne, men det skal sies at den maskinen var svær!

Kunne forøvrig også tenkt meg å vært med på en session med noen som var dreven på Flex DA og Scholl... Men det koker vel ikke akkurat over av frivillige som faktisk kan dette rundt her jeg bor kanskje... ?

Du kan prøve på bilen min =) hahah :P jeg kan stille bilen min til disp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Kristiansand, og tar litt biler av og til. Er laaaangt fra noen proff, men gjør mitt beste ;)

Jobber med å få meg lokaler i Kristiansand som jeg kan bruke til bilpleie, men er ikke så lett. MEN, om jeg får det i orden er du selvsagt velkommen til å være med å hjelpe til litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg dette selv. Ellers å har jeg et fint bilpleiekonsept som jeg tror vil funke i mine trakter :D bare synd vinteren er så lang og at jeg har så lite tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Kristiansand, og tar litt biler av og til. Er laaaangt fra noen proff, men gjør mitt beste ;)

Jobber med å få meg lokaler i Kristiansand som jeg kan bruke til bilpleie, men er ikke så lett. MEN, om jeg får det i orden er du selvsagt velkommen til å være med å hjelpe til litt :P

Ja, hadde vært heilt topp det. Du får bare gi et hint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...