Gå til innhold

Plastikk detaljer


Timmeeh

Recommended Posts

Hei! Jeg gikk over bilen med plastfornyer i helgen, og det gikk jo greit på deler av fangerne, dørhåndtak og spyler dyser. De delene som er nuppete og grove hvis dere skjønner. Men på helt glatte plast detaljer trekker ikke den stakkars Turtle wax fornyeren inn..... Bare gnis utover og blir seende helt jævlig ut.

Se på speilet f.eks!

IMG_4130.jpg

Den trakk ikke inn i plasten... Det samme skjedde med taklistene og alt annet som var av glatt plastikk. Er det noe annet produkt for dette, eller er det bare turtle waxen som ikke gjør jobben sin? :P

btw, der er bilen verken vasket eller behandlet på noen måte. Kun litt plastikk. Nylig fått bilen da bildet ble tatt :)

Endret av Timmeeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Har en kamerat som har samme problem. Kost på deg en Black WOW, eventuelt en Black Again. Disse to skal gi godt resultat, uten at jeg har prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg satt og kiket på disse produktene.. Hvordan er black again i forhold til black wow? tross alt halv pris.. Må jo tenke litt økonomisk når jeg lever av stipend og sommerjobb pengene fra i fjor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trakk ikke inn i plasten... Det samme skjedde med taklistene og alt annet som var av glatt plastikk. Er det noe annet produkt for dette, eller er det bare turtle waxen som ikke gjør jobben sin?

Turtle er ikke annet enn spesialavfall i min verden :P

Men seriously; all plast- & vinylfornyer fungerer best dersom den blir påført med en litt fuktig klut. Du får et jevnere resultat, og det trekker ikke til seg så mye støv.

Er vinylen veldig tett, og shinen ikke setter seg, hjelper det ofte å behandle flere ganger. Gjør det hver gang du vasker bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Noe plast fornyer (mange) er så seige at ALT henger på det etterpå, men tørk over med en klut etter det har stått noen min så hjelper det noe.

Autoglym sin vinyl og plast fornyer er litt samme gate, ALT henger etterpå...tragisk...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt anbefalle deg black wow!

Den lille flaska er drøy i bruk, støv og dritt fester seg ikke som med andre.

Smør på, vent noen min og gå over med Microfiber klut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hjem til helgen.. Får lete opp maskeringstapen og prøve. Hvis det ikke blir bra etter noen runder legger jeg til en black wow eller black again i handlevognen fra scandic til neste bestilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
pOwerslave

Plastiken på 124 karosseriet er litt rar, er stort sett bare den svarte pølsa på stltfangeren og listene på siden som plast fornyeren sitter på. har brukt Meguiar's Endurance High Gloss Tire Gel på disse med gode resultater. Listene rundt vinduer osv er lakkerte, det samme med speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skjønner ingenting, virker så utrolig bra på den midt delen av fangeren ja :P og funker ikke for en femmer på resten.. Men kan prøve med dekkfornyer :P skal kjøpe det i nærmeste framtid..

speilene ble seende helt for jævlig ut værtfall, for halve plastfornyeren tørket jo og festet seg. Kanksje jeg lakkerer speilene i bilens farge... har lakk liggende, skal prøve og PS'e først...

Endret av Timmeeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
F34Johnny

Du kan også prøve polytrol som er et produkt fra owatrol Link:http://www.owatrol-international.com/no/

se på Specia får da opp polytrol som valg.

Her er også en link til vw/audi kluben med omtale av produktet:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=123662

Har selv brukt polytrol på en opel jeg hadde før med masse plast lister og støtfangere blei veldig bra og ganske holdbart bedre en vanlig plastfornyer. jeg påførte produktet i flere omganger og sluttresultatet ble bra. Husker ikke hvordan det var på helt glatt plast må kansje kjøpe meg en boks å prøve på et lite synlig sted først.

BMWen min har shadowline som er masse sort plast som trenger litt behandling avog til. Swissvax sin plast fornyer ser ut til å holde noen uker. Har nettopp fått behandla bilen med SW shield og da påførtes også plast fornyeren ti SW. Men visker brønen under front ruta mista glansen etter ca ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Hei og velkommen hit Johnny!

Må bare spørre, hvor vanskelig er det å bytte til shadowline? Et kit koster vel snaue 2500,-, så er absolutt aktuelt hvis det ikke er alt for vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
Hei og velkommen hit Johnny!

Må bare spørre, hvor vanskelig er det å bytte til shadowline? Et kit koster vel snaue 2500,-, så er absolutt aktuelt hvis det ikke er alt for vanskelig!

Takker for velkomst hilsen.

Slikke listene under vinduene sitter på klips så di kan løftes/lirkes forsiktig av, men du må kansje bruke en plast spatel å vipp dem løs.

Vinduslistene ved B stolpen ser ut som det er plast eller alu stykker som er klemt over ytterkanten av dørramma og pakningen/styringen som vinduet går i. Litt usikker på om bakant styringen til vinduet på fordøra og forkant styringen til vinduet på bakdøra må løses.

Takrenne lista virker som den er tredd/klipset over kanten fann ikke skruene nå i mørket (måtte jo ut for å sjekke hehe)

Har en sånn versted håndbok (HAYNES) skal se i løpet av helga om det står noe der. Eller prøv deg på forumet til BMWCCN, er folk der som har plukka bilene i atomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Takk for detaljert svar! Har lyst til å gjøre bilen til shadowline, eneste er at den er antrasit (?) grå, blir jo best med svart bil. Så lurer fortsatt litt! Det jeg først og fremst er ute etter er en skjuler til hengerfestet, slik at jeg kan skru av det og "lappe" igjen hullet det etterlater! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tenke på noe annet enn og bytte til shadowline med den fargen du har christoffer,den er kanon med shadowline lister.

Hadde samme farge på gamle bimmeren som det du har nå og hadde også lyst på nye lister på bilen etter og ha sett en som hadde det.kanon tøft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Hmm... fant ett: 51122695499 Deksel tilhengerfeste (Org) avtagbar krok (M) 345.15

Men vet ikke om min er avtagbar, kan jo alltids skru den av med noen skruer den er festet med. Men tror jeg ringer gs-bildeler i morgen :)

Hvordan fester man noe slikt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
Hmm... fant ett: 51122695499 Deksel tilhengerfeste (Org) avtagbar krok (M) 345.15

Men vet ikke om min er avtagbar, kan jo alltids skru den av med noen skruer den er festet med. Men tror jeg ringer gs-bildeler i morgen :)

Hvordan fester man noe slikt forresten?

vil tro det festes med klips slik at du bare trykker det på og trekker det av. men dette kan sikkert GS svare på.

vil tro at kroken kan være festet med 2 bolter på tvers av kroken, men det kan være flere muligheter.

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...