Gå til innhold

Polere alu med Menzerna PO85RD


fredsjo

Recommended Posts

Hei

Har tidligere nevnt noen alu-speil jeg ikke blir helt fornøyd med.

De er fulle av små steinsprut, i tillegg til noe som ser ut som vann som har tørka, og etterlatt seg merker.

Har polert som en gal med Mothers powerball mini og CG metal shine, og har fått det bedre, men ikke bra.

Tenkte å prøve å polere med Menzerna PO85RD og mothers powerball mini. Hva tror folk om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Alu polish er vel det beste til alu, det er grovere det en mye polish...

men hakk osv fjernes ikke med polering. da må du fjerne så mye alu at det er på nivå med de dypeste steinsputene du har på speilene, det tror jeg ikke er noe ide.. alternativet da er vel sliping og polering igjen, men det har jeg ikke testet her så det går jeg ikke god for ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg forklarte meg litt dårlig. De steinsprutene skjønner jeg at blir vanskelig å fjerne :) Men det at speilene er nokså matte og har disse flekkene her og der som ser ut som tørket vann/syre går ikke bort med CG metal shine. Så må ha noe som sliper litt tenker jeg. Og derfor tenkte jeg å prøve Menzerna.

Er i allefall ikke noe "farlig" med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men bare for hånd og med DA. Syntes ikke det var noen effekt på dette, så om du skal teste med roterende så er det nok trygt. Har også testa grovere enn PO85RD (som vel er veldig fin) uten at det ble noe særlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok rails i matt alu, vet ikke om det blir det samme. Men det ble ganske bra:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4014-ss-2000-audi-allroad/page__view__findpost__p__82106__fromsearch__1

Det blir akkurat det samme! Ser ut som det blir litt lite guff i DA muligens :) Skal teste litt mer neste gang jeg har maskina framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg tok en 99 A6 med alu-rails igår, og selv Menzerna SIP måtte kjøres hardt og lenge for å få de blanke igjen.

Sparer nok tid på å bruke autosol først som sist.

Takker, da prøver jeg det i morgen på passaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...