Gå til innhold

magnus"s opel vectra


maggi224

Recommended Posts

<a class=post-644-1271800084,7_thumb.jpg' alt='post-644-1271800084,7_thumb.jpg'>

bilen ble kjøpt idag for 12k og er veldig fornøyd med bilen. men bilen er desverre veldig skitten så jeg har tatt med en flaske mg ulitmate compund, feiltema da og et par sonax pads også washmitt og såpe osv. men deet jeg ikke har er clay hadde clay hjemme i stavanger før men så ble den kastet av min far da dette såg ut som bås. men det jeg tenkte er at jeg kjører inn til haugesund og handler litt på bilextra. har mellom 10-20% rabatt der pga jeg har deltids jobb i bring. er det noen som vet va som er bra og kjøpe der når det kommer til felgrens som er ganske sterkt men allikevell syrefri. går på transport skole i sauda så jeg har tilgang på kjempestort verksted med sånn stor stemaer fra foma. vasket en vongtog med den faen den var sterk.

edit: var ikke 180km på telleren det var 180 000km

post-644-1271800111,97_thumb.jpg

Endret av maggi224
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja blir moro å se hva du får ut av denne her... kan bli bra dette :)

Kjøp med deg Prickbort også når du sjåpper, da sparer du mye clay også, felgrenser de har på BilXtra er jeg ikke sikker på om dagen, Meguiars har de som regel, men mener den de hadde der var syrebassert (her i Drammen) men Prickbort kan også brukes på felger da :)

Clay har de i alle fall der fra Meguiars (Quik Clay kit)

Og grattis med ny bil også :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir moro å se hva du får ut av denne her... kan bli bra dette :)

Kjøp med deg Prickbort også når du sjåpper, da sparer du mye clay også, felgrenser de har på BilXtra er jeg ikke sikker på om dagen, Meguiars har de som regel, men mener den de hadde der var syrebassert (her i Drammen) men Prickbort kan også brukes på felger da :)

Clay har de i alle fall der fra Meguiars (Quik Clay kit)

Og grattis med ny bil også :)

takk takk. er faktisk den første bilen jeg kjøper meg. ganske øde plass jeg bor på til di som vet hvor sauda er da. men går ikke annet en skole buss her inne.

er det noe annet en clay og prik bort jeg trenger. det jeg har er nxt tech wax 2.0 deep crystal wax (dc3) feitema da. og sonax pads. er det noen av dere som vet om di selger bremser til opel vectra på bilextra. ellers så kjøper jeg bare dem på biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort må du på mekonomen og få tak i.De har jo greit utvalg med mg på bilxtra.

Nei ikke rare utvalget i sauda :P

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

En lakkrens ala DC 1 fra meguiars, ScratchX 2.0 eller Ultimate Compound kan du se etter, de fungerer bra de, men du trenge rikke alle tre der, Ultimate compound anbefales til å fjerne en del swirls...

Bremseklosser vet jeg ikke om de har...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lakkrens ala DC 1 fra meguiars, ScratchX 2.0 eller Ultimate Compound kan du se etter, de fungerer bra de, men du trenge rikke alle tre der, Ultimate compound anbefales til å fjerne en del swirls...

Bremseklosser vet jeg ikke om de har...

jeg har ultimate compound fra før av og denne har jeg også tatt med meg til sauda samt jeg har noen microfiber kluter og et par sonax pads og feiltema da. trodde di solgte pb på statoil gjør iallfall det i stavanger. noen som vet anbefalt temperatur til og bruke i foma varmt vakser. går an og få temperaturen opp til 90c da fjerner det vel en del nupper og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fare for at de har bremse deler og ja :)

vet du om di har bremseskiver og der og hvordan prisen er der iforhold til biltema. vett du også om di har syrefri felgrens der. og hvor mye clay det er med i den pakken til meguiars. hadde en sånn clay som bare trengte vann før. men denne kastet faren for denne såg ut som bås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ultimate compound fra før av og denne har jeg også tatt med meg til sauda samt jeg har noen microfiber kluter og et par sonax pads og feiltema da. trodde di solgte pb på statoil gjør iallfall det i stavanger. noen som vet anbefalt temperatur til og bruke i foma varmt vakser. går an og få temperaturen opp til 90c da fjerner det vel en del nupper og slikt.

Dem har ikkje prickbort på statoil i sauda, men hvis det er noke småting du ønsker å låna så har eg hvertfall et heilt lager med produkter 2-3 mil fra sauda;)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5133-olas-samling/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Grattis med fin bil av riktig merke :)

Ikke kjøp bremser på biltema, så vondt vil du ikke deg selv og bilen. Mekonomen har Brembo til en grei penge. Bilxtra skaffer nok også bra bremser. Hvis du ikke må ha det nå så finner du også veldig bra priser på carparts.no Melder du deg inn i opel motorsport club får du i tillegg 20% rabatt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har ikkje prickbort på statoil i sauda, men hvis det er noke småting du ønsker å låna så har eg hvertfall et heilt lager med produkter 2-3 mil fra sauda;)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5133-olas-samling/

det var et meget fint lager. masse jeg kunne tenket meg og lånt der. mulig du kanskje har noe til salgs også. bare send pm om ka du er intresert i og selge og det du evnt vil låne ut. jeg har som sagt feiltema da. men bare 2 sonax pads som ikke er grove. er jo en del riper på bilen

Grattis med fin bil av riktig merke :)

Ikke kjøp bremser på biltema, så vondt vil du ikke deg selv og bilen. Mekonomen har Brembo til en grei penge. Bilxtra skaffer nok også bra bremser. Hvis du ikke må ha det nå så finner du også veldig bra priser på carparts.no Melder du deg inn i opel motorsport club får du i tillegg 20% rabatt der.

sånn som jeg forsto det så var bremsene på biltema ganske bra. og du kunne få nye klosser og skiver for under 1k. men hvor mye koster evnt brembo eller et sette med klosser og skiver på bilextra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Skriv inn reg nummeret ditt på mekonomen så finner du det ut. Biltema skiver tåler jo ingen ting. De blir fort skeive og går varme ved normal kjøring.

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv inn reg nummeret ditt på mekonomen så finner du det ut. Biltema skiver tåler jo ingen ting. De blir for skeive og går varme ved normal kjøring.

vet du om di som jobber i bring har rabatt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort må du på mekonomen og få tak i.De har jo greit utvalg med mg på bilxtra.

Nei ikke rare utvalget i sauda :P

Selger prickbort på de fleste Statoil også. Hvis jeg ikke husker feil, så er det billigere der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger prickbort på de fleste Statoil også. Hvis jeg ikke husker feil, så er det billigere der :)

Bare ikke i haugesund :( og innover fra haugesund til sauda er det vel ikke statoil.Eneste en i Ølen men tror ikke de har heller.

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...