Gå til innhold

Hva bør en gjøre når jobbene hoper seg opp?


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Hei grabbar :) Jeg startet i januar å ta på meg polerings/detailingsjobber. Jeg har gjort rundt 10 jobber til nå, og har rundt 10 på lista mi frem til juli(sagt nei til like mange).Folk vil ha billige jobber, og det forstår jeg.Men da får ikke jeg gjort det jeg vil, nemmelig å gjøre full pakke og rundt 20 timersjobber til XXXX kr. Nå er jeg i ferd med å havne på 10 timersjobber til halve prisen, og da rekker jeg ikke det jeg kan prestere på en bil. Sier nei til alle til jeg har gjort ferdig alle poleringsjobbene jeg har lovt, og må finne en løsning etter det.

Skal jeg kun ta på meg sånne jobber jeg vil ha og droppe alle andre?

Skal jeg sette opp prisen for å slippe de værste gnierne som pruter på noe jeg såvidt går i pluss på fra før av?

Skal jeg tilby tjenestene mine for en bilselger og droppe venners og families biler(ja,har kanskje den muligheten)?

Starte opp for meg selv( bør ha ett par kurs først, selv om det er mye å lære her inne)?

Håper dere har gode tips å komme med, for dette her tror jeg mange her har slitt med.Ikke morro å endelig få kjøpt inn mye

bilpleiesaker,få til brukbare resultater for så å "sile" ut kunder.

Må igjen understreke at jeg ikke tror jeg er noe god enda, men tenker det enkelte kanskje ikke

tør å starte diskusjon på, eller tenke i det hele tatt. En ting er sikkert: Det er mange her inne som kommer til å starte firma eller jobbe med bilpleie :)

Få på meg tenkehatten her :P Tenkt hele natta.

Bilde_11_.jpg

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Opp med prisene og markedsføringen!

Markedsfør deg på en litt eksklusiv måte og forklar andre at det du driver med er ikke noe ordinær bilklargjøring som skjer i full fart.

De fleste som setter bort bilen sin er ikke her inne, og i dems hode så tar en slik jobb noen timer. (lever på morran og hent på ettermiddagen)

Forklar dem at du trenger minst to dager for en full jobb, sammtidig som du forklarer forskjellen på det DU leverer i forhold til bilklargjørere etc. hvis dem spør. Du er en Detailer og ikke en bilpleier.

Venner og kjente kommer sist, så sant dem ikke betaler. Fremstå som litt spesiell og eksklusiv. Lag deg noen før og etter bilder av noe du har detailet og heng opp på veggen i stoort format, så kundene dine får en viss pekepinn på hva som faktisk blir gjort. Få laget deg en liten brosjyre hvor hele jobben står forklart. Dette får deg til å fremstå mer seriøs og kanskje får du også kunder utenbys fra.

Ikke ta på deg jobber som vask og "lett" polering hvis ikke du vil. Dette reklamerer du ikke en gang for.

Jeg er ingen detailer selv (selv om jeg så gjerne skulle vært det) men jeg vet litt om hva som må gjøres for å lykkes innen salg.

Snakk med Dag/Swissvax, Pirex eller mange andre her inne om hvordan dem har valgt å gjøre det. Pirex (Ketil) tillbyr jobber fra litt i overkant av 2.000,- til over 5.000,-

Jeg vet ikke helt hvor god du er, men at du bør kunne mestre en roterende maskin ett hundre prosent er nok ett must, hvis ikke du er hundre prosent dreven på denne.

Du må bare være konsekvent og si nei til venner og kjente. Si også nei og forklar hvorfor til dem som bare vil ha en lett vask av bilen. Si at du feks. nekter å levere fra deg en bil som ikke er 100% i lakken og ellers, og at en bil som kun er vasket for deg er en bil som ikke ser bra ut.

Har du plass, så kjøp deg en gammel rød Hyundai eller lignende til ett par tusen kroner som er stygg og matt i lakken. Kjør en full detailingjobb på den ene siden av bilen og ikke den andre. Still den ut i lokalet for å vise frem. Det får kunder til å bli overbevist om at det umulige plutselig er mulig....

