Gå til innhold

Honda S2000


EspenHamre

Recommended Posts

EspenHamre

Hei.

Skal hente en rød Honda S2000 om noen timer.

Bilen har mye vaskeriper som skal bort, ellers pen

Regner med dette er markedets mykeste og mest hologrammrike lakk? :P

Er vell ganske greit og holde seg til minst mulig cut i første stegs polering, type sort scholl og s17 kanskje?

Kom gjerne med tips her, også tips til en fin voks og avslutte med

Av poleringsutstyr har jeg idag tilgjengelig

Ull, blå, oransj og sort pad fra Scholl

Burgunder, gul og sort pad fra Megs

Hvit og Gul pad fra Sonus

Scholl S0, S03+, S17, S30 og S40

Megs 80 og 83

WORKLOG

Henta bilen fra vinterlagring og kjørte en mil i regnvær hjem til meg.

Bilen var både ren, pen og vokset.

Felgene som står på er bare vinterlagringsfelgene, så de får ikke noe oppmerksomhet

Bilder utgår da vasken startet 2200

Vask

Prickbort

Bilberry

Skumlanse: Megs hyperwash, Valet Pro Orange Prewash

Bøtte: Megs NXT, CG Citruswash+gloss

Utstyr: Vikan børste, SV detaljbørste, grov børste til kalesjen, sort vaskehanske

IMG_2468.jpg

Inspeksjon

Lakken er lett mattet og har normalt mye swirls.

På høyre siden er noen striper, usikker på om det er riper eller noe som har komt på lakken.

IMG_2471.jpg

IMG_2484.jpg

Korrigering

Prøvde ett felt med s40 på gul megs pute og DA maskin, dette ga hologrammer..

Har ikke så lyst og bruke DA maskin, så gikk over på flex med s40 på sort scholl pad, dette ga mindre holo og mer cut.

Kjørte 2 pass med medium press og ett pass uten press

IMG_2509.jpg

Det ble slik:

IMG_2519.jpg

50/50 bilder av høyre framskjerm

IMG_2528.jpg

IMG_2532.jpg

50/50 på høyre speiel

IMG_2540.jpg

Holo på skjermen

IMG_2536.jpg

Holofritt på bagasjeluka :D

IMG_2558.jpg

Endret av EspenHamre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • EspenHamre

    27

  • Essiek

    5

  • Lexgtturbo

    4

  • Tyggern

    3

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Hvis du har DA maskin kan du jo teste ut Megs begunder + MG#83, om det er myk lakk vil iallefall dette ta greit med vaskeriper å slikt, men vil nok slite med dypere riper. Men er jo verdt et forsøk. Skal ikke gi så veldig mye hologrammer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Begynn med S17 på svart scholl pad, tror det vil ta en god del av defektene på den type lakk. Følg opp med s30 eller s40 på svart pad. Tror det vil funke rimelig greit, hvis ikke blir du vel nødt til å kjøre S30 på DA med orange scholl pad for å bli kvitt hologrammene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Har Bosch DA maskin, rister når den vil det, occilerer når den vil det og roterer litt iblandt :P

Kan gi det ett forsøk ja! Selv om jeg misliker megs sine kremmer

Tar ett forsøk med begge forslag jeg, begynner på tråden imorgen

Endret av EspenHamre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette før eller etter wipedown? Kan ligge oljer igjen som får det til å se ut som hologrammer, eventuelt at lakken faktisk ikke tåler IPA.

Paden er skikkelig primet regner jeg med, samt ren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Single stage lakk er gøy å drive med ja :D jeg ville prøvd 3M Ultrafina med tilhørende pad på roterende. Avslutt på ganske høy hastighet. rundt 1800-2000 rpm ( Viktig å ikke kjøre ned hastigheten slik mange gjør på siste runde) Begynn med lett press og avslutt med å kjøre maskinen veldig lett over. Da skal det ikke bli hologrammer, selv etter wipedown ;) Har god erfaring med den framgangs måten på min egen bil som er sort SS lakk.

Du kan jo prøve deg fram med S40 og se om det funker med en lignede metode med feks orange eller sort scholl pad. Men jeg tror S40 rett å slett er for grov for den lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Takker for tips Dennis :)

Nå har jeg tatt panser og skjermer foran med s40 på sort scholl og flex roterende, resultatet blir blank bil med ett hint av hologrammer..

Har bestilt ultrafina, men den kommer vell ikke før i slutten av uka, så jeg får prøve og klare meg uten, eventuelt ta bilen med ultrafina når den kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S30 på svart scholl og flere pass - og minimalt med trykk de siste 2-3 passene (nesten løfte litt opp)

evt S40 og flere pass. Disse holoene her er olje som blir "smurt" ned i lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Holoene er etter CF02, mener du at det er "olje-holo" da også?

Redd for at S30 skal gi mer holo jeg?

Løfta litt opp på siste passet

Endret av EspenHamre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vidt jeg vet så får du ikke gått "ned" i lakken med CF02. Pga rotasjon og varmeutvikling så trenger du flere pass for å ikke legge igjen rester i lakken. Det er ikke mye dog.

Men det kan jo hende at du her nå har en "umulig" lakk, og må kjøre slik at det blir minimalt med hologrammer og heller legge noe holdbart over som skjuler dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Det er jo en honda s2000 da, Ketil Falstad har hatt samme bil inne og hadde mest lyst til og drepe bilen skrev han :P

Noen som vet noe mer om denne type lakk og vet om EssieK har rett, eller om jeg skal holde meg til S40 og samme metode som jeg har brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

har du prøvd wipedown med noe annet en CF02 også?

har du uberpads? og CFP? så kan du prøve dette. test først en spot også tar du wipedown og ser, for den skjuler ganske mye i tillegg til at den fjerner en del.

Eventuelt kan du kjøre dobbelt løp, spre med roterende, kjør 2 pass før du bytter til DA og kjører ut produktet uten press...

Lykke til....

P.S lager MF micro swirls/riper når du wiper av?

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis Mr Falstad har hatt lyst til å ta livet av bilen så betyr det trøbbel lang vei. Men ellers som Tyggern sier her - start med roterende og avslutt med DA er et godt tips.

Men man vet man er i trøbbel når finish puter på DA og S40 gir hologrammer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Starte med flex og avslutte med DA, dette hørest ut som en bil jeg vil få fort ut av garasjen! hehe

Men da kan jeg feks ta HELE panseret, to pass med roterende før jeg flytter samme pad over på DA og kjører 3-4 pass med den uten press ?

Har desverre ikke uber og CFP, men 3m blå og ultrafina er på vei

Tror ikke MF har laget merker nei.. Bruker eurow shaggy eller hva dem heter.. fluffyfluff, riper de så blir det en GLAZE MED FYLLER på bilen og ut igjen :rolleyes:

Endret av EspenHamre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...