Gå til innhold

Litt rusten... trenger hjelp


Bjerknez

Recommended Posts

ØyvindBraaten

For å gi deg et nøytralt syn på saken GigaFlow. Det er gjort mange uttalige tester på mange forskjellige vokser. Og, den produsenten som klarer å lage en voks som tilfredstiller alle behov, den har gjort et sterkt kupp i markedet!

Når jeg skal velge voks for min bil, ser jeg på tiden det tar å legge på og av, glatt og blank, holdbarhet og pris. Men så har jeg funnet ut i senere tid at skal jeg få dekt flest mulig behov, må jeg se vekk ifra tid og penger. Gjør meg ingenting å bruker 20t på egen bil en helg slik at den er klar for sommern. I tillegg, så lenge voksen oppfyller mine krav, er ikke pris så nøye. Jeg har like mye skepsis som deg, men ulikt fra deg så har jeg kjøpt Concorso. Skepsisen min stopper opp igjen ved f.eks Crystal Rock til bortimot 6000,- (her må jeg bli overbevist, dog har Concorso OG Insignis overbevist såpass at bare nysgjerrigheten frister ved CrystalRock).

Voks til bil blir som ellers i livet. Man starter på skolebenken, (vil ha mer), ut i arbeidslivet, (vil gjerne ha mer), blir avdelingsleder, (vil fortsatt ha mer) og slik fortsetter det, sant?

Jeg startet også med den billigste voksen av de alle, la på bilen. Men måtte legge på oftere. Til slutt gikk liksom selve kosen vekk fra det å dulle med bil. Vitsen med å legge så mye arbeid i det, når du alikevel må gjøre det etter et par turer ut i regnet? Så jeg kjøpte meg en dyrer voks, denne holdt lengre men enda var jeg ikke helt fornøyd. Slik har det fortsatt siste 4årene før jeg havnet på SV sine produkter. Jeg er også gjerne slik at hvis et produkt fra leverandør skuffer, så har jeg vanskelig for å handle der ifra. Kjøpte Glacier til en hvit porsche jeg hadde detailing på, den skuffet overhode ikke. Kjøpte så Concorso, den skuffa heller ikke. Men ville da ha mer. Kjøpte derfor Insignis som har vært favoritten lenge. Kjøpte også Gummifornyer og masse annet stæsj fra SV nettopp fordi Concorso ikke skuffa.

Kort fortalt. Gå for den voksen du har best magefølelse for, se fra andres erfaringer hva de går for, er en grunn for at enkelte sverger til ditt og datt. Men først og fremst, er det forarbeidet ditt som spiller inn på hvordan voksen fungerer. Gjør du godt forarbeid, kan jeg garanterer deg at du ser forskjell på SV og en hvilken som helst anna "billig" voks. Gjør du ikke forarbeidet ditt, vil jeg også tro at SV blir satt på lik linje som "billig" voksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får 2 x 200ml i Divine da. Og her inne går det ikke utelukkende på hvor lenge beskyttelsen varer. Det er det meget subjektive rundt våthet, glans, dybde, skarphet, *bling* og det enda mer udefinerbare som går under navnet "godfølelsen" :) Også har det noe med innholdet av "pure brazilian white carnuba" også - høyere innhold krever mer av tilvirkningsprosessen da 100% ren hvit carnuba er grisehardt i tillegg til at det er dyrere.

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg legger gjerne et lag hver 14.dag jeg på mine biler. Koz og klemz (nei, er ikke "fjorten") med bilene mine er ren og skjær terapi i en ellers noe hektisk hverdag med jobb, små-unger, kone, trening, reising etc etc...

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Takker for ett flott innlegg :)

Men synes du ikke Svisswax ødelegger litt for seg selv ved å selge en voks til 18.000,-?

Denne voksen må vel i forhold til pris havne totalt på jumboplass av samtlige vokser? Og da mener jeg også vokser fra Biltema. Her snakker jeg da altså i forhold til pris.

Jeg forstår at det er forskjell på en voks til 500,- og en til kanskje 1.500,- men det finnes da grenser for hvor bra en voks kan bli?

Jeg hadde gledelig betalt 18.000,- for Divine, hvis jeg slapp og vokse bilen på 3 år og resultatet var nøyaktig like bra som da den var når den var nylagt...

