Gå til innhold

Shine av Corolla


miatajon

Recommended Posts

miatajon

Shinet vinterbilen før helgen, en Toyota Corolla. Idag ble det tid for en kjapp vask og 2. laget med Meguiar's#21 2.0, samt noen bilder.

Hadde ikke kameraet da jeg shinet bilen, så er kun etterbilder..men det liker vi jo ;)

Avfettet med Biltema(!) kaldavfetting.

Vasket med 2 bøtte-metoden og meguiars wash mitt, samt en dasj sonax shampo.

Polert med Meguiar's#82 med Coltech cyclokopi og sonax pads

Sealet med 2 lag Meguiar's#21

Plast er påført Meguiar's Gold Class trim detailer

Ikke perfekt, men helt grei i lakken etter dette. Er tross alt en 21 år gammel vintersliter dette ;)

Bilde003.jpg

Bilde017.jpg

Bilde026.jpg

Bilde039.jpg

Bilde021.jpg

Bilde031.jpg

Bilde018.jpg

16 Nissan X-Trail 4x4 Tekna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Blank gammel riskoker det der :) hehe.. 21 2.0 som jeg la på corollaen (sølv) til bestefar skaffet meg tre nye kunder på en dag.. Kansje hvis jeg legger på den på 10 biler, så får jeg 30 nye? bra butikk det :)

Fin jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Morro å se eldre biler som er blanke, vister at noen bryr seg også....

Bra glans...baklykta så jo ny ut....mmm

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miatajon

Ble ganske fornøyd med resultatet selv ja :)

Baklyktene ble ekstremt bra ja, hehe..

Bilde028.jpg

Er litt morsomt når folk snur seg etter en Corolla til 1500kr fordi den ser bra ut..tror ikke det er helt dagligdags, hehe :)

Et par bilder til:

Bilde012.jpg

Bilde025.jpg

Synd det er et par rustflekker her og der som skjemmer, men skal få tatt de snart.

Enda mer synd at det er mye rust i støtdempertårnene bak..så mye at det ikke er noe jeg orker å engang prøve på å utbedre før neste PKK, så er nok sin siste sesong denne bilen går imot :( Har ellers vært en problemfri bil som jeg har hatt i litt over 1 år nå. Har kjørt den ca 12.000km av de 145.000km den har trillet i sitt liv.

16 Nissan X-Trail 4x4 Tekna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så glad jeg blir av å se dette. Som jeg skrev i en annen tråd du har, så har jeg en slik Corolla selv, men rusta er altfor godt på vei. Er blitt knyttet til den fordi jeg arvet den av morfar, så etter å ha sett hvordan du tar vare på din er jeg blitt ytterligere inspirert til å få gjort noe med min. Må skjære av litt hjulbuer og div, for så å slenge på glassfiber. Glansdagene må tilbake.....!

Og som sagt ovenfor; Ta vare på den, og du har en vinterbil i lang tid fremover. Min står veldig mye stille, men leverer hver gang jeg "kaller" på den. Utrolig seige biler dette...

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miatajon
Herregud så glad jeg blir av å se dette. Som jeg skrev i en annen tråd du har, så har jeg en slik Corolla selv, men rusta er altfor godt på vei. Er blitt knyttet til den fordi jeg arvet den av morfar, så etter å ha sett hvordan du tar vare på din er jeg blitt ytterligere inspirert til å få gjort noe med min. Må skjære av litt hjulbuer og div, for så å slenge på glassfiber. Glansdagene må tilbake.....!

Og som sagt ovenfor; Ta vare på den, og du har en vinterbil i lang tid fremover. Min står veldig mye stille, men leverer hver gang jeg "kaller" på den. Utrolig seige biler dette...

Bra hvis dette kan inspirere deg til å ta vare på den ja. De aller fleste av disse bilene har jo dessverre rustet vekk for lenge siden, så de få som er igjen skulle absolutt blitt tatt godt vare på. En gang i tiden krydde det av slike biler på veien, men siden det er en kjedelig en bil, så er det ingen som tar vare på de, og når de er veteraner er det knapt nok noen igjen.

Dessverre er rusten kommet så langt i dempertårnene bak på mitt eksemlpar at det kreves langt mer enn bare kosmetisk rustfix for å få den bra igjen. Og siden jeg ikke er en sveiser, blir det fort dyrt å fikse. Litt synd, for gulv, kanaler og karosseri ellers er egentlig bra. Og som du sier..er en utrolig pålitelig bil. Ikke en gang har den sviktet meg ennå..

16 Nissan X-Trail 4x4 Tekna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...