Når jeg ser mange av bilene her inne som er detailet av bla. Bernhard så får jeg nesten frysninger på ryggen når jeg ser resultatet. Her snakker vi om biler som blir helt sinnsykt flotte og en slik jobb ville jeg gjerne betalt 10.000+ for.

Så lenge jeg som kunde VET at resultatet blir bedre enn alle andre steder, så betaler man litt ekstra.

Har selv hentet meg en splitter ny bil for noen uker siden hos Møller, og selger sa at den nettopp hadde blitt "klargjort" når jeg hentet den. Her så man fingermerker og skavanker på laaang avstand og bilen sto for meg frem som avspylet og ikke "klargjort"

Endret av Bjerknez
  • DCN Poeng 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Opp med prisene og markedsføringen!

Markedsfør deg på en litt eksklusiv måte og forklar andre at det du driver med er ikke noe ordinær bilklargjøring som skjer i full fart.

De fleste som setter bort bilen sin er ikke her inne, og i dems hode så tar en slik jobb noen timer. (lever på morran og hent på ettermiddagen)

Forklar dem at du trenger minst to dager for en full jobb, sammtidig som du forklarer forskjellen på det DU leverer i forhold til bilklargjørere etc. hvis dem spør. Du er en Detailer og ikke en bilpleier.

Venner og kjente kommer sist, så sant dem ikke betaler. Fremstå som litt spesiell og eksklusiv. Lag deg noen før og etter bilder av noe du har detailet og heng opp på veggen i stoort format, så kundene dine får en viss pekepinn på hva som faktisk blir gjort. Få laget deg en liten brosjyre hvor hele jobben står forklart. Dette får deg til å fremstå mer seriøs og kanskje får du også kunder utenbys fra.

Ikke ta på deg jobber som vask og "lett" polering hvis ikke du vil. Dette reklamerer du ikke en gang for.

Jeg er ingen detailer selv (selv om jeg så gjerne skulle vært det) men jeg vet litt om hva som må gjøres for å lykkes innen salg.

Snakk med Dag/Swissvax, Pirex eller mange andre her inne om hvordan dem har valgt å gjøre det. Pirex (Ketil) tillbyr jobber fra litt i overkant av 2.000,- til over 5.000,-

Jeg vet ikke helt hvor god du er, men at du bør kunne mestre en roterende maskin ett hundre prosent er nok ett must, hvis ikke du er hundre prosent dreven på denne.

Du må bare være konsekvent og si nei til venner og kjente. Si også nei og forklar hvorfor til dem som bare vil ha en lett vask av bilen. Si at du feks. nekter å levere fra deg en bil som ikke er 100% i lakken og ellers, og at en bil som kun er vasket for deg er en bil som ikke ser bra ut.

Har du plass, så kjøp deg en gammel rød Hyundai eller lignende til ett par tusen kroner som er stygg og matt i lakken. Kjør en full detailingjobb på den ene siden av bilen og ikke den andre. Still den ut i lokalet for å vise frem. Det får kunder til å bli overbevist om at det umulige plutselig er mulig....

Når jeg ser mange av bilene her inne som er detailet av bla. Bernhard så får jeg nesten frysninger på ryggen når jeg ser resultatet. Her snakker vi om biler som blir helt sinnsykt flotte og en slik jobb ville jeg gjerne betalt 10.000+ for.

Så lenge jeg som kunde VET at resultatet blir bedre enn alle andre steder, så betaler man litt ekstra.

Har selv hentet meg en splitter ny bil for noen uker siden hos Møller, og selger sa at den nettopp hadde blitt "klargjort" når jeg hentet den. Her så man fingermerker og skavanker på laaang avstand og bilen sto for meg frem som avspylet og ikke "klargjort"

Har hatt 1 kunde fra Oslo faktisk ;) Du har rett.En må ta seg betalt og få tid til å gjøre seg ferdig.Jeg er ikke 100% dreven med maskin

etter bre 9 biler, men begynner å få det bra til. Ja, får ta å lage meg ei liste på hva jeg har å tilby, for enkelte tror at det bare er vask og vax on vax of.. Takk for godt svar!Skal lese mere igjennom når jeg står opp utpå dagen B)

Kjør fast på at du kun tar 2-stegs.. Noen kunder faller bort, men kommer kanskje tilbake når de ser hva du virkelig kan.