For 18.000,- så får man jo jaggu meg nylakkert hele bilen, samt hatt penger til overs til en god voks til 600,-

Hadde vært sinnsykt morsomt og polert den ene delen av panseret med biltema voks og den andre med Divine, for deretter og lagt ut bilde av panseret fir en liten blindtest. Er rimelig sikker på at mange hadde bommet...

Men når det er snakk om påføring og fjerning, så er det jo ikke tvil om hvilke av disse som er lettest å jobbe med... men her snakker vi altså om selve resultatet. Vi snakker jo ome en betydelig differanse i prisen her... og for prisen til Divine, kunne man kjøpt en pall med bileteme voks.

Jeg vet jo at Svissvax er bedre enn en Biltema voks, for biltema voksen er ikke mye å skryte av, men jeg snakker da altså hele tiden om "FORHOLD TIL PRIS"

Men foreløpig så står det mellom SV Concorso og Victoria Concourse

Endret av GigaFlow

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Takker for ett flott innlegg :)

Men synes du ikke Svisswax ødelegger litt for seg selv ved å selge en voks til 18.000,-?

Denne voksen må vel i forhold til pris havne totalt på jumboplass av samtlige vokser? Og da mener jeg også vokser fra Biltema. Her snakker jeg da altså i forhold til pris.

Jeg forstår at det er forskjell på en voks til 500,- og en til kanskje 1.500,- men det finnes da grenser for hvor bra en voks kan bli?

Jeg hadde gledelig betalt 18.000,- for Divine, hvis jeg slapp og vokse bilen på 3 år og resultatet var nøyaktig like bra som da den var når den var nylagt...

For 18.000,- så får man jo jaggu meg nylakkert hele bilen, samt hatt penger til overs til en god voks til 600,-

Drygt å påstå.

Får vokser som koster det dobbelte av det også...... ;)

og en omlakkert bil blir aldri så bra som en "polert" bil med god voks på...

De fleste lakkere polerer også over flatene som er lakkert for at de skal bli "slette" og enda mer blanke.

Ingen som priser seg ut så lenge etterspørselen er der, og det har mye med den nevnte følelsen og gjøre.....

Noen betaler det gledlig, andre syntes det er alt for drøyt..... sånn er det bare...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Hehe, skal du lakkere bilen tre ganger i året da...? Blir fort dyrt det ;)

Om du ikke skiller Divine (og for så vidt CR, Mystery og Insignis) fra resten av voksene så får du jo ikke dette inn i rett setting...

Dette har vært diskutert utallige ganger før her inne og må bindes opp til markedsføring - en voks er jo ikke isolert sett verdt 18000,- mer enn en flaske med Cognac er verdt 25000,- eller ei veske er verdt 20000,- Dette er i stor grad et markedsføringsprodukt (og en avsindig bra voks!) og vurderes deretter. For noen er dette siste touch etter flere tusen timers restaureringsarbeid eller års sparing til drømmebilen.

Når det er sagt så skjønner du sikkert at det ikke er denne vi lever av og skal du vurdere Swissvax opp mot vokser i markedet så må du bruke relevante eksempler fra vår portefølje.

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Siden du er skeptisk til Concorso til 1600,-, regner jeg med at Divine ikke er et samtaletema en gang? ;)

Divine kommer jeg IKKE til å kjøpe nei!

Men grunnen til diskusjonen rundt Svisswax og priser, og da spesielt Divine, er forde man får en viss indikasjon angående troverdigheten til produktene som selges. Hvis ett produkt er latterlig overpriset bare for å få ett såkalt "flott image" i bilpleiebransjen så får det sånne som meg til å tvile på kvaliteten på produktene som selges i forhold til pris.

Pakker man inn varene i ekslusivt matriale, så kan man nærmest dobble prisen, da følelsen av at man kjøper noe flott øker.

Hehe, skal du lakkere bilen tre ganger i året da...? Blir fort dyrt det ;)

Om du ikke skiller Divine (og for så vidt CR, Mystery og Insignis) fra resten av voksene så får du jo ikke dette inn i rett setting...

