Gå til innhold

Mazda6 2007 mod(24/4.10)


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Testet disse 2 produktene i dag, og prioriterte å gjøre bilen helt ren, maskinpolere med Sholl S30 og S40 og egentlig bare få frem litt glansen før jeg la testprodktene.Målet mitt er å vise og forklare kort og enkelt hvordan det er å bruke dem.Er bilen helt ren, så er det

igrunn ganske enkelt å bruke. Produktene er også drøy i bruk, og jeg brukte kun 2/5 del av begge flaskene med lakkforsegling.

Legger ut noen setninger,stikkord og bilder av hva jeg har gjort i dag.

-Prickbort/avspyling.

-Tørk med Chemical Guys Miracle Dryer Tørkehåndkle

-Clay.

-Flex DA med Orange Sholl pad(bombe:)

-Brukte Sholl S30 og 40 på hele bilen.Jobba på trinn1(hastighet)med litt press og tok det bare helt rolig.

015-7.jpg

016-6.jpg

019-3.jpg

024-6.jpg

025-4.jpg

026-5.jpg

022-6.jpg

-Prickbort og avspyling for å få bort oljer etter S30 og S40.

-Tørk med Chemical Guys Miracle Dryer Tørkehåndkle.

Litt etter vask bilder tatt av meg, og noen av Remi Haugen som har ett bedre kamera og kan mere fotografering siden han har det som hobby.

Remis før bilder

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

Mine før bilder

011-6.jpg

012-5.jpg

013-6.jpg

014-6.jpg

Nå er bilen ganske rein, så jeg tar ikke wipedown, men bruker rensen som følger med på noe av bilen.Virka godt den, men brukte

ikke mere for å gjøre ren bilen, siden jeg bestemte meg for at testen skal være noe alle kan gjøre uten alt for mange trinn, så

får vi se om den er der enda om et år.

Disse små bomull-aplikatorene er ikke å anbefale siden de linter/loer noe helt sinnsykt,hehe.Var med i pakka jeg fikk, bare for

å få prøvd de rett og slett.

027-5.jpg

028-4.jpg

Brukte egen mikrofiberklut til å tørke av lakkrens

029-6.jpg

Håvard, jeg anbefaler å sende med en egen til lakkrensen, og de som blir brukt for å legge på Premium og Professional vil funke bra tror jeg.

Så begynner jeg med Nanolex profesional.Den er enkel å bruke.Et par spraynger på aplikatoren, også er det bare å gni det lett på plastfangere,vinduene og..Ja egentlig det meste utenom de lakkerte metalldelene som panse, dører osv.(rettelse,professional kan brukes på alt, men gjorde ikke det denne dagen fordi jeg skulle teste premium også) Etter det er påført så er det bare å buffe av med en gang.Tar ca 100-200cm2 før jeg tørker av igjen.Likte denne forseglingen best fordi den er så enkel.

030-6.jpg

Mikrofiberkluten som er med er kjempegod, og jeg brukte den på begge testproduktene.

031-5.jpg

033-5.jpg

Funker bra på rails, enda de hadde bra med farge fra før.

033-5.jpg

034-5.jpg

Så til Premium som bli brukt på alle lakkerte metalldeler. Klin på ett tynt lag og i 20 grader bør man begynne

å buffe av etter ca.8-12 minutter.Da er det allerede litt tungt å få vekk der en begynnte.På denne bilen trengte jeg 3 omganger på

15 min for å rekke rundt hele bilen.10 min til å ha på produktet og 5 til å buffe av.

035-4.jpg

036-3.jpg

037-4.jpg

Så til mine bilder av ferdig behandla bil.Tar med litt fra interiøret også selv om jg ikke brukte noe fra Nanolex der.

040-3.jpg

039-4.jpg

041-5.jpg

042-3.jpg

043-3.jpg

044-3.jpg

045-4.jpg

046-5.jpg

047-4.jpg

048-2.jpg

049-3.jpg

050-3.jpg

051-2.jpg

052-3.jpg

053-2.jpg

054-3.jpg

055-1.jpg

002-12.jpg

003-8.jpg

Enkel motorvask.Kun avfettning(grime reaper) og høytrykk.

