Gå til innhold

Duragloss TPP (Total Performance Polish) - hva gjør den?


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Ser at det står at Duragloss TPP renser lakken..hva vil det egentlig si her? "Sliper" den bort noe, eller er den bare kraftig nok til å ta diverse dritt som sitter godt/dypt?

Noen hensikt å bruke denne på helt ny bil? Eller kan jeg da gå rett på ez-cream, jetseal og voks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

105 er en AIO, all in one, den har rens, polish og sealer i seg, den er ikke voldsom på rens, men mer en bra nok, og JA rens trenger ny bil også, benytt en hvit pad når du påfører Duragloss 105 så ser du hva jeg mener etter 2 dører... ;

Holdbarheten på denne er også PRIMA...men den skla KURE i 24 timer før noe legges over den for å oppnå best mulig holdbarhet på den

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
105 er en AIO, all in one, den har rens, polish og sealer i seg, den er ikke voldsom på rens, men mer en bra nok, og JA rens trenger ny bil også, benytt en hvit pad når du påfører Duragloss 105 så ser du hva jeg mener etter 2 dører... ;

Holdbarheten på denne er også PRIMA...men den skla KURE i 24 timer før noe legges over den for å oppnå best mulig holdbarhet på den

Jeg har kikket litt rundt på nett, bla. på scandicshine, men har ennå ikke funnet ett produkt som KUN renser.

Jeg har alt annet av varer (eller kommer snart til og få vertfall) men jeg mangler altså ett produkt som er konge som KUN renser lakken.

Da mener jeg ikke ett produkt som fjerner swirls, men som KUN renser og fjerner gammel voks og annet som skulle befinne seg i lakken.

Noen som vet om ett produkt som kun renser lakken?

Jeg vil helst ha DuraGloss/Chemical Guys/Meguiars hvis disse merkene har ett slikt produkt.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket litt rundt på nett, bla. på scandicshine, men har ennå ikke funnet ett produkt som KUN renser.

Jeg har alt annet av varer (eller kommer snart til og få vertfall) men jeg mangler altså ett produkt som er konge som KUN renser lakken.

Da mener jeg ikke ett produkt som fjerner swirls, men som KUN renser og fjerner gammel voks og annet som skulle befinne seg i lakken.

Noen som vet om ett produkt som kun renser lakken?

Jeg vil helst ha DuraGloss/Chemical Guys/Meguiars hvis disse merkene har ett slikt produkt.

Hva med DC paint cleaner?

Trenger jo ikke å bruke maskin hvis du kun skal rense lakken, men er litt usikker på om det er bittelitt fyller i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

DG101 er jo primært en rens, den gjør denne jobben suverent bra.

Ellers er Svisswax Cleaner fluid en rens uten slipemidler laget for å fjerne gammel voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss 101 renser VANVITTIG bra. funker bra som base for hva du en måtte ønske over, samme om det er en voks eller en ren sealer..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke maskin, så blir nok nødt til å legge på for hånd..hehe..

Lager TPP "riper"/sliper bort lakk siden det er rens i den? Sikkert et dumt spørsmål men..hehe..

Vil det funke bra med TPP først, for så å legge ez-cream, jetseal og voks over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei TPP har ikke noe splipemidler i seg, la den kure i 24 timer før du legger på EZ cream og jetseal109 + voks.

PS: legg EZ cream på lett, ikke gni den hardt på...

Duragloss 101 er super å benytte for hånd samme er 105 TPP, bare så du er obs på det også ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Jepp, begge er prima renser, men 501 er hakket vassere med rens

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...