Dette har vært diskutert utallige ganger før her inne og må bindes opp til markedsføring - en voks er jo ikke isolert sett verdt 18000,- mer enn en flaske med Cognac er verdt 25000,- eller ei veske er verdt 20000,- Dette er i stor grad et markedsføringsprodukt (og en avsindig bra voks!) og vurderes deretter. For noen er dette siste touch etter flere tusen timers restaureringsarbeid eller års sparing til drømmebilen.

Når det er sagt så skjønner du sikkert at det ikke er denne vi lever av og skal du vurdere Swissvax opp mot vokser i markedet så må du bruke relevante eksempler fra vår portefølje.

Min samboer kjøpte seg en forholdsvis dyr veske når vi var i Paris for to år siden. (ca. 8.000,-) og så langt så er Mazda-baggen jeg fikk av min far mer slitesterk.

Men jeg har jo delvis fått svar på spørsmålene mine. Det er rett og slett markedsføring (noe som ikke er overskaende) som gjør at det blir tilbudt vokser til svimlende summer. Ikke for noe annet. Derfor så er det ingen som kan dokumentere kvaliteten på Divine annet en følelsen til den personen som TROR han får det ypperste innen bilpleie.

Vi snakker om følelser, og heldighvis så er jeg ikke så veldig følsom av meg... hehe

Men at feks. SV Concorso er en bra voks til prisen betviler jeg ikke, og dette er en voks jeg godt kommer til å kjøpe de nærmeste dagene.

Endret av GigaFlow
  • DCN Poeng 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker man inn varene i ekslusivt matriale, så kan man nærmest dobble prisen, da følelsen av at man kjøper noe flott øker.

Som f.eks Audi med litt feite felger og styling? wink.gif

Endret av EssieK
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Som f.eks Audi med litt feite felger og styling? wink.gif

I bilverdenen så er ikke prisen på min Audi svimlende i det hele tatt, så dette var en dårlig sammenligning.

En god voks til 600,- kan nok sammelignes med hvilken markedsverdi min Audi har. En god og middels dyr voks med flott lokk i fin eske :)

Skal man dra en direkte sammenligning med Divine, så tør jeg ikke tenke på hvilken bilpris man måtte opp i. Tror ikke det finnes så dyre biler jeg.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

I bilverdenen så er ikke prisen på min Audi svimlende i det hele tatt, så dette var en dårlig sammenligning.

En god voks til 600,- kan nok sammelignes med hvilken markedsverdi min Audi har. En god og middels dyr voks med flott lokk i fin eske :)

Skal man dra en direkte sammenligning med Divine, så tør jeg ikke tenke på hvilken bilpris man måtte opp i. Tror ikke det finnes så dyre biler jeg.

Full S-line pakke koster vel rundt 30 laken? det koster antagelig ikke mer en maks 1 tusing ekstra å produsere...

Men er jo "ekstra"(fancy) utstyr og kan på alle måter sammenlignes med en "dyr" voks. men ser bra ut gjør det...

Bilen hadde virket akkurat like bra uten?

For en som er helt uintresert i bil hadde det spilt null rolle..... og det samme gjelder vel for voks.

Husk at du nå er blandt "entusiaster" og at mange av oss bruker mye tid og penger på dette fordi det er hobby og vi liker den følelsen det gjir oss å ha en bil som er langt over snittet pen i lakk....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - min Verso til 400' har nok mer utstyr enn f.eks. en A6 til 600.000. Man må vel opp inkl "ekstra"-utstyr til bortimot 700-750' før man har det jeg føler (merk ordet "føler") bør være standard. Og jeg kommer fra en VAG/Audi-familie, så det har vært VAG/Audi i alle de år i heimen da jeg vokste opp (jeg var en av de første i Norge som kjørte Audi 90 og det var noen år før jeg var gammel nok til å kjøre selv egentlig..)

Jeg har kjørt biler til 1.200,- og biler til 2.8 mill - det var sykt morsomt i bilen til 2.8 mill men jeg var griseredd hele tiden for å "sneie borti noe". Hadde det nok mest morsomt i bilen til 1.200,- :)

Greit nok at i en blindtest når man glaner på et panser så kan man få "bittelitt" problemer med å skille voksene fra hverandre (dette gjelder da 1-2 dager etter påføring). Men kast ei bøtte med vann på nevnte panser etter 4-5 vask så tenker jeg du ser ganske bra forskjell. Min Natty til 4-500,- holder nok koken veldig bra ennå, mens Petes53 ville ha falt av lasset allerede da men fortsatt hatt litt beskyttelse igjen. En Biltema-"voks" eller Turtle hadde vært totalt fraværende.

