Gå til innhold

Vaskehall i Oslo


fredsjo

Recommended Posts

Har begynt å interesse meg for dette emnet siden jeg begynner i ny jobb hvor vi dessverre ikke har mulighet til å vaske inne på vinteren.

Kunne det være en ide at vi som ikke har vaskefasiliteter på vinteren gikk sammen og leide en vaskehall eller en lokale som er egnet for vask og generell bilpleie par helger i løpet av en vinter???

Den ukentlige vasken kan en fint ta på Shell karihaugen eller de andre nevnte stedene, men en lengre økt med voks osv hadde vært bedre å ta et sted hvor en kan stå noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

For å ta denne tråden litt lenger; er det noen som kjenner til et sted i eller rundt Oslo hvor jeg kan både vaske og maskinpolere i samme lokale?

Jeg bor på Lambertseter og det nærmeste jeg kommer denne muligheten er nede i garasjen på Shell Sinsen (Trondheimsveien). Der kan jeg både vaske og tørke bilen i flere timer, men sliter med å finne en strømkontakt til min Flex. :(

Tips - anyone?

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nede i garasjen på Shell Sinsen (Trondheimsveien). Der kan jeg både vaske og tørke bilen i flere timer

Ypperlig tips, flyttet akkurat til Torshov..!

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ypperlig tips, flyttet akkurat til Torshov..!

Bare hyggelig Playmoon!

Hadde dette stedet i tillegg hatt en stikkontakt eller to, hadde det vært en innertier! Kanskje finnes det hvis man fortsetter å kjøre ned til neste etasje. Jeg skal sjekke der neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig Playmoon!

Hadde dette stedet i tillegg hatt en stikkontakt eller to, hadde det vært en innertier! Kanskje finnes det hvis man fortsetter å kjøre ned til neste etasje. Jeg skal sjekke der neste gang.

Nedkjøringen til neste plan låses med ujevne mellomrom. Jeg har vært mye i Sinsengarasjen, og det later til å variere veldig hvilke tider bommen blir låst. Litt kjipt å stå nede med bilen når det skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor LSP vennlig skummet på sinsen er?

Basert på egen erfaring så er det utrolig lite LSP vennlig. Det er Ing. Thor Marcus Marcus Kjemiske som leverer suppe til de tankene, så du kan evt. ringe de og sjekke innholdet.

Edit: Tror dette er databladet.

Endret av Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedkjøringen til neste plan låses med ujevne mellomrom. Jeg har vært mye i Sinsengarasjen, og det later til å variere veldig hvilke tider bommen blir låst. Litt kjipt å stå nede med bilen når det skjer..

Akkurat det høres ut som en situasjon jeg vil unngå. Takk for tipset Magnus!

Ellers ingen som kan anbefale et sted for polering? (Det trenger ikke nødvendigvis være gratis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vasker jeg på Storo da på fredager eller lørdager sent på kvelden. Som regel ingen som bruker vaskehallen og du kan bruke bøtte o.l så lenge du sier spør pent til betjeningen om det er greit du holder på litt med bilen. De sier som regel "ja" når det er lite trafikk.

Men er det noen som kan anbefalle ett sted hvor man faktisk kan leie ett vaskelokale i noen timer av gangen? Bor på ekeberg og her er det ialfall ingen steder jeg kan stå på vinterstid med "ok" innetemp.

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nedkjøringen til neste plan låses med ujevne mellomrom. Jeg har vært mye i Sinsengarasjen, og det later til å variere veldig hvilke tider bommen blir låst. Litt kjipt å stå nede med bilen når det skjer..

Jeg spurte i dag hvor lenge vaskehallene er åpne: de skal være åpne 24/7 i følge mannen bak disken. Vi får håpe det stemmer.

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte i dag hvor lenge vaskehallene er åpne: de skal være åpne 24/7 i følge mannen bak disken. Vi får håpe det stemmer.

Vaskebåsene er åpne 24/7. Cane lurte på forholdene i etasjen under. Her låses det med ujevne mellomrom. Jeg har vasket der i 15 år, og har sett prosedyren til vaktmesteren et utall ganger.

Endret av Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vasker jeg på Storo da på fredager eller lørdager sent på kvelden. Som regel ingen som bruker vaskehallen og du kan bruke bøtte o.l så lenge du sier spør pent til betjeningen om det er greit du holder på litt med bilen. De sier som regel "ja" når det er lite trafikk.

Men er det noen som kan anbefalle ett sted hvor man faktisk kan leie ett vaskelokale i noen timer av gangen? Bor på ekeberg og her er det ialfall ingen steder jeg kan stå på vinterstid med "ok" innetemp.

Jeg har kun vasket på Storo én gang. Synes det er alt for fuktig i den hallen. Sinsengarasjen er i så måte bedre.

Sinsengarasjen?? Hvor og hva er det?

På folkemunne "Sinsengarasjen", korrekt navn er Brattligarasjen. Ligger under Shell i Trondheimsveien 184 (rett ved "trikkerundkjøringen").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei, og hvordan er det på Brattligarasjen elelr hva finnes der? Er det en type vaskehall eller bare et åpent sted med vann uttak, strøm og lys?

Vel, det er litt av problemet; det er ikke mulighet for strøm. HT'en er helt ok, men hold deg unna skummet! Det spiser LSP. Se forøvrig databladet jeg linket til tidligere i denne tråden.

Fasilitenene er 3 båser, og plass til å tørke etterpå. Lokalet er relativt tørt (mye tørrere enn Statoil Storo). Anbefaler vask i tidsrommet 21-01. Polettene koster rundt 30 spenn, med rabatt hvis du kjøper 10 i slengen. Jeg har pleid å bruke 2 poletter til HT'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei, så det er nesten som Soft Wash eller hva enn det nå heter på Lørenskog/Skårer like ved Triaden bak Hydro.

Hmmm... Skulle hatt en slik hall tilgjengelig uansett på døgenet, ikke nødvendligvis med HT og sånt, men vann uttak, strøm og lys, slik at man kan ta med seg sitt eget utstyr og drive på lenge man vil uforstyrret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei, så det er nesten som Soft Wash eller hva enn det nå heter på Lørenskog/Skårer like ved Triaden bak Hydro.

Hmmm... Skulle hatt en slik hall tilgjengelig uansett på døgenet, ikke nødvendligvis med HT og sånt, men vann uttak, strøm og lys, slik at man kan ta med seg sitt eget utstyr og drive på lenge man vil uforstyrret.

Ja, mange ønsker seg dét. Dessverre ingen strøm i Sinsengarasjen, men det er åpent der 24/7, og lyset er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som på Lørenskog det, det har man også port som man kan lukke om det blir for kaldt...

Ja, det kan stemme. Jeg har aldri vært der. I Sinsengarasjen er anlegget plassert i u. etg. Temperaturen er vel jevnt over 14-15 grader om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...