Gå til innhold

Beste QD/Sprayvoks


Han5y

Recommended Posts

Har sans for "Hva er din favoritt"-tråder, så setter i gang en ny tråd av samme slag.

Hvilken QD/Sprayvoks er din favoritt? Hvorfor, pris, og kjøpested.

Selv har jeg kun prøvd Instafinish sin "Spray wax", god lukt, lett å påføre, og bilen hadde bra vannskrekk (bilen jeg testet denne på har ingen beskyttelse). Nå vet jeg ikke hvordan de andre fungerer, men jeg syns denne gjorde jobben bra.

6.95 pund hos Shinearama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CG Instawax+, fra scandicshine, 199,- til vanlig, 169,- til påskepris nå

CG Clear Seal Gloss Enhancer, fra scandicshine, 199,- til vanlig, 169,- til påskepris nå

Sonax Snabbwax som drying aid, rundt 80,- på Clahs Olsson

Har dog ikke testet MG UQD som folk sier er good stuff også. Har testet QuikDetailer fra MG og Migliore QD, samt blandet ONR i QD-style. CG produktene vinner ganske glatt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ikke stol på folk som drikker... host Essie

3M sin Quick wax har imponert stort her mht utseende og holdbarhet... den henger voldsomt på lakken syntes jeg.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt scholl sw20 i vinter og nå i vår. Er kjempe fornøyd med både finnish og holdbarhet. Lukter fantastisk godt gjør den også, passe drøy i bruk. Kan absolutt anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke stol på folk som drikker... host Essie

3M sin Quick wax har imponert stort her mht utseende og holdbarhet... den henger voldsomt på lakken syntes jeg.

:lol:

Liker ikke at den henger noe voldsomt på lakken jeg. Likr bedre at det er sånn svisjogsvosj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Meguiars "Ultimate Qucik Wax" er det mest holdbare jeg har prøvd innen QD (sonax sin er også bra!).. Også lukter den godt og er lett å bruke B)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

det må bli Finish Kare 425. meget god glid, antistatisk og lett å jobb med.

koster 210kr for en liter på Autobahn-bilpleie.

Høres interessant ut... er det noe holdbarhet i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Falt veldig for Chemical Guys Speed Wipe QD jeg. Den bruker jeg på treff og når jeg bare skal booste lakken litt. Fungerer perfekt som drying aid også. Tror Torby ble imponert når han vasket bilen sin iallefall. ;) Den lukter så godt at hvis den hadde stått i glass, så er det stor fare for at den hadde blitt drukket. Også er den antistatisk, som er et pluss hvis man er innom noen grusveier o.l.

Pleier generelt sett aldri å bruke sprayvoks da jeg heller legger på et nytt lag med en kvalitetsvoks istedenfor. Og på familiebiler o.l. så får jeg ikke sjekket holdbarhet. Men Chemical Guys Blitz har jeg gode erfaringer med. Har Instawax liggenedes, men har ikke prøvd den enda.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter prøvde jeg Meguiars Last Touch etter hver vask og ble veldig imponert over denne, lakken ble iallefall utrolig glatt etterpå og ble ikke noe mindre blank. Holdbarheten vet jeg ikke noe om, men funker gull mellom hver vask iallefall.

Har også tidligere brukt UQD fra Meguiars og den er ikke så verst den heller. Sprayet på på ubehandlet lakk og lot herde, etter 12 timer beada det ganske så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker megs UQD og UQW å de fungerer veldig bra begge to men det store problemet er at de elsker støv og skit, noe som er veldig iriterende <_< så skal nok gå over til CG sine produkter nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Jeg blir vel ledd ut nå, men den eneste jeg har prøvd, er Autoglym sin wet wax, den beader iallefall greit etter 2 vask :P

Gidder ikke å legge noe ordentlig på bilen før jeg har fått polert den skikkelig.... Garasjen er enda ikke ferdig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt veldig for Chemical Guys Speed Wipe QD jeg. Den bruker jeg på treff og når jeg bare skal booste lakken litt. Fungerer perfekt som drying aid også. Tror Torby ble imponert når han vasket bilen sin iallefall. ;) Den lukter så godt at hvis den hadde stått i glass, så er det stor fare for at den hadde blitt drukket. Også er den antistatisk, som er et pluss hvis man er innom noen grusveier o.l.

....

CG Speed Wipe er helt rå ja. Og genial som "drying aid". Megs UQD er også finfin, blir veldig blank og fin, men ikke den store wet-looken synes jeg.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må bli Finish Kare 425. meget god glid, antistatisk og lett å jobb med.

koster 210kr for en liter på Autobahn-bilpleie.

X2 beste jeg har testa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker for tiden Dodo Juice Red Mist. Synes den fungerer veldig fint. Blir blankt, beader bra og sliter ikke med "strekerifinishen". Har Tropical-versjonen som fordamper litt saktere enn den normale (som jeg ikke har testet)

Har også Autoglym sin. Fungerer bra den også synes jeg. Har akkurat fått opp øynene for slikt så spørs om jeg må teste mer etter hvert. Hadde bare ikke Red mist vært så utrolig drøy :) Brukt den på tre biler og det viser ikke på flaska omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

CG Speed Wipe er helt rå ja. Og genial som "drying aid". Megs UQD er også finfin, blir veldig blank og fin, men ikke den store wet-looken synes jeg.

Like suveren som tørkehjelp selvom den er blandet ut 1:1 med vann ;) og den lukter omtrent like godt... tips! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...