Spørsmålet blir vell heller hvor mye du gjør på de 10 timene?

Er nok bare å si klart fra ja.Litt for lett for å si tjaaa, og da blir det fort ja..

På de 10 timene gjør jeg mye ;) Har kun paus om flexen går varm,hehe.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme situasjon som deg, det er jo helt klart at det er et stort marked for bilpleie.

Jeg ser dog på meg selv som en fersking som fortsatt er i en viktig lærefase, og da har jeg ikke samvittighet til å prise meg like høyt som de mer etablerte. For 1500kr får jeg dekt produktene jeg bruker på hver bil, og jeg lærer mer og mer for hver eneste bil jeg tar.

For min del er det også viktig at dette er "stuerent", og sålenge jeg ikke tjener store penger svart, gjør jeg det med god samvittighet.

På sikt (iløpet av et år eller to) blir jeg å mva-registrere meg og da kommer jeg til å heve prisene sålenge jeg har hevet kompetansenivåret mitt også. Jeg fører regnskap også idag i tilfelle det skulle være noen spørsmål.

Jeg gjør dette pga lidenskapen og hobbyen, ikke for pengene.

Bruker ca 20 timer i snitt pr bil, eneste jeg ikke gjør er våtslip og rens av interiør da jeg mangler kompetanse på våtslip og maskin til å rense interiør. Forhåpentligvis blir det ordning på begge deler iløpet av året. :)

Edit:

Når det gjelder jobber som hoper seg opp, så tror jeg det er noe de fleste av oss opplever nå på vårparten. :) Jeg prøver å være litt kritisk til hva jeg tar på meg, men har likevel booket hver helg frem til sommerferien.

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg er litt i samme situasjon som deg, det er jo helt klart at det er et stort marked for bilpleie.

Jeg ser dog på meg selv som en fersking som fortsatt er i en viktig lærefase, og da har jeg ikke samvittighet til å prise meg like høyt som de mer etablerte. For 1500kr får jeg dekt produktene jeg bruker på hver bil, og jeg lærer mer og mer for hver eneste bil jeg tar.

For min del er det også viktig at dette er "stuerent", og sålenge jeg ikke tjener store penger svart, gjør jeg det med god samvittighet.

På sikt (iløpet av et år eller to) blir jeg å mva-registrere meg og da kommer jeg til å heve prisene sålenge jeg har hevet kompetansenivåret mitt også. Jeg fører regnskap også idag i tilfelle det skulle være noen spørsmål.

Jeg gjør dette pga lidenskapen og hobbyen, ikke for pengene.

Bruker ca 20 timer i snitt pr bil, eneste jeg ikke gjør er våtslip og rens av interiør da jeg mangler kompetanse på våtslip og maskin til å rense interiør. Forhåpentligvis blir det ordning på begge deler iløpet av året. :)

Samme her.Mangler rensemaskin og våtslipeutstyr(og lakkdybdemåler) . Du kommer til å bli meget populær om du kun gjør det for prisen produktene koster :) Jeg vil ha ett par biler i måneden jeg.Sånn 10-30 timers jobber og ett par tusen i pluss.mva registrere.altså registrere som firma på en måte?enkeltmannsforetak heter det kanskje.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nok tilbud om jobber er det bare å være konsekvent på å ta de "største" jobbene og dermed luke ute de du ikke er så interessert i. Du har jo eksempelet på å få tak i en hel bil, men evetuelt kan du ta et gammelt panser. En fjerdedel gir du en 1-stegs, deretter en 2-stegs og til slutt en full korrigering. Siste delen lar du stå igjen urørt, så kan man se hva de ulike stegene betyr og hvor mye forskjell det faktisk er. Bare husk på å finne et panel som er såpass stygt at du ser stor forskjell på alle stegene.

Du kan også vurdere å sette opp prisen på ditt billigste alternativ, og ikke ha så stor forskjell på skrittet opp. Prutere er det bare å sende avgårde syns jeg. Ikke noe vits å gå ned på pris om du likevel ikke har så lyst til å ta billigjobber.

Angående det å bare ta vask og slikt ser jeg nødvendigvis ikke noe problem i det. Jeg syns det er gøy å vaske biler, og med tanke på at en "poleringsvask" koster over 200kr hos bensinstasjoner bør du fint kunne ta 4-500kr for en vask + qiuck detailer, noe som du kanskje bruker halvannen time på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Samme situasjon selv her..

