Gå til innhold

Hvordan få produkt ut av pad?


Drumlin

Recommended Posts

Har akkurat tatt en runde med DA-maskin og Autoglym Super Resin Polish på bilen. Etter endt jobb er Lake Country-paden som jeg brukte mettet og full av polish. Hvordan får jeg "tømt" den? Jeg skyller og klemmer, og det kommer ut litt hver gang, men det virker som det aldri tar slutt. Hva er trikset her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Trikset er å rengjøre pad`n med padbrush evt. neglbørste (eller MF) ofte mens man holder på, da er ikke pad`n riktig så fullpakket med produkt når man er ferdig ;)

Men akkurat nå er vann og zalo en grei ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dråpe eller to med zalo. massêr godt inn og skyl godt. :)
Takk, dette tipset gjorde susen! :) Forsøkte først å la paden ligge ei bøtte med Zalo over natta, men det i seg selv var ikke nok. Det var litt mere jobb enn jeg hadde trodd å få den ren, men det gikk til slutt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Er kansje forskjel på hva slags produkt det er i padden og ikke minst hvor mye det er.

Selv syns jeg det går veldig greitt.

Er ikke dumt å rengjøre underveis som trogha sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

slenger inn en liten off-topic her, men noen tips for å få vann raskt ut av pads igjen? Er helt nybegynner og har kun et lite utvalg av pads, så noen produkter kreves at jeg bruker samme pads..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger inn en liten off-topic her, men noen tips for å få vann raskt ut av pads igjen? Er helt nybegynner og har kun et lite utvalg av pads, så noen produkter kreves at jeg bruker samme pads..

Sett paden på maskin og kjør fra rolig til hurtig til vannet er så godt som borte. :)

Edit: Redigert litt, tenkte litt kort ;)

Endret av ESPP
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Sett paden på maskin og kjør på full guffe. Da får du ut det meste av vannet :)

Jeg ville startet rolig først for å få ut det aller tyngst først, drar du rett opp på 3600 rpm så kan pad fort fly av maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet rolig først for å få ut det aller tyngst først, drar du rett opp på 3600 rpm så kan pad fort fly av maskinen.

Helt enig der, tenke ikke så langt når jeg svarte <_< Tekst endret :)

Men for all del ikke gjør dette med en DA maskin :P:)

Fare for å ødelegge paden?

edit: leif

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føste og siste gangen jeg testet dette røk iallefall min 2 :P

Okei, ikke prøvd det enda. Men hadde sikkert kommet til å gjøre det. Så da kan jeg bare la det ligge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at man skal rengjøre pad med MF og ikke børste på DA-maskin?

Har prøvd å presse pad'en mot en MF men syns det rengjør minimalt og kluten bare krøller seg syns jeg.

Har brukt en Megs børste når det har trengtes, men lurer litt på om det sliter veldig på pad'en pga DA-maskinens bevegelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga de oscillerende bevegelsene på en DA så vil en stiv børste rive og slite i paden. Jeg synes selv det var litt "klurete" i starten å bruke MF på oscillerende pads i starten, men det er en treningssak det også.

Men nå tar jeg av pad som regel, soaker i en bøtte med MF/Pad-wash fra Stjärnagloss, klemmer ut væske, skyller kjapt, klemmer ut mer væske og kjører tørr på maskinen igjen. Ved kjapp rens på samme panel på roterende bruker jeg pad-brush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks, var litt som forventet/fryktet altså.

Noen tips til hvordan få renset noe særlig med MF? Hvordan holder du kluten så den ikke krøller seg så veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bretter en normal størrelse MF i fire, skrur på maskinen på rundt 1-2, fører MF inn mot pad, trykker bittelitt - skrur opp hastigheten litt og "henger med på turen" :) Hender jo at MF'n vrir seg innimellom, men som regel går det greit. Jeg synes nesten det er lettere å kjapp-vaske padsene egentlig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...