Gå til innhold

Førsteinntrykk av GHIBLI M7


offroad

Recommended Posts

Da kom det pakke i posten i dag. bestillte denne fra SS 24.04 så det var kjapp levering.default_smile.png

Bella venter i spenning..

post-567-1272476890,84_thumb.jpg

Maskinen var bra pakka og ferdig montert, så det er bare "plug and pray"!

post-567-1272477036,51_thumb.jpg

post-567-1272477138,35_thumb.jpg

Rentvannstanken er løs så det var enkelt å ta den med bort til krana for fylling.

post-567-1272477083,49_thumb.jpg

Maskinen virker solid, riktignok i plast men i solid plast!

Står støtt på gulvet med to store hjul bak og to mindre med sving foran.

Det var veldig lang strømledning, men sugeslangen kunne godt vært en halvmeter til syns jeg. Går vel ann å kjøpe en sjøt kanskje.wink.gif

Det følger med stort munnstykke med lengre skaft til gulvteppe i tillegg til det smale som egner seg i bil. Har prøvd den på to seter og den fungerer bra, greit sugemunnstykke med bra effekt både på sprut og sug!!default_tongue.png Konklusjon: Vel verdt pengene!

post-567-1272477856,72_thumb.jpg

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Foma Mimo? Hvis ja; er Mimo'en verdt de ekstra kronene?

Har ikke prøvd mimo, men vi brukte vel en combivac på kuset på Ås. Til bilbruk syns jeg Ghibli`n er helt grei, litt større tank enn Mimo tror jeg, men skal du rense store teppearealer ville jeg kanskje gått opp en størrelse. Tror Mimo og M7 er ganske like. (prisen ligger jo også i samme gata hvis en ser bort fra kampanjen som går på M7 nå.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Fikk og testet maskinen i dag, fungerte supert og eg fikk renset gulvteppe i vintervraket. Vel verdt hver krone, kraftig nok og lett å plassere pga lang ledning. Den hadde hatt godt av en litt lenger slange som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Kan du gå litt i dybden av hvordan denne fungerer tror du?

Vurderer en slik selv, men lurer litt på hvordan den funker i praksis...

Pumper maskinen selv rent vann med såpe ned i setet og suger opp sammtidig, og blir det tørt nok til å sitte i setet rett etterpå?

Regner med at den også fjerner hundehår etc...?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gå litt i dybden av hvordan denne fungerer tror du?

Vurderer en slik selv, men lurer litt på hvordan den funker i praksis...

Pumper maskinen selv rent vann med såpe ned i setet og suger opp sammtidig, og blir det tørt nok til å sitte i setet rett etterpå?

Regner med at den også fjerner hundehår etc...?

Maskinen har to tanker, på den ene kan du fylle vann iblandet rensevæske (eller spraye rensemiddel direkte på setet med ei spruteflaske og ha rent vann på maskinen..). Maskinen spruter da vann (med eller uten rensevæske) ut på stoffet rett foran sugemunnstykket slik at dette suges oppigjen når du fører munnstykket sakte over setet.post-567-1272490619,13_thumb.jpg

Bildene er lånt fra FOMA, men prinsippet er det samme.default_smile.png Om det tar hundehår kommer litt an på hunden.. Noen hår er veldig strie og setter seg godt fast i stoffet, men tar nok bedre enn bare støvsuging ja. Setene vil være litt fuktige etterpå, men dette kan du styre litt selv ettersom hvor nøye du er på å suge opp vannet etterpå.

Endret av offroad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Grattis med ny maskin da, ser bra ut den der...

En får ta en mye på den når en kommer opp til Verdalen..

Def et must til interiør den der, det ser du i skylletanken etter et sete det ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer fukt igjen enn at du KAN bruke bilen, men venter du ett par timer med dørene åpne, og gjerne litt trekk, så er de tørre :)

Kjøpte meg nettopp en Combivac fra Bernhard, kongemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offroad

Hva bør man velge? Ghibli eller Mimo?

Ghibli får man for 2995,- hos SS mens Mimo kan man også få for ca 3500,-

Begge er helt greie maskiner, MiMo er litt mindre, og har kanskje litt lengre slange, og skjer det noe så er vel FOMA kanskje lettere å få reparert med ett stort forhandlernett?? Men Ghibli fungerer knall den også!default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

Hva bør man velge? Ghibli eller Mimo?

Ghibli får man for 2995,- hos SS mens Mimo kan man også få for ca 3500,-

På TESS får man Foma Mimo til 2500 + mva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På TESS får man Foma Mimo til 2500 + mva :)

Det var triste saker for økonomien å høre egentlig, skal ikke se bortifra at visakortet må blø for en Mimo snart :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...