Gå til innhold

Såpe på Foma HT spyler


faktus

Recommended Posts

Har kjøpt meg en Foma 737 og lurer på hva såpe jeg bør putte på tanken? (Har ikke tenkt å kjøpe foam canon helt enda..)

Noen som har noen gode råd eller erfaringer angående dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg den innebygde såpetanken er ubrukelig, har prøvd flere forskjellige såper på den, men det blir aldri noe skum ut av det, så jeg ser ikke helt hensikten med den egentlig. Mulig noen av Foma sine egne duger.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Syntes også den såpetanke er lame greier, men Detailers Pride såpe (DP på autogeek) er en såpe som skummer bra i foamgun i allefall.... men etter at en har testet Foam Canon så er det ingen vei tilbake desverre, eller heldigvis....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for kjappe svar. Usikker på om jeg skal prøve Foma sin eller ikke.

Men hvor får jeg tak i foam canon til Fomo spyleren min? ser de har en på scandicshine, finnes det andre? Har foma en egen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Orginale såpe tanken kan du bare glemme. Har brukt den med Foma sin bilsåpe og den sluker en hel tank på ett par minutter uten å gi spes mye skum. Er en helt annen verden med foam canon. Scandic har ja, eller så må du lete i utlandet med bosch tilkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Usikker på om foam har egne, men kan være blankbil kan skaffe også, alternativt Autobahn...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Foma har egne som er like de Scandicshine selger.

Foma Bilshampo fungerer veldig bra i i Lance..

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte med Foma og de har ikke foam canon til HT spylere i forbruker-klassen, kun til proff-modellene. Men de vil komme med dette til neste vår..

Tror jeg bare kjøper meg en bra "vanlig" såpe og venter med skum-leggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

gjør som du vil, men det finnes ikke noe som er gøyere enn å legge skum med en ordentlig foam canon, og så dyr er den ikke. Den vil uansett være bedre enn foma sin vil jeg regne med da Kärcher ikke har klart det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Såpetanken(e) på Foma HT-vaskere har vel adri vært designet til å skulle brukes til å legge på skum da, så sånn sett så virker den dårlig til det. ;)

FoamLance er tingen for skum. (Og ja, gøy å skumlegge!)

Men det funker helt greit å legge på litt såpeblanding fra såpetanken på vaskern, ved for eks en rask spyling av støv eller annet. Og til sånne enkle jobber så funker Foma sin bilsåpe også greit. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt foam lance til 737'en jeg nylig kjøpte, men den lar vente litt på seg.

Hvordan sterkt blander man såpe i den innebygde såpetanken? Samme som i foamlance eller sterkere?

Tenkte å bruke Orange Pre Wash hvis den kommer iløpet av uka, hvis ikke blir det CG Citrus Wash & Gloss og evnt en dæsj Strong Wash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

er ikke noe serlig den der, kan ikke sammenlignes med feks foamcanon slik som denne

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...