Gå til innhold

Voks for ekstrem wet look og glans?


Kleiv

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle bruke litt penger på èn spesiell voks som gir resultater utenom det vanlige. Ser at Swisswax har flere kandidater samt Chemical Guys 5050 Limited series Concourse wax. Voksen skal brukes på de mer eksklusive bilene som jeg VET har eiere som passer på dem :)

Noen gode tips om hvilket produkt jeg bør gå for? Prisklasse 500-3.000,- pr boks..

Endret av redline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Swissvax Concorso stemmer jeg på :) Den ser bra ut og er en drøm å jobbe med....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax Insignis.

Say no more.

Hehe - da må man i såfall stjele en boks fra en lykkelig eier, som sannsynligvis sover med den i ene hånda og en .44 i den andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Jeg kan gjerne begrunne det litt mer.

Swissvax Insignis er en voks som gir "bang for the bucks" når det kommer opp i prisklassen 2000 - 7000 kr klassen mener jeg. Det er en voks som gir utrolig bra glans, dybde og wetlook. Den lukter herlig, som alt annet fra Swissvax, og er superenkel i bruk. Beadingen er meget bra, men det er nok sheetingen som er helt galskap med denne voksen. Det er heller ikke å forakte at den er drøy i bruk.

Om jeg skulle valgt en voks igjen til den prisklassen, hadde jeg valgt den igjen.

Og igjen.

Og igjen.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax Insignis.

Say no more.

Testa og godkjent ;)

HPIM1835.jpg

Bilen min med Insignis

men vil si det er mange vokser fra andre merker eller annen SV voks som er nesten like god til 1/4 av prisen.Uten at det sier at SV er noe dårlig valg!!!!

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Hehe - da må man i såfall stjele en boks fra en lykkelig eier, som sannsynligvis sover med den i ene hånda og en .44 i den andre...

Skal de ikke lage en batch med samme oppskrift men annen etikett?

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ikke lage en batch med samme oppskrift men annen etikett?

Etter hva jeg har forstått på Dag, er det foreløpig ikke avgjort hva som gjøres med Insignis i fremtiden :)

Endret av Sandmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det prates varmt om Insignis - men foreslå heller en voks som er tilgjengelig på markedet :) Jeg skal ha Concorso til sommeren da jeg har sett og lest så mye om den både her inne og andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Skjønner godt at det prates varmt om Insignis - men foreslå heller en voks som er tilgjengelig på markedet :) Jeg skal ha Concorso til sommeren da jeg har sett og lest så mye om den både her inne og andre steder.

My bad, trodde ikke den var tom. ;)

Hva med Concorso eller CG-Ezyme (som er på høyde med SV Mystery)? Du blir veldig fornøyd med Concorso, men hvis jeg er forstått det så ville du ha noe mer ekslusivt som du skal legge på spesielle biler? Ikke det at Concorso ikke er det, men den er mer vanlig enn mange vokser har jeg følelsen av. Hva med SV Smaragd (det er vel SV Concorso US?)

Eller Zymöl Concours?

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med mange forslag, prøver å lese det jeg finner om samtlige. Er det i hovedsak påføring for hånd som gjelder med disse voksene eller går DA for det samme? Hva med pads?

Testa og godkjent ;)

HPIM1835.jpg

Bilen min med Insignis

men vil si det er mange vokser fra andre merker eller annen SV voks som er nesten like god til 1/4 av prisen.Uten at det sier at SV er noe dårlig valg!!!!

Nå snakker vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Godt med mange forslag, prøver å lese det jeg finner om samtlige. Er det i hovedsak påføring for hånd som gjelder med disse voksene eller går DA for det samme? Hva med pads?

De som er nevnt bør ikke legges med maskin. Ikke for at det ikke går, men da tror jeg du kaster bort en kosejobb, og mer produkt enn nødvendig. CG har noen håndpads som er avlange som er gode. Eller så er det røde, tykke og runde på SS også veldig gode.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge på Victoria Wax Concours i løpet av uka, kan legge inn noen bilder av våtheten da.. :) Den koster 790,- og finnes i nettbutikken. ;)

www.blankbil.no

Bilpleie til hyggelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

x2 på de røde fra SS - de er schnadder å bruke til voks / sealer

x3

Jeg skal legge på Victoria Wax Concours i løpet av uka, kan legge inn noen bilder av våtheten da.. :) Den koster 790,- og finnes i nettbutikken. ;)

Knallvoks det også ja... bare å la kunder lukte på den når de henter bilen så skjønner de at det er kvalitetsaker ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

E-Zyme er helt knuge i forhold til pris, men foretrekker selvfølgelig Insignis selv om den ikke er tilgjengelig lenger. E-zyme er definitivt en gromvoks som absolutt er en verdig avslutning på mer ekslusive detailingjobber... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...