Gå til innhold

Nanolex Urban & Premium vs Nanolotus


hc_Tk

Recommended Posts

Var så heldig at jeg får lov til å prøve ut Nanolex sin Premium og Urban vindusforsegling.

Har også liggende et sett med nanolotus vindusforsegling som jeg har testet på en annen bil.

Så planen er å lage en skikkelig test i sann DCN stil! ;)

Her er iallefall pakken som kom fra Nanolex

DSC_0064.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0066.jpg

DSC_0067.jpg

DSC_0068.jpg

Så da er planen for helgen klar når jeg da skal få testet disse tre opp mot hverandre.

Tenker å ta hele bilen med Urban og så dele frontruten i 3 hvor jeg tester dem alle mot hverandre!

More to come :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Her må det følges med :)

Har akkurat lagt Urban på hele bilen min mens en kompis har lagt Premium på sin. Litt vanskelig å sammenligne holdbarhet hos oss da han er eneste bruker av bilen mens min går i daglig barnehagetrafikk og til og fra alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Interessant! Her må det følges med :)

Har akkurat lagt Urban på hele bilen min mens en kompis har lagt Premium på sin. Litt vanskelig å sammenligne holdbarhet hos oss da han er eneste bruker av bilen mens min går i daglig barnehagetrafikk og til og fra alt mulig.

Det er stor forskjell i holdbarhet/effektperiode på Premium og Urban. Premium sitter i inntil 12 mnd. Urban i ca 3 mnd eller 5000km. Kostnaden blir den samme for begge typer ettersom Urban inneholder 100ml og Premium 50ml, men man bruker altså dobbelt så mye Urban som Premium (for å si det litt innviklet...).

Urban's sterke side er at vannavprelling starter på et tidligere tidspunkt, det vil si ved en god del lavere hastighet.

Til info.

Håvard

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell i holdbarhet/effektperiode på Premium og Urban. Premium sitter i inntil 12 mnd. Urban i ca 3 mnd eller 5000km. Kostnaden blir den samme for begge typer ettersom Urban inneholder 100ml og Premium 50ml, men man bruker altså dobbelt så mye Urban som Premium (for å si det litt innviklet...).

Urban's sterke side er at vannavprelling starter på et tidligere tidspunkt, det vil si ved en god del lavere hastighet.

Til info.

Håvard

Dette er jeg klar over og fullt innforstått med, men alt må jo testes :)

Førsteinntrykket mitt er iallfall veldig bra! Blir nesten ikke irritert når det regner lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen grundig vasket og da benyttet jeg jo selfølgelig anledningen til å teste disse prøvene jeg har fått.

Først ble sommerhjulene satt på til stor glede!

Var deilig å se bilen med 19" og ikke 16".

DSC_0065-1.jpg

og litt lakk må med

DSC_0066-1.jpg

så over til testen

vasket først ruten på normaltvis under vasking etterfulgt av vask med Nanolotus nanosvampen som fjernet enda mer skitt.

DSC_0069.jpg

DSC_0070.jpg

DSC_0071.jpg

burde hatt en runde polering disse rutene

DSC_0068-1.jpg

DSC_0072.jpg

DSC_0073.jpg

så ble 2/3 av ruten polert med nanolex og 1/3 polert med nanolotus. venstre siden (sett fra front) er tatt med Nanolotus.

Nanolotus sin virket mye tynnere eller utvannet da jeg følte disse eller var ganske like, men nanolex var da tykkere og hadde litt mer effekt.

Så av disse likte jeg nanolex sin bedre da denne var mye drøyere og genial å bruke med en fuktig klut.

DSC_0074.jpg

DSC_0075.jpg

DSC_0076.jpg

DSC_0077.jpg

DSC_0078.jpg

blanke ruter etter rens

DSC_0083.jpg

DSC_0084.jpg

så var det over til forseglingen.

Nanolex premuim og nanolotus var veldig like ved påføring da begge er alkoholbasert som man sprayer på og sprer utover.