Jeg har sagt mye nei, men har også tatt på meg mindre jobber som 1-stegs med forsegling eller bare interiørjobber ol.

I Bergen har jeg nå sendt videre en kunde til Lex.

Neste steg blir og skru opp prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig dette.

Har selv lekt med kalkulatoren for å se om dette kan være lønnsom business. Nå kommer det jo selvsagt an på hva man tjener i sin vanlige jobb, men jeg har i hvert fall konkludert med at det ikke er lønnsomt å drive business med det detailingnivået man legger i SS trådene her inne. Tenker da på de trådene der ting tar tid og alt blir perfekt.

Mitt regnestykket blir slik:

Tenke seg at man tar 5,5K for en jobb som innebærer: (i mitt hode tror jeg ikke det er villighet til å betale noe særlig mer for en jobb enn dette, kanskje 500 kr til eller noe)

- Full korrigering (2-3 stegs) med god voks alla SV til under 2000,- kr.

- Rens av interiør, vask av ruter osv.

- Nano et eller annet på ruter

- Forøvrig vaskes felger på bil og legger dekkfornyer og voks på disse.

Slik ser jo ikke listen så lang ut, men om man spesifiserer mer blir den lang. Tidsbruket vil naturlig nok variere i takt med type bil og lakk, men la oss si snittet ligger på 20-25 timer. Med litt overtid da, vil man klare to biler i uken og fri i helgen.

Da vil man omsette for 11000 i uken, eller 44000 i mnd.

Lengre trykket ikke jeg på kalkulatoren før jeg forstod at dette ikke er lønnsomt.Trekker man fra kostnadene til produkter og lokale er det ikke mye igjen til detaileren og skattefuten. Jeg tror dermed man kan tjene minst like mye, om ikke mer, ved en enkel jobb i handelsnæringen. Så kan man holde dette på hobbybasis og for å spe på inntekten sin.

Rett meg om jeg er helt på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Tror du treffer ganske riktig der East...

Men hvis man driver med salg av produkter ved siden av via en feks. nettside, samt at man kanskje selger felger/dekk (noe jeg vet andre gjør) så kan man spe på litt ekstra. Men rik vil man vel kanskje aldri bli...

Det er vel også det som er så flott med å kalle seg en "detailer" Man gjør det ikke får pengene, men for nytelsen av å se blikket til kunden.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som blir rike ved ærlig jobbing her i landet..laugh.gif men klarer du å få inn brutto 44000 i mnd, da hadde jeg slutta i min jobb iallefall! Men det er klart skal du leie lokaler og dette ligger ett stykke fra der du bor så kan du vel like godt være ansatt ett sted, så for min del blir det å jobbe med detailing hjemme i eget lokale på kvelder og helger isteden for å jobbe overtid på jobb, for jeg må nok basere meg på å ha dette som bi-inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Er vel ingen som blir rike ved ærlig jobbing her i landet..laugh.gif men klarer du å få inn brutto 44000 i mnd, da hadde jeg slutta i min jobb iallefall! Men det er klart skal du leie lokaler og dette ligger ett stykke fra der du bor så kan du vel like godt være ansatt ett sted, så for min del blir det å jobbe med detailing hjemme i eget lokale på kvelder og helger isteden for å jobbe overtid på jobb, for jeg må nok basere meg på å ha dette som bi-inntekt.

har man mulighet, så kan man jo bygge seg en stor garasje hjemme og innrede denne med diverse utstyr. Koster ikke all værden en slik garasje, og denne får du jo bruk for selv om det skulle skjære seg...

Hvis du da "jukser" litt og ikke regner garasjen med i utgiftene, så har man stregt tatt kun utgifter på produktene man bruker. Nå har ikke jeg den fjerneste anelse hva regnestykke på bruk av produkter bli pr. bil, men sett at du feks. sitter igjen med 44.000,- pr.mnd. så er det nok en del du sitter igjen med.

