Gå til innhold

Tenk dere godt om og kjør forsiktig!


ØrjanA

Recommended Posts

ØrjanA

Vet ikke om denne har vært postet her på forumet, men en film/tankevekker som dette kan ikke postes for ofte!!!

Er fristende å gi på litt ekstra nå som veien tørker opp og sommerhjulene kommer på, men vi må ALLE tenke oss om så ingen av oss blir endel av den mindre hyggelige statistikken!

http://www.youtube.com/watch?v=vKm0s2xi3YU

  • DCN Poeng 2

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kjenner at jeg blir helt kvalm av å se på sånt.. Marginene er ikke store dessverre..

Oppfordrer alle til å se denne filmen, spesielt de med barn i bilen..

Den delen som vekket mest hos meg var foreldrene som kjørte med usikret spedbarn i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo verre disse filmene er, jo mer mener jeg de fungerer forebyggende. Mange er dessverre så trangsynte at de må havne i en situasjon selv først før de eventuelt lærer, og dette er det nærmeste man kommer uten å havne i situasjonene på egenhånd i mine øyne.

Det er som regel fornuftig å tenke litt lenger :)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var rimelig groteske snutter, et veldig kjent fenomen i trafikken i dag det med en kjapp forbikjøring eller gi litt ekstra gass rundt svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen som vekket mest hos meg var foreldrene som kjørte med usikret spedbarn i bilen..

De er det desverre mange av.

Jobber på Holmlia i Oslo og der bor det som kjent mange minoriteter.

Ingen tvil om hvem som er mest uansvarlig mhht barnesikring i bil ihvertfall.

Har vet flere anledninger sett familier med både 4 og fem barn komme ut av en gammel Toyota..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Den filmen der burde vel vært obligatorisk å se før man fikk lappen i hånda etter bestått oppkjøring.. Så man faktisk kan se hvor lite som skal til. For de fleste ferske sjåfører trenger noen år før de innser farene i trafikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja er noe "gåsehud" øyeblikk i den filmen der, og takk for at du postet den Ørjan, er mye en tar forgitt og oppfordringen der er noe en bør huske

Drive safe

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

Den filmen der burde vel vært obligatorisk å se før man fikk lappen i hånda etter bestått oppkjøring.. Så man faktisk kan se hvor lite som skal til. For de fleste ferske sjåfører trenger noen år før de innser farene i trafikken..

så sant så sant, har bare hatt lappen selv i litt over 3 år, så ser ikke på meg selv som en super erfaren billist, men har hatt ett par veldig nære-på opplevelser som kunne gått skikkelig gale om ikke jeg hadde reagert sånn som jeg gjorde, ene gangen holdt jeg på å kjøre rett inn i fronten på en buss som pga veldig smale veier her på vestlandet måtte legge seg en del over i mitt kjørefelt rundt en krapp sving, hadde jeg komt 1-2 sek tidligere hadde jeg ikke klart å bremse, for bussen rakk det vertfall ikke... en annen gang var i fjord vinter og jeg skulle hjem til jul, kjørte etter fartsgrensa og kom inn en lang sving, midt i svingen ville rumpa på bilen min plutselig legge seg brei akkurat når det kom 3 biler imot, men klarte akkurat å få den henta inn igjen...

er ofte ikke snakk om mer enn ett par sekunder fra eller til før ulykka er ute... så kjører en del roligere nå enn jeg gjorde i begynnelsen ;) pluss at jeg holdt på å miste lappen en gang, og det setter litt skrekken i en som ikke har hatt den så lenge, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den før, og den er en tankevekker.. Parkerte biler som står klint inni fotgjengerfeltet er vel igrunn det farligste jeg ser her rundt..

Allikevel klager folk på at de får bøter for å parkere for nærme gangfeltene...kanskje de skjønner det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
ØrjanA

Gjør vell neppe noe å bumpe denne filmen her igjen? Sikkert noen nye her inne som ikke har sett den før og som burde se den. For de av oss som har sett den før så skader det heller ikke å se den en gang til! Knyter seg fremdeles i magen når jeg ser den........

Kjør forsiktig, ikke bare i sommertraffikken, men hele tiden!

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er ikke dumt å se den filmen der en gang i året nei. Ingen drepte i trafikken her i Møre og Romsdal på 8 måneder :) Må tilbake til 60 tallet for å få så lave tall!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Har sett denne mangen ganger før, men får like vondt i magen hver gang. Er selv yrkes sjåfør, å triller ca 75000km i året på veiene, å jeg ser mye rar kjøring, å det er utrolig at det går bra mangen ganger. Skal ikke påstå at jeg selv er verdens beste sjåfør, men jeg prøver å ta så mye hensyn til andre i trafikken som jeg kan.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hver eneste bobil som kjører i 60 i 60 sona og 60 i 80 sona skaper veldig mange farlige situasjoner, selv med tålmodige sjåfører liggende bak.Kjører 50-100 mil på kveld om natta for å slippe å kjøre i all galskapen om jeg skal langt, og slipper å bruke 1 liter på mila. Her på plassen sliter jeg mest med treige biler som ligger 5-15 meter bak meg i 90kmt.Ligger tett oppi fordi de tror jeg kommer til å gi bånn gass sikkert.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...