Nanolex sin skulle poleres opp igjen pga friksjon, etter den var buffet av for at den skulle få full effekt.

Nanolotus sin virket glattere enn nanloex premium hvor microfiberen ikke gled så godt selv etter en del "gnukking" etter manualen :P

Litt dårlig med bilder under påføring men..

DSC_0086.jpg

Urban påført.

Denne var helt anderledes enn de to andre. denne var mer kremaktig og minnet mer om en flytende voks.

Denne virket ganske fet og var vanskelig å få vekk litt sånn "olje bellegg". Men etter å dra frem flere rene microfiberkluter så fikk jeg buffet dette av.

Jeg syntes også denne virket sinsykt drøy og man kan så vidt se at jeg har brukt flaske selv etter å ha tatt resten av bilen med denne.

DSC_0087.jpg

Urban etter første runde buffing

DSC_0088.jpg

har ikke testet vannskrekken på disse enda siden jeg vil la de herde skikkelig så kommer tilbake med holdbarhet og hvordan de beader.

her er iallefall nanolotus på en bil jeg tok forrige helg, som jo ble ganske så rått!

DSC_0089.jpg

DSC_0090.jpg

Her er også Nanolotus på forrige bil. Dette er good shit og beader noe vanvittig!

th_DSC_0092.jpg

th_DSC_0091.jpg

Så konklusjon etter påføring(ikke beading og holdbarhet):

Av glassrensene heller jeg mot Nanolex fordi jeg syntes denne er drøyere i bruk og grovere, så det går fortere å fjerne møkk og gammel forsegling. Men eller så var disse veldig like

Av forseglingene så har jeg litt blannede følelser. nanolotus og nanolex premium virket like ved påføring utenom at nanolex trengte ekstra polering etter buffing pga bedre effekt men ellers var alt likt.

Urban var mer kremaktig og fetere og noe vanskelig å fjerne(ikke stå i solen!!!) men går greit med et par helt rene microfiber.

Så umulig å avgjøre noe uten å ha testet holdbarhet og beading så skal komme med en oppdatering her!

Endret av hc_Tk
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute og spylt av støv fra bilen. må si alle tre ruteforseglingene imponerer stort. Disse har vannskrekk så det holder!

kan ikke se noen forskjell fra noen av de tre produktene, men kan konstatere at alle beader utrolig bra.

Det har enda ikke regnet så har ikke fått sett hvordan disse er i fart mtp når de begynner å renne av.

Klarte selfølgelig å glemme å fokusere kamera før jeg begynte å filme så må ut en ny runde for å få dette dokumentert! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en ny testrunde til helgen da jeg skal ta en bmw, så skal love og ikke være så sløv med fokusen denne gangen! :P

Men jeg er fortsatt utrlig imponert over disse produketene. Blir aldri lei av å se hvordan vannet beader på rutene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på nanotolus på en bil her i helgen. Gikk utrolig mye enklere denne gangen. Hadde ikke noe problemer med skjolder.

Hadde også litt småregn i går som hadde et morsomt resulat. Kjørte hjem uten å bruke viskerene (kom aldri over 50km/h) men var tydelig at Urban preller best, etterfulgt av premium og lå mest vann igjen på siden med nanolotus. Men for all del, alle produktene virket utrolig bra og det var ikke mye vann igjen på noen av sidene, men var såppass forskjell at det kunne bemerkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering. Fikk desverre ikke vasket bilen i helgen heller så kangler fortsatt filmer av denne.

Men har nå prøvd bilen i regn og disse forseglingene er utrolige! Kjørte strekningen kongsberg- oslo i regn, uten vidusviskere! :P

Det er tydelig at vannet begynner å renne av tidligere på urban. det er mye mindre vann igjen på ruten her og gir best utsyn. Premium og nanolotus oppfører seg ganske likt så her er det kanskje mer holdbarheten som skiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri på en fredag bortsett fra litt barnepass av kusine og fetter. Da er det ikke noe som er bedre enn å vaske bil!

