Gå til innhold

Norske Priser


Arne

Recommended Posts

Tenkte og starte en tråd der folk kan fortelle/lese om priser på bilpleie produkter i Norge hvor prisen ikke henger på greip.

Var en tur innom bilextra i dag og skulle ha en tom sprayflaske fra meguiars til #34 som jeg bruker til clay.

Pris i usa ca 24nok

pris hos bilextra 105 + moms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Samt at i USA går det nesten rett til forbruker, her er det først innom Nederland (fortjeneste), Norsk importør (fortjensete) og så butikk (fortjeneste) før den ender hos deg, så det er "normalt" at prisen stiger selv om det er surt..

Hadde vi kjøpt direkte fra Panvulk feks og de hadde importert selv fra Meguiars USA hadde det ikke vært store forskjellen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om hvordan det er å drive butikk!!

Stikkord dere kan tenke etter..

1- Kontorlokaler i sentrale strøk.

2- Lager i sentrale strøk.

3- Ansatte, en gj.snitt lønn i dag ligger på 300.000

4- Arbeidsgiveravgifter

5- Fraktkostnader.

6- Bilutgifter, Leasing, Service, vedlikehold, Diesel+++

7- Reklame, annonsering i blader, aviser ol

8- Messer, utstillinger. DYRT!!!

9- Garanti, service og rep. og SUPPORT!

10- Forhandlerprovisjon.

11- Tilstedeværelse når kunden trenger det.

12- Alle som selger bilpleieprodukter må ha villa, hytte i Trysil og Range Rover Sport, samt stor båt!

Ikke helt det samme å ha en nettbutikk med 100 varer og lager i kjelleren

Sammendraget er vel, Ja, det er dyrt å handle i norge, av noen grunner

og Ja, det er mye billigere å handle på nett rundt i verden.

Det er heldigvis opp til hver enkelt hvor en vil kjøpe godsakene til bilen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Type du.. Godt gjort å huske det der..

Ligger mye bak et større firma, tenk hvor mange kanner MG80 en må selge for å få det regnestykket til å gå opp!

Men bevares, norske priser er jo helt på bærtur kontra amerikanske!

Synes det er på tide med en seriøs norsk nettbutikk, da gjerne med innovative produkter som gir en aha opplevelse.. Når kommer f.eks en mini-poleringsmaskin med 3-4" padder på strøm?? Rodac o.l på luft er jo geniale for A-stolper, fangere og trange steder!! Gadgets kom å ta meg!!

Sier bare lykke til for SS og andre, vi trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no
Hehe.. Type du.. Godt gjort å huske det der..

Ligger mye bak et større firma, tenk hvor mange kanner MG80 en må selge for å få det regnestykket til å gå opp!

Men bevares, norske priser er jo helt på bærtur kontra amerikanske!

Synes det er på tide med en seriøs norsk nettbutikk, da gjerne med innovative produkter som gir en aha opplevelse.. Når kommer f.eks en mini-poleringsmaskin med 3-4" padder på strøm?? Rodac o.l på luft er jo geniale for A-stolper, fangere og trange steder!! Gadgets kom å ta meg!!

Sier bare lykke til for SS og andre, vi trenger det!

Kjøp adapter til drill, og puter som er 3". Så vips har du poleringsmaskin på strøm med små puter! :D

Skal du ha?

Prøvd Menzerna noen gang forresten?

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ellers funker den drill bakplata også sammen med Porter cable maskinen, lettere å jobbe med da drillen ofte "stikker av" under arbeid.

Benytter selv PCn med små pads mht lykter og det er supert...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp adapter til drill, og puter som er 3". Så vips har du poleringsmaskin på strøm med små puter! :D

Skal du ha?

Prøvd Menzerna noen gang forresten?

Drill har jeg testet, men fikk ikke kontroll, det ideelle hadde vært en type batteriskrutrekker med litt hastighet og kraft.. men det er vel for mye å ønske seg..

Bruker også den lille Flex'n min med 4", men vil ha enda mindre. Rundt skiltplata ol. er et lite helv..

Har testet Menzerna for ikke så lenge siden, helt ok, men ikke så bra at jeg må skifte ut alt annet jeg har i skapet.. Gammel vane er..... Lære gammal bikkje å sitta... hehe..

Klarer meg ikke uten mandelpuddinglukta til MG85. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...