Gå til innhold

Autoglym HD vs Swissvax concorso


Scandicshine.no

Recommended Posts

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Tenkte det kunne være moro med en slik test, ettersom noen mente Autoglym HD kunne være like bra som concorso, om ikke bedre.

Jeg påførte voksene på lørdag, altså den 31.05.2008. Halve panseret hver på en vw bora. Eneste som ble gjort først var cleaner fluid fra swissvax.

Jeg glemte selvfølgelig å ta bilder, men det kommer før og etter første vask.

Det jeg har sett til nå er at Autoglym HD siden tiltrekker seg mer støv, så mye at man faktisk ser skillet i støvlaget. Da har den blitt kjørt siden lørdag. Spurte også to personer om hvilken side som så best ut, da valgte begge concorso siden. Jeg sier meg også enig der.

Det som blir moro å se nå, er holdbarhet. Utseende er uansett vanskelig å se på bilder.

Stay tuned!

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Scandicshine.no

    16

  • kris1986

    12

  • Roybenz

    6

  • truhaa

    4

  • Admins
truhaa

"Jeg glemte selvfølgelig å ta bilder, men det kommer før og etter første vask"

En "glemmer" liksom ikke det der....brøler Pirex, BRØLER...he he ;)

Har også fått inntrykk av at Autoglym HD er noe fet på bilen og da setter jo ting seg noe mer fast av støv ol...

kan bli noe bedre etter en vask vil jeg tro, men at Concorso ikke trekker til seg noe rett etter påføring er et bra + i min bok..

PS gleder oss til bilder

he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å teste når man ikke tar bilder :P Hd er fetere på lakken, jeg hadde problem med fetthinne, fettstripene legger seg den veien man drar over med Microfiber (etter at man har polert vekk alt og går over igjen), det blir fetthinne fra concorso også men litt mindre, concorso er også litt lettere å ta på og av! Men jeg mener glansen blir den samme om ikke bedre med hd, største forskjellen jeg så var sykere dråpeeffekt fra hd som sikkert kommer av at den legger igjen mer "fett" jeg mener hvertfall at concorso ikke er verdt 1000 kr mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Blir vask i morgen gutter, med bilder ;) Tok en kjapp høytrykkspyling i dag, og BOS sheeter bedre, beading ser jeg ikke noe forskjell på. Hadde forventet meg at HD var bedre på sheeting.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Engelskmenna er ille opptatt av den HD tror jeg.. Kansje fordi Autoglym er engelsk, men det er mye mer snakk om den voksen der enn andre steder.. Jeg er fornøyd med masse av Autoglym, men voksen de har føler jeg ikke er like spennende hvis dere skjønner :)

Victoria, dodo osv (ca samme pris) for meg virker mer eksotisk... jeg er litt rar med å prøve ut nye ting! Handla øl på ultra og ICA maxi.. kosta MASSA spenn, og halvparten; usj...

Men fint at du tar en test av den, for med prisene jeg får på Autoglym er den voksen ganske aktuell på andre biler jeg tar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Var ikke ment mot noen, så ikke føl deg truffet :D Moro å se hvor lenge de holder. Spørs om jeg klarer å la det være på så lenge. Når den første dør, så fjernes nok alt!

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Jeg synest og at den samler mye støv. Det er jo lite gunstig når jeg har 100m tørr grusvei opp til huset...!

Hvordan syest du den var å polere bort? Lot du den stå i 15min eller lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Vask i dag! Lik enda, beader og sheeter nesten like bra! Concorso er hakket over enda, da venter vi 2 nye uker!

HD på førersiden og concorso på passasjersiden

DSC_2975.jpg

DSC_2976.jpg

DSC_2977.jpg

DSC_2978.jpg

DSC_2979.jpg

DSC_2980.jpg

DSC_2981.jpg

DSC_2982.jpg

DSC_2983.jpg

DSC_2984.jpg

DSC_2985.jpg

DSC_2986.jpg

DSC_2987.jpg

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo på bilde 6 nedenfra og opp at det renner raskere av på hd siden! Ser ikke forskjell på glans heller

Hvis du ser på bilde så er vell høytrykken vinklet mot venstre og derfor renner jo ikke vannet av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Beklager, men det renner nok like fort/sakte på begge sider. Blir moro og se til helga igjen. Altså 1 uke siden siste vask. Helt umulig å se forskjell på bilde, men du ser en forskjell i virkeligheten. Skjønner at det kan være vanskelig å stole på min mening, ettersom jeg selger swissvax. Men håper dere skjønner at jeg er ærlig.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

dårligste test ever, hold on boy.. Ja, han selger det, men en bra selger skal ALLTID være subjektiv! og såpass stoler jeg på han..

Jeg elsker megs, men tester jeg noe annet sier jeg ikke at det er best, hvis du skjønner, Jeg skal kjøpe Autoglym HD som jeg skal bruke når jeg tar andre biler pga det du har skrevet om den, og da stoler jeg på deg liksom.. hvis du skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...