DSC_0020.jpg

Strålende fornøyd med foam cannon så måtte til slutt gi etter for presset og la dem få vaske litt og.

Den blå bustemannen (wash mitt) og banankosten (felgkost) var dagens høydepunkt!

DSC_0038.jpg

DSC_0039.jpg

de fikk selvsagt mye hjelp og da :P

DSC_0032.jpg

Ruteforseglingen funket fortsatt drit bra og det var ikke stort med vann igjen etter bilen var spylt av

DSC_0048.jpg

DSC_0046.jpg

Kan ikke ser tegn til at noen har begynt å gi seg, men har iallefall filmet så kan man jo selv bedømme hvilken som preller best her.

Nanolotus til venstre, Nanolex premium i midten og Nanolex urban til høyre.

th_DSC_0042.jpg

th_DSC_0041.jpg

Det er vel ingen tvil om at Urban preller best som man også kan skimte i videoen. Naolotus og Nanolex premium ligger likt.

Venter dog en ny utgave av Premium så får vi se om det er noen forskjell på denne.

Endret av hc_Tk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten oppdatering

Nanolotus som jeg la på bilen til min far et par uker før denne testen begynner å bli delvis død så ble litt overasket over dette. Men han bruker nok mer viskere enn meg så det kan være grunnen.

På min bil holder alle like godt og alle beader like mye. kan ikke se noe forskjell lengre på noen av dem.

Totalt ligger vel beadingen på 85-90% av når den ble lagt og har vasket bilen flere ganger og brukt viskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

oppdatering på denne.

Både nanolex premium og urban holder godt fortsatt. beader fortsatt bra og over 70kmt så er viskere fortsatt unødvendig. Jag kan ikke se noen betydelig forskjell mellom urban og premium.

Men nanolotus er desverre mer eller mindre død. denne avviser vannet fortsatt noe, men vannet ligger mer fordelt utover vinduet og ikke i perler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaringer med Nanolotus sin, synes den dør altfor raskt, i tillegg har jeg hatt irriterende problem med at viskerne hopper etter at Nanolotus ble lagt.

Kommer til å kjøpe Nanolex og teste i vinter. Premium eller urban?

Endret av East
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville valgt premium for det er litt mindre kliss å legge på.

Sånn effekt vs holdbarhet, så er den lille ekstra beading du får fra urban så kort i form av holdbarhet så kan like gjerne legge premium. Total holdbarhet ligger disse dog likt. ingen tegn til at noen av dem skal gi seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Får oppdatere denne litt!

Nå har vinteren begynt å komme med snø og slaps. Så da er det på tide med en status update.

Begge nanolex forseglingene holder utrolig bra fortsatt. kan faktisk ikke se forskjell på disse to og begge beader som en nyvokset bil fortsatt (dvs veldig lite, noe dårligere enn når lagt på :P )

Nanolotus har rett og slett gitt opp. Her trekker vannet seg utover ruten og har meget uniforme beads.

Så mellom nanolex og nanolotus er nanolex vinneren.

Mellom premium og urban er jeg fortsatt usikker da jeg faktisk ikke ser forskjell! :lol:

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke fulgt med nok :) Cred for bra utført test og oppdatering av resultat.

X2.

Bra jobba.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Solgte bilen på fredag, så var å vasket bilen før den ble hentet.

Hadde trodd at alle forseglingene skulle ha tatt kvelden etter mye sand/saltsliping grunnet skittne veier og mye kjøring.

Fikk meg med andre ord en skikkelig overaskelse når jeg så at begge nanolex forseglingene fortsatt prellet som bare det, bare rutene fikk seg en vask! :o :o

Var et par steder hvor det ikke beadet like bra, men gjevnt over prellet vannet like bra som etter 1 måned!

Jeg skal aldri bruke noe annet enn nanolex iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...