Personlig så mener jeg at så lenge slike jobber gjøres kommersielt, så er det veldig fort gjort og bli "bilpleier" kontra "detailer"

Jeg ser på en Detailer som en "Geek". Altså en person som er utrolig dyktig og har større øye for detaljer enn de komersielle bilpleierene. Er man sykt opptatt av bilens utseende, så oppsøker man derfor en detailer.

Kan nesten sammenlignes med følgende:

Si pc'en din har krasjet.

Enten så leverer du den til steder ala elkjøp (drar her en paralell til en "bilpleier")

Eller så leverer du den til han kisen borti gata som alle kaller "nerd" og som har trykket på en pc hele sitt liv og lever nede i en kjeller med neonlys (Her dras paralellen til en "detailer")

Jeg tror jeg vet hvilken av dem som hadde gjort den beste jobben :)

Men rik, er sistnevnte nok ikke...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mitt eget vedkommende er det å shine andre sine biler akkurat nå kun en mulighet til å lære seg dette "faget" og den betalingen jeg tar står ikke på noe slags vis i forhold til det resultatet eller de timene jeg legger ned.

Jeg synes dette blir "å starte i riktig ende" for meg......Jeg har ikke mere enn litt over 10 biler på baken, og jeg synes retten til å ta seg godt betalt og være kritisk til hva hver enkelt jobb skal inneholde er noe som skal "tjenes" gjennom den enkeltes kompetanse, innsikt og faktisk leverte resultater.

Hvis jeg får det som jeg vil så blir jeg om noen år så flink at jeg kan tillate meg å være både sær, prippen og dyr - men det skal i såfall være fordi jeg har opparbeidet meg et rykte som gjør at folk foretrekker meg uansett.....

Inntil da tror jeg definitivt at jeg kommer lengst ved å være mest mulig fleksibel mht å gjøre kunden fornøyd, og heller ha fokus på å gjøre en best mulig jobb utifra det som er avtalt enn å telle kronene.

Det er vel slik for de fleste i yrkeslivet at kunnskaper og lønn følger hverandre, og jeg ser det ikke som naturlig at jeg som er "lærling" skal kunne tillate meg å ta betalt som en som har et godt innarbeidet rykte gjennom utallige flotte bilpleiejobber.

Hvis jeg skulle velge bort noen jobber på det nivået jeg står nå, så måtte det bli de jobbene hvor det er plankekjøring og lite nytt å lære....og som faktisk er de jobbene hvor man føler man har noen få kroner igjen også.

- Men jeg velger ikke bort noen jobber fordi det på det nivået jeg står nå kan være skadelig for et evt fremtidig rykte....

Dette må ikke misforståes, jeg er ærlig og sier at jeg har mye å gjøre, og at det kan ta lang tid før jeg har anledning......men ordet "nei", det er ikke noe en som søker hjelp får fra meg ihvertfall.......det er et stykke frem dit :)

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

For mitt eget vedkommende er det å shine andre sine biler akkurat nå kun en mulighet til å lære seg dette "faget" og den betalingen jeg tar står ikke på noe slags vis i forhold til det resultatet eller de timene jeg legger ned.

Jeg synes dette blir "å starte i riktig ende" for meg......Jeg har ikke mere enn litt over 10 biler på baken, og jeg synes retten til å ta seg godt betalt og være kritisk til hva hver enkelt jobb skal inneholde er noe som skal "tjenes" gjennom den enkeltes kompetanse, innsikt og faktisk leverte resultater.

Hvis jeg får det som jeg vil så blir jeg om noen år så flink at jeg kan tillate meg å være både sær, prippen og dyr - men det skal i såfall være fordi jeg har opparbeidet meg et rykte som gjør at folk foretrekker meg uansett.....

Inntil da tror jeg definitivt at jeg kommer lengst ved å være mest mulig fleksibel mht å gjøre kunden fornøyd, og heller ha fokus på å gjøre en best mulig jobb utifra det som er avtalt enn å telle kronene.

Det er vel slik for de fleste i yrkeslivet at kunnskaper og lønn følger hverandre, og jeg ser det ikke som naturlig at jeg som er "lærling" skal kunne tillate meg å ta betalt som en som har et godt innarbeidet rykte gjennom utallige flotte bilpleiejobber.