Summa summarum så er det ens egen opplevelse av hele prosessen som er det viktige. At det ikke synes på en person at de bruker underbukser til 1200 stk er knekkende likegyldig for den personen som nyter å ha underbukser til 1200 pr stk. Den dagen jeg har en bil til en mill så klaskes det glatt Divine på den bilen - men på min -01 Saab så skal den være meget godt fornøyd med Concorso (eller det jeg har hittil ihvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Full S-line pakke koster vel rundt 30 laken? det koster antagelig ikke mer en maks 1 tusing ekstra å produsere...

Men er jo "ekstra"(fancy) utstyr og kan på alle måter sammenlignes med en "dyr" voks. men ser bra ut gjør det...

Bilen hadde virket akkurat like bra uten?

For en som er helt uintresert i bil hadde det spilt null rolle..... og det samme gjelder vel for voks.

Husk at du nå er blandt "entusiaster" og at mange av oss bruker mye tid og penger på dette fordi det er hobby og vi liker den følelsen det gjir oss å ha en bil som er langt over snittet pen i lakk....

Som sagt, så ser bilen MYE bedre ut med en S-line pakke, og hadde bilen sett MYE blankere ut med en voks til 18.000,- så hadde jeg kjøpt Divine!

Problemet er at det gjør den ikke. Joda.. litt blankere vil den jo sef. bli med en voks. Men det holder med en til en tusenlapp.

Jeg forstår at det er snakk om følelser her og det som blir sagt bekrefter bare det jeg alltid har trodd.

En voks til 18.000,- kan ikke forsvares i forhold til pris. Den er helt sikkert bedre enn alle de andre voksene og kanskje verdens beste voks, men i forhold til pris så blir det nesten for dumt etter min mening.

Er nok få av oss som kan kalle oss såpass entusiaster at man kjøper en slik dyr voks. Selv om jeg vet om en eller to som har kjøpt den. Fint for dem. Men litt surt at voksen som kostet dem en månedslønn ikke kan skilles fra hverandre ved en blindtest.

Min Audi A4 med S-line kan dog lett skilles fra en A4 UTEN S-line... Dessuten så må man også ta med at verdien på bilen øker når man hiver på med utstyr. Ikke tilsvarende som det det koster, men LITT.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg forstår at det er snakk om følelser her og det som blir sagt bekrefter bare det jeg alltid har trodd.

En voks til 18.000,- kan ikke forsvares i forhold til pris. Den er helt sikkert bedre enn alle de andre voksene og kanskje verdens beste voks, men i forhold til pris så blir det nesten for dumt etter min mening."

Er nok få av oss som kan kalle oss såpass entusiaster at man kjøper en slik dyr voks. Selv om jeg vet om en eller to som har kjøpt den. Fint for dem. Men litt surt at voksen som kostet dem en månedslønn ikke kan skilles fra hverandre ved en blindtest.

Jeg tror du har bestemt deg for dette på forhånd og i så måte så har det vel ikke så mye for seg å diskutere lenger, men for noen få så kan denne prisen forsvares (det holder å lese svarene du får her), selv om du ikke er en av dem. Det må du innfinne deg, på samme måte som en som kan tenke seg en Divine må innfinne seg med at du aldri vil kjøpe en. At du mener det nesten er for dumt tror jeg ikke er avgjørende for noen av dem som vurderer å kjøpe en... ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt flere ulike vokser, i ulik prisklasser. Fra billig produkter fra Turtlewax til dyrere fra Swissvax (Concorso.) Med andre ord prøvd mye forskjellig. Swissvax er nok det enkleste jeg har brukt med tanke på å jobbe med, Victoria Concorso er også fin om du legger tynt. Meguiars #16 er noe verre å jobbe med, men er en utrolig bra voks i forhold til prisen. Garantert den voksen JEG ville anbefalt til en som mener dyre biler er noe tull.

