Gå til innhold

Meguiars vs Duragloss


truhaa

Recommended Posts

kris1986

Bra skrevet! tror at duragloss varer litt lengre.. eller, den må gjøre det etter hva jeg har erfart! ble nydelig blankt med vått utseende (ligger noen bilder av en mondeo her som jeg tok for morsan.. ikke så mye vannperler igjen, men det fiksa jeg lett med 21 2.0)

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=347

Begge "for hånd", mondeo med DC 3 (før det er den tatt med Sonax rens og SRP) og Audi med Autoglym UDS og EGP

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Synes duragloss er den definivt letteste å bruke. Lenge siden jeg brukte deep crystal serien til meguiars så har dårlig sammenligningsgrunnlag. Men syntes megs produktene var litt tyngre å fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ikke så kjent med DC serien til Meguairs..

Og lest masse rundt om gode erfaringer fra Duragloss.. 101, 105 og 111

Men DC serien er under Mirror Glaze serien eller?

Evt hvordan den er i forhold til Duragloss.. Med dualaction maskin

Endret av Petrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostrider264

Godt oppsummert, Truhaa, selv om jeg nok må si at jeg ante konklusjonen på forhånd...

Har et par spørsmål i Duragloss-sammenheng:

Ingen cure time på Duragloss #101?

Vil ikke #105 fjerne beskyttelsen som #101 etterlater seg?

Hvor i prosessen bør Duragloss #601 PBA påføres forutsatt at rekkefølgen er 101-105-111?

##101-105-601-111 eller 101-105-601-111 evt. føre både 105 og 111?

Endret av Ghostrider264
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke akkurat mindre glad i Duragloss etter å ha lest en så god test :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra Meguiar's NXT til Duragloss 105. Synes begge merkene er gode å jobbe med, men Duragloss er hakket kvassere. Har forsatt rimelig bra med vannpærler på bilen min, la på Duragloss #105 i april, ser ut til å fungere bra enda. Skal prøve 101, 105, 111 til helgen. veldig spendt på hvordan det blir.

Kan man få kjøpt Duragloss 101 og 111 i større flasker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DC-serien er ikke under Mirror Glaze nei, DC er "forbrukerserien." Funker veldig bra med DA.

Det jeg mente var om:

Mirror Glaze var antatt bedre serie!

Siden det er proff og det andre er forbruker..

Eller er det kun, med og uten maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

DC (deep crystal) serien er forbruker sakene til Meguiars og er laget noe tilnærmet idiot sikkert for alle.

Duragloss 101 har lite cure tid om du legger 105/111 over den. (ca 30 min) Det er mindre rens i 105 så legg den på for hånd lett, du trenger ikke jobbe denne hard etter at du har benyttet 101 først, da er lakken allerede gullende ren etterpå ;)

Duragloss 601 trenger du strengt tatt ikke i en 101 + 105 + 111 kombo. Duragloss 601 funker bra på lakken før 105 eller 111 etter at du feks har korrigert lakken din for riper.

-lakk korrigering

-601

-105

-111

Da får du bra heft for Duragloss 105

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har lest det jeg også, men vet ikke om det er tilfelle, noen mener Zaino Bros har littegranne lenger holdbarhet en Duragloss, men som nevnt ikke sjekket det selv..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt duragloss serien på noen biler nå (101, 105,111 og 601), og jeg er veldig godt fornøyd med holdbarheten på disse! Har ikke erfaring med megs serien som det sammenlignes med her, men kan iallfall si at duragloss har MYE bedre holdbarhet enn NXT 2.0 - iallfall ser det slik ut for meg.

Fan av Duragloss, men sjekker det for tiden opp mot Meguiar's #21 2.0 og #21 2.0 + DP Maxwax. Blir spennende å se hvilke biler som holder best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fan av Duragloss, men sjekker det for tiden opp mot Meguiar's #21 2.0 og #21 2.0 + DP Maxwax. Blir spennende å se hvilke biler som holder best :)

Vi venter i spenning på test ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket Micraen vår i dag, og ble enig med meg selv om at nå så det virkelig ut som om Duragloss 101 - 105- comboen oppbrukt. Nesten ikke tegn til hverken beading eller sheating, så nå er bilen klar for en ny omgang jobb. Jeg la på Duraglossen 01.07, så det gir en levetid på ca. 2 måneder??? Jeg er klar over at beskyttelsen nok er tilstede på lakken selv om den ikke beader bra, og at jeg er kresen på beadinga (sammenlignet med BMWen som fikk seg 21v2.0 og DP Maxwax for en uke siden), men jeg trodde virkelig holdbarheten skulle være bedre? Kanskje jeg skulle brukt 601, gitt 101 mer tid på å herde....? Bilen er blitt vasket ca. annenhver uke (..konebilen..), brukt Duragloss shampoo (husker ikke nummeret i hodet) og gitt den en omgang med Duragloss AW etter den ene vasken..

Kommer nok til å måtte korrigere lakken litt før jeg legger på nye lag med voks, men legger nok Duragloss neste gang også på denne bilen for å se om jeg sitter igjen med samme følelsen. Da begynner vinteren å nerme seg.. Slutter korrigering med MG80, tenkte DG601, 105 - herding og så 111 neste gang.

Håper inderlig at andre sitter igjen med en bedre følelse på holdbarheten på Duragloss produktene, for jeg er stor fan av hele produktlinja deres! Supre å jobbe med og gir et sinnsykt resultat til produkter som jobbes inn med hånd å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...