Hvis jeg skulle velge bort noen jobber på det nivået jeg står nå, så måtte det bli de jobbene hvor det er plankekjøring og lite nytt å lære....og som faktisk er de jobbene hvor man føler man har noen få kroner igjen også.

- Men jeg velger ikke bort noen jobber fordi det på det nivået jeg står nå kan være skadelig for et evt fremtidig rykte....

Dette må ikke misforståes, jeg er ærlig og sier at jeg har mye å gjøre, og at det kan ta lang tid før jeg har anledning......men ordet "nei", det er ikke noe en som søker hjelp får fra meg ihvertfall.......det er et stykke frem dit :)

mvh

ståle :)

Takk for godt svar Ståle! Da er jeg nærmere en løsning foreløpig.Jeg får bare si helt stopp frem til jeg er ferdig med de kommende 10 jobbene, og heller bite i meg det jeg har tatt på meg og gå 500-1000kr i pluss for en full dags jobb(10-15 timer på de bilene som blir enklest), så får jeg ikke noe dårlig rykte/renome ihvertfall.Folk må jo bare forstå at jeg ikke kan ta på meg mere nå :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innlegg Ståle, enig med deg.

Vi har alle forskjellige motiver for å lære oss dette, noen vil ha det som yrke, noen vil spe på litt, og andre, sånn som meg, vil helst bare dulle med egne biler så de alltid er på stell :)

Nå er vel terskelen for å spørre noen som står med en poleringsmaskin i hendene om en jobb relativ lav (de tror nok at alle kan dette), og jeg merker nå etter et par småjobber, pluss den Porscha, at henvendelsene øker betraktelig. Foreløpig takker jeg pent nei, og skylder på tidsklemma. Har tross alt en ny kid på trappene og en flere andre hobbyer som skal ha litt tid, pluss to egne biler og en Windy som ikke har "fått noe" ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Jeg også begynt mye for min egen del.. Men når jeg tenker meg om så har ikke min egen bil fått voks siden september, går bare i kundebiler hele tida :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldig at jeg har en del forespørsler jeg også, og da som regel 1-stegs jobber. Ulempen med dette er at jeg føler jeg må levere fra meg halvveis resultater, i stedetfor å bruke 10timer ekstra med maskinen og dermed levere et myyye bedre resultat. Det er nok noe av grunnen til at jeg som regel jobber med maskinen lengre enn hva jobben egentlig krever. Tenker at det er positivt for egen del med hensyn til læring, OG at man kan tjene på det i fremtiden da folk ser hva man faktisk kan få til om de betaler litt ekstra.

Problemet er kanskje da at folk ser du gjør mye på en 1-stegs jobb, og ser dermed ikke grunnen til å gå videre til neste skritt.

Tenker også at det å si direkte nei til en jobb ikke er den beste reklamen, men heller forklare at det kan ta tid som du selv sier. Men for all del, er jo mer fristende å kjøre full detail på en 2008 modell BMW M3 enn en 1-stegs på en sliten 1988 E30 316 :P Nye bilere er ofte bedre i lakken og har som regel mindre rust. Derfor litt gøyere å jobbe med dem, i tillegg til at man klarer å gi bedre resultater på dem enn gamle rustne biler med dyyyype riper inn til stålet

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
hmsilset

Da har det hopa seg opp igjen her :blink: Er artig å polere ofte synes jeg, og kundene får fortsatt tilbud om å være med på jobben om de synes det er interessant. Bare i går hadde jeg forespørsel om 4 biler på ett par timer.Derfor ser jeg ikke annen utvei enn å øke prisene med 50%. Er en liten plass dette, og nesten alle kjenner alle.Derfor velger jeg heller å øke prisene, for jeg vil ikke si nei til mange..

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er mere til øye her jeg da men.

Hvis man er av den enkle typen som tar 3 biler om dagen til 3000kr stykke for en vask ute og inne og 1/2 stegs polerings jobb, kan gjærne være 2 på de jobben også så blir regne stykket ganske bra i bruto.

Til sammen blir det 720 biler i året da vill det si en årsintekt(bruto) på 2160000 dele dette på 2 og trekke fra utgjfter. La oss si 250000 i året i bare utgjifter til sammen dele på 2 blir det 955000 i bruto på hver før skatt. Og det vill jeg si er absolutt ingen ting å klage på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...