Selv liker jeg godt Swissvax, mye fordi de gir bra resultater og er greie å jobbe med, men også fordi det er akkurat Swissvax. Et eksklusivt merke innen bilpleiemiljøet, og føles godt å ha noe bra :) Sliter veldig med å se forskjell på en dyr voks og en billig, så kan nok ikke si det ligger der heller...

En annen ting er at med en dyr voks vil man gjøre seg mer flid med forarbeidet, og det er her mye av utseende ligger. Altså lettere å sluntre unna med "billigprodukter" enn de dyrere. Er ikke like fristende å sløse med noe dyrt

Tror at det i bunn og grunn ligger mye i følelsene med å både eie produktet og å bruke det. Mye av det samme som en audio-entusiast vil ha kabler til flere tusen, selv om mange blindtester viser at de ofte ikke klarer å høre forskjellen.

Sett på et annet vis, jeg vil heller ha en BMW M3 enn en 316. Begge kan få meg fra A til B, begge får meg dit på en grei måte, men følelsen av en M3 er nok noe annet enn en 316 ;)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Men at feks. SV Concorso er en bra voks til prisen betviler jeg ikke, og dette er en voks jeg godt kommer til å kjøpe de nærmeste dagene.

Jeg tror nå stadig du vil bli fornøyd med denne jeg da... hehe

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg har alleredebestemt meg for at det ikke blir en Divine ja... Den saken er vertfall biff! :)

Men ser man hva man får i forhold til pris så tviler jeg ikke på at prduktene fra Swissvax rettet mot vanlige mennesker er skikkelig gode produkter.

Det står mellom Svisswax Concorse , Victoria Concourse (?) og Chemical Guys E-zyme High End Carnaubawax.

Hvordan er den sistnevnte i forhold til SV Concorse?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Jeg har alleredebestemt meg for at det ikke blir en Divine ja... Den saken er vertfall biff! :)

Men ser man hva man får i forhold til pris så tviler jeg ikke på at prduktene fra Swissvax rettet mot vanlige mennesker er skikkelig gode produkter.

Det står mellom Svisswax Concorse , Victoria Concourse (?) og Chemical Guys E-zyme High End Carnaubawax.

Hvordan er den sistnevnte i forhold til SV Concorse?

Ta kontakt, så setter vi opp en bestilling!

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Det står mellom Svisswax Concorse , Victoria Concourse (?) og Chemical Guys E-zyme High End Carnaubawax.

Hvordan er den sistnevnte i forhold til SV Concorse?

Er jeg litt interessert i å vite også :) Kjenner lite til CG sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TotenJeep

Jeg vil få ønske Gigaflow god bedring med problemet sitt. Jeg har en 13 år og en 14 år gammel Jeep som ikke akkurat koster mye, men jeg bruker nå Swissvax likevel. For meg er Swissvax: Topp holdbarhet, lett å jobbe med, god lukt, flott finish og Dag. Den mannen yter stor service og har god fagkunnskap.

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Jeg har alleredebestemt meg for at det ikke blir en Divine ja... Den saken er vertfall biff! :)

Men ser man hva man får i forhold til pris så tviler jeg ikke på at prduktene fra Swissvax rettet mot vanlige mennesker er skikkelig gode produkter.

Det står mellom Svisswax Concorse , Victoria Concourse (?) og Chemical Guys E-zyme High End Carnaubawax.

Hvordan er den sistnevnte i forhold til SV Concorse?

Er jeg litt interessert i å vite også :) Kjenner lite til CG sine produkter.

Victoria Concourse kjenner jeg ikke til. Har både SV Concorso, SV Concorso US og CG E-zyme (Ja jeg har Crystal Rock og ikke minst Divine også :P hi hi hi ) .

Personlig liker jeg Concorso US best av de du nevner. Den levere en utrolig bra dybde og glans sammtidig som den er blir liggende lenge på bilen. Synes også SV Concorso`n er letter å tørke av igjen en det CG E-zyme er Om du tar en titt i tråden om detailingen jeg gjorde på Reinart sin A4 B8 så la jeg SV Crystal Rock på den og den dybden og gløden det ble i den lakken var helt ubeskrivelig.

Går du for SV Concorso så kan jeg nesten garantere deg at du blir svært fornøyd. :)

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...