Gå til innhold

skal kanskje maskinpolere hvit prius


hmsilset

Recommended Posts

Hvit SS er per definisjon hardere enn det meste. Hvit metallic / pearl er softere. Så er det Toyota-lakk atpåtil... Så jeg vil anta at den ligger på hard minus / medium pluss

Hilsen Verso-eier som har byttet gasspedal og flirer rått av tullingen som sier han fikk en Prius opp i 174 km/t og deretter brukte autovernet i 100 km/t for å stoppe bilen, med mindre skader enn man får ved å rygge inn i en vegg i 6 km/t...

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Dårlig gasspedal?

(Beklager, klarte bare ikke dy meg :) )

Hehe, dere får følge med på nyhetene om det har skjedd noen ulykker i vaskehaller i morgen :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Uten klarlakk er den hard, med klarlakk så er den medium vil jeg tro, holos og kjøregater syntes mye mindre på hvite biler en andre farger også... du merker nok fort om det er Singlestage lakk (uten klarlakk) da det sies å være nesten umulig å korrigere skikkelig...

Men pent blir det okkesom, så bare å kjøre på med S&S tråd :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hvit SS er per definisjon hardere enn det meste. Hvit metallic / pearl er softere. Så er det Toyota-lakk atpåtil... Så jeg vil anta at den ligger på hard minus / medium pluss

Hilsen Verso-eier som har byttet gasspedal og flirer rått av tullingen som sier han fikk en Prius opp i 174 km/t og deretter brukte autovernet i 100 km/t for å stoppe bilen, med mindre skader enn man får ved å rygge inn i en vegg i 6 km/t...

Takk for svar :) Tror jeg alikevel prøver meg med DA maskine, så jeg får prøvd den også.Er litt i tvil, men får ta det på sparket

og opprette en tråd med bilder senere i uka.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Næsing amok i vaskehall.Kjører frem og tilbake og ringer nødanrop.

Kos deg med DA du.Tror nok det er det rette valget her ja.

hehe :) Ja, får prøve DA. Blir lærerikt det.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Uten klarlakk er den hard, med klarlakk så er den medium vil jeg tro, holos og kjøregater syntes mye mindre på hvite biler en andre farger også... du merker nok fort om det er Singlestage lakk (uten klarlakk) da det sies å være nesten umulig å korrigere skikkelig...

Men pent blir det okkesom, så bare å kjøre på med S&S tråd :)

Hvordan finner en ut at det er singlestage lakk? paden blir litt hvitaktig kanskje?? Høres småskummelt ut, men håper på lite swirls så jeg kan kjøre rolig med DA.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja du ser nok at padden blir hvit om det er SS lakk....

DA + lakkrens er snadder på hvite biler... blir så hvit at det er farlig i sola...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

ja du ser nok at padden blir hvit om det er SS lakk....

DA + lakkrens er snadder på hvite biler... blir så hvit at det er farlig i sola...

Høres bra ut :) Trodde f.eks s30 var en slags lakkrens jeg, men er vel mere polering/mildt slipemiddel det.. Blande inn litt lakkrens når jeg polerer med f.eks s40 på slutten da?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :) Trodde f.eks s30 var en slags lakkrens jeg, men er vel mere polering/mildt slipemiddel det.. Blande inn litt lakkrens når jeg polerer med f.eks s40 på slutten da?

Det Truls mente var at hvit blir veldig snasent etter litt pleie (generelt) så du trenger ikke blande noe med S40, alt som har litt cut vil også rense lakken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det Truls mente var at hvit blir veldig snasent etter litt pleie (generelt) så du trenger ikke blande noe med S40, alt som har litt cut vil også rense lakken ;)

Å ja :) Var visst lys grå yaris jeg polerte i dag.Snakk om feilinfo,hehe.Bilder,film og tråd kommer når jeg klarer.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...