Gå til innhold

Påføring av Nanolotus tekstilforsegling


gxi

Recommended Posts

Hva mer mest effektive metode å påføre dette på?

Har prøvd å bare sprute det på, men det legger seg som masse små dråper på tekstilen, og det fungerer såvidt jeg kan se veldig dårlig selv med veldig mye. Å påføre med mikrofiberklut virker som en dårlig idè, ser for meg at jeg samtidig forsegler kluten, samt at mesteparten av forseglingen ligger igjen og ikke havner på tekstilen.

Og, kan forseglingen brukes på skinn? Det står "Tekstil og skinnforsegling" på pakken, men flaskene sier "Tekstilforsegling" og skinn er ikke nevnt noe annet sted enn i tittelen på pakken virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sprayflaske dette?

Sprayer det bare på ca 30cm avstand, less is more her også, tar det i flere omganger her, ikke dynk det du innpregnerer...

Om det er samme flaske som jeg har så har jeg brukt den på skinn også, funker bra det.. er i trykkflaske den jeg har..

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Fint at bruke en pensel ved påføring da får du et jevnt fint resultat. Pensel må selvfølgelig være ren :-)

Spray på og pensel ut

Tekstil forseglingen går til både skinn og tekstil ;)

Endret av Rasmus/Nanolotus
  • DCN Poeng 1

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk, da prøver jeg å pensle det over med Svissvax "Detailjkost". Vasket interiøret skikkelig for et par timer siden for å få det rent, men desverre ble det 1 grad sånn helt plutselig, så det blir ikke forsegling enda.. Får vel heller teste på sofaen i mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at det gjorde forskjell å pensle det ned på sofaen i vertfall.. vannet lå oppå i et minutt eller noe som dråper på det stedet før det trakk ned i stoffet. Tydelig forskjell på et område jeg testet uten å pensle det ned (men ikke slik at det ikke fungerte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Hvordan skal den andre sprayen brukes?

Den som ikke er aerosol basert. Skal den også tynt på? syntes ikke sprayeren på denne er så jevn som jeg vil ha den. tips?

Samme procedure som aerosol. Spray på og pensle inn i tekstilet.

Tips ! Dette er faktisk ganske generalt for impregnerings produkter da de fleste tekstiler er en smule vannavstødende er bruk av pensel eller detailing kost veldig bra så du får dekket hele overflaten og alle små hjørner og kroke. Man sparer også produkt ved denne metode :thumbup:

Jeg har lagt dette tips til i Nanolotus tips og triks tråd også

Endret av Rasmus/Nanolotus

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...