Gå til innhold

Felgbørste!


TotenJeep

Recommended Posts

TotenJeep

God dag Godtfolk!

Jeg kunne trenge litt hjelp til å velge meg den beste felgbørsten til de nye felgene mine.

Jeg kjører jo med diger grove dekk, så felgvask er noe som nesten er dagligdags for meg. Felgene er ikke akkurat lette å komme til på baksiden, så jeg må ha en god børste til det. Orker ikke å ta av felgene hver dag lengre. :wacko:

Felgene er forbehandlet med to lag SW Autoban.

På forhånd takk kamerater!

post-1274-1271789164,79.jpg

Endret av TotenJeep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ville kanskje satset på EZ brush eller Daytona brush som kan bøyes litt, slik at de fåt tatt noe på baksiden i alle fall. Også ville jeg brukt en SV Wheel børste på fremsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også får de børstene der ja. Meguiars sin børste liker jeg ikke da den er for stiv i busten, og gjør at du blir utrolig skitten selv nå du skal vaske pga alt som spruter tilbake igjen.

På forsiden kan du bruker en stor børste, eventuelt en Swissvax wheel brush. Eventuelt kan en gammel washmitt også gjøre nytten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

EZ børstene er knallsaker... en mothers børste på forsiden også er å anbefale.. fin str på de mht felger med litt flate

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

EZ er en god børste, i tillegg til gammel mitt er det lurt å ha en annen børste som feks swissvax felgbørste til trange plasser som rundt hjulbolter hvor en ikke kommer til med mitt eller EZ brush.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Personlig syntes jeg mothers børsten er alt for myk...

Så jeg skal ha meg ny vikan børste nå...

vikan til felg og dekk sider

SV wheel til "detaljer" på felger

EZ brush til å ta mellom og bak eiker..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TotenJeep

Jeg synes felgene mine får veldig fort swirls. :angry: Felgene er stålfelger med sort pulverlakk. De ble Swissvax Autoban behandlet før de havnet på bilen, og vaskes med mitt.

Hva i svingene gjør jeg galt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Felg rens og spylt godt før neste runde med vask? og berøring?

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Får du swirls ved bruk av børste? I så fall har du enten ikke fått rengjort felgene godt nok for grus og annet som riper opp felgen når det blir dratt frem og tilbake over felgen, eller at du bruker en børste med for stiv bust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TotenJeep

En felgbørste som kommer til der EZ og Daytona ikke kommer til er Raceglaze XL wheel brush. Kan anbefale den på det varmeste :)

Så bra ut den, glimrende pris og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Anngående felgbørste så synes jeg Swissvax sin er den enkleste og den beste av de jeg har prøvd så langt.

Lett og komme til med denne. Har hat mange felgbørster og de store børstene synes jeg ikke noe om, så man ikke kommer til mellom ekene med disse, og frempå felgene kan man jo i utgangspunktet bruke hva som helst.

Har den ene felgbørsten til EZ som er bøyelig, men ved bruk av denne (vertfall på mine felger) så står man der med spruten i trynet hver gang man drar den tilbake igjen.

Så langt så er det altså det enkle som er det beste her hos meg og det er børsten til Swissvax. Funker sikkert med en helt vanlig rund malerpensel også som fås kjøpt over alt.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TotenJeep

Anngående felgbørste så synes jeg Swissvax sin er den enkleste og den beste av de jeg har prøvd så langt.

Lett og komme til med denne. Har hat mange felgbørster og de store børstene synes jeg ikke noe om, så man ikke kommer til mellom ekene med disse, og frempå felgene kan man jo i utgangspunktet bruke hva som helst.

Har den ene felgbørsten til EZ som er bøyelig, men ved bruk av denne (vertfall på mine felger) så står man der med spruten i trynet hver gang man drar den tilbake igjen.

Så langt så er det altså det enkle som er det beste her hos meg og det er børsten til Swissvax. Funker sikkert med en helt vanlig rund malerpensel også som fås kjøpt over alt.

Det er en helt vanlig børste jeg bruker pr idag, men når jeg skal gjøre reint på innsiden av felgen, så må den av. Kunne tenke meg en børste som gjør at jeg kan gjøre reint på innsiden uten å måtte ta av felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...