004-8.jpg

Remi sine bilder av ferdig behandla bil.Tar med gode og mindre gode bilder.Prøvde seg fram litt, men ble jevnt over gode bilder.

013.jpg

015.jpg

016.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

Dett var dett ;) Jeg synes produktene er enkle å bruke, og til bruk på metallic lakk så er det å anbefale, for det gir en

fin glans og glassaktig overflate som de sier det selv.Takk til Nanolex Håvard som tok telefonen og svarte skikkelig når jeg hadde

spørsmål.

Vet ikke om jeg har gjort alt riktig, men det gjør ikke noe, for jeg tar denne testen uten store kunnskaper om produktene, så dere kan se at dette er ett produkt de fleste kan klare å bruke med stort hell..Og bilen ble blank den, og eieren i ekstase :)

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 3

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin test og veldig bra resultat :) Så ikke ut som det verste oppdraget da denne så rimelig pent behandlet ut.

Hvordan var det med beadingen og sheetingen av nanolex? Skal selv teste denne neste helg, så blir artig å teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Fin test og veldig bra resultat :) Så ikke ut som det verste oppdraget da denne så rimelig pent behandlet ut.

Hvordan var det med beadingen og sheetingen av nanolex? Skal selv teste denne neste helg, så blir artig å teste :)

Jeg fikk ikke testa, for den skal herde litt uten noe vann helst.Står hos eieren nå. Men det rant litt fra bagasjeluka da jeg skulle

støvesuge baki der etterpå, og vannet rant fort av bakfangeren :) Det er fine greier å jobbe med, og tror du vil like glansen.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Takk for test og reale tilbakemeldinger!

De loete padsene skal du slippe å se mer, venter de nye til uka, ellers var vel den litt tykke bomullspadsen grei å bruke?

Til du som leser testen: Vil bare understreke at Professional også er til lakk/felger (i tillegg til sideruter og plast-deler), men har en herde-tid på rundt 12 timer...og Silset'n hadde bare noen timer på seg i ettermiddag... :rolleyes:

Håvard

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Takk for test og reale tilbakemeldinger!

De loete padsene skal du slippe å se mer, venter de nye til uka, ellers var vel den litt tykke bomullspadsen grei å bruke?

Til du som leser testen: Vil bare understreke at Professional også er til lakk/felger (i tillegg til sideruter og plast-deler), men har en herde-tid på rundt 12 timer...og Silset'n hadde bare noen timer på seg i ettermiddag... :rolleyes:

Håvard

Ja, de tykke var gode å holde, og trekker ikke alt produktet helt igjennom i paden med en gang. Jeg hadde noen timer til, men ville

at eieren henta den imens det var litt varme i lufta og satt den i garasje i god tid i tlfelle det ble regn :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

bra test Silset, bare å vente på regn nå ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
hmsilset

Tilbakemelding fra bileier om produktet i dag.Gått omtrent 3 måneder, og bilen har vært vasket 2 eller 3 ganger tror jeg.Synes den har sett ganske rein ut hele tiden jeg.Eier ser at bilen er lett å vaske, og at insekter i fronten er veldig lett å vaske vekk.

Første bilde er beadingen til premium, og siste bildet på siderute.Der er det brukt professional.

Produkter godkjent :)

post-1306-075916000 1279750382_thumb.jpg

post-1306-070707200 1279750484_thumb.jpg

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
hmsilset

2 måneder til er gått. Har ikke sett denne på ett par uker, men bilen er lett å holde ren og eier fortsatt fornøyd.

Premium holder det den lover.Litt mere tvil om professional, men ved rett vask og bruk så tror jeg den holder også.Men maks 1 år! 2 eller 3 år kan jo være sant, men isåfall på landet og uten noe forurensinger på lakk ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
hmsilset

Bumper denne ;) Noe mer info om holdbarheten til Premium?

Bilen er solgt, så jeg vet ikke mere om denne dessverre.Men er ganske så sikker på at det holder langt over ett år :) Alle vaskene på denne etterpå gikk visst kjempelett med kun vann og mikrofiberklut.

Oi, jammen har jeg ikke fått ett credpoeng i den tråden også :)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...