Gå til innhold

Erfaringer rundt BMW z4?


Passat

Recommended Posts

Hei.

Har blitt forespurt om å ta en BMW z4. Er en 2006 mod med svart metallic. Noen som har detailet en slik bil før? Er interessert i tips om lakk og hvilken kombo som ble best for deg.

Mvh

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kombo som er best er avhengig av tilstanden på lakken. Det er ikke noe vits å bruke grovere polish enn nødvending, og det er lurt å teste mildeste kombinasjon først. Gir ikke dette ønsket resultat tester man en kombinasjon med mer cut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kombo som er best er avhengig av tilstanden på lakken. Det er ikke noe vits å bruke grovere polish enn nødvending, og det er lurt å teste mildeste kombinasjon først. Gir ikke dette ønsket resultat tester man en kombinasjon med mer cut.

Joda såpass vet jeg. Det jeg var ute etter var om det lønte seg å bruke f.eks scholl eller meguiars etc. Hvis noen hadde testet med scholl og funnet ut at det var vanskelig for å få den rette cut/finish og gikk over på megguiars f.eks. Hvilke pader (merke) etc hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Noe sort BMW lakk er vel mykere en andre, X3 som ble tatt her var såpass myk at DA maskin holdt i massevis her...

Hva har du av produkter fra før da? tror de fleste merkene klarer å korrigere lakken der bra, men at det kan være noe hologramfare om den er av den bløte typen... har ikke noe mer å komme med desverre ...

men show n shine SKAL du lage vet jeg ;) Z4 er greit det ... he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men show n shine SKAL du lage vet jeg ;) Z4 er greit det ... he he

x2

Har sans for Chris Bangle, selv om han er en relativt "forhatt" designer også.. men han tør i alle fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sort BMW lakk er vel mykere en andre, X3 som ble tatt her var såpass myk at DA maskin holdt i massevis her...

Hva har du av produkter fra før da? tror de fleste merkene klarer å korrigere lakken der bra, men at det kan være noe hologramfare om den er av den bløte typen... har ikke noe mer å komme med desverre ...

men show n shine SKAL du lage vet jeg ;) Z4 er greit det ... he he

Hei.

Av produkter vet jeg nesten ikke hvor jeg skal begynne, men gjenngangeren er cg og scholl. Blir bestilt Flex DA til jobben. Tok en bmw x3 i fjor om senhøsten og fikk erfare litt myk lakk, ingen ønskedrøm akkurat. Har kjøpt med Scholl CF2 så kampen mot "hollis" kan begynne. Show and shine skal jeg prøve etter beste evne å få til, får se hvor mange bilder mman husker på å ta, lett å bli revet med :)

x2

Har sans for Chris Bangle, selv om han er en relativt "forhatt" designer også.. men han tør i alle fall :P

Her skal ikke jeg uttale meg, har i utgangspunktet lite til overs for BMW, men for all del, finnes unntak som bekrefter regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...