Gå til innhold

Min Audi A4 Avant 2.0TFSI S-line


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

I januar 2010 bestillte jeg meg en Audi A4 2.0TFSI 180HK. Multitronic.

Mandag 15.mars fikk jeg telefonen og bilen var klar til å hentes hos Møller i Fredrikstad.

Her er en liste over utstyret:

(Kan hende det kan være litt smør på flesk i denne listen, da jeg bare har kopiert tekst fra en annen side jeg har skrevet)

* S-Line Eksteriørpakke

* S-Line Interiørpakke

* Teknikkpakke

* Alu. pedaler

* Sort innvendig taktrekk

* Frontspoiler

* Bakspoiler

* S-line aluminium innstigningslist

* Adaptive Xenon

* LED-lys forran/bak

* Parkeringssensor

* 30mm. senket sportsunderstell

* Opplyste luftedyser samt innstigningslys

* Sorte rails

* Uten motor/modelbetegnelse bak

* Lys/regnsensor med fjernlysassistent

* Cruisekontroll

* 19″ RS6 felger med 255/35 dekk

* Førerinfo. system med fargedisplay

* Ekstra sotede ruter

* Aut.avblendbart innvendig speil

* MLF sportsratt S-Line

* Sportsunderstell senket 30mm

* Midtarmlene

* Bang & Olufsen stereo m/14stk. høytalere

* Lyspakke

* Mobiltelefon forberedelse m/bluetooth

* Sort optikk utvendig

Jeg valgte en 2.0TFSI 180HK'er Multitronic rett og slett forde jeg ville ha en bil som ikke gikk nevneverdig dårligere enn Touran'en. For å få såpass med gamp i en splitter ny bil til en pris som ikke ruinerer hele familien så falt det til slutt på en slik motor.

Man har jo også 211HK'eren (identisk motor med litt mer hester) men denne blir tatt av avgiftene og koster nesten 100.000,- mer. Dette syntes jeg ble litt latterlig og slo fra meg denne. Skal man ha Diesel, noe jeg så på først og som jeg også var vant til og eie, så har man jo 2.0TDI 170HK'er. Men denne kan ikke fåes med automat, noe som er ett must for meg (eller madammen da).

En 2.0TDI 143HK'er er kanskje den mest solgte modellen og denne får man med både automat og quattro. Da jeg prøvekjørte en slik, så ble dette en liten nedtur i forhold til hva jeg var vant med, og denne kombinasjonen ble derfor raskt utelukket.

Så har man også en 1.8TFSI 160HK'er som man også får med både Automat/Quattro. Men jeg er vant til diesel og relativt høyt moment, og denne motoren leverer hele 70NM. mindre enn 2.0TFSI'en. Gjør ikke det helt store utslaget på aksellerasjonen (ca. 0.5sek.) men trekkraften vil jeg nok inbille meg er vesentlig bedre i 2.0TFSI'en.

Derfor så ble det en 2.0TFSI med 180HK'er. En liten chip i denne og man har brått ca. 230HK'er og 380NM. Men det blir nok ikke aktuelt med det første.

Jeg har desverre ikke fått tatt noen skikkelige kvalitetsbilder av bilen riktig ennå, og de bildene under er tatt med en halvdårlig mobiltelefon.

IMG_0156.jpg

IMG_0157.jpg

IMG_0158.jpg

IMG_0160.jpg

IMG_0161.jpg

IMG_0162.jpg

IMG_0163.jpg

4.jpg

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bjerknez

    20

  • Dennis

    2

  • HHA

    2

  • roadrune

    2

Mest aktive i dette emnet

Slettes ikke dum denne her, gratulerer med grombil :)

Hva er det TFSI står for egentlig?

TurboFSI :)

Eller bare "Turbocharged Fuel Stratified Injection"

GROM bil!

Endret av hc_Tk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Takk skal dere ha folkens :)

Det er en 2-liters turbo med 180HK'er. T=Turbo og FSI=Vet ikke :)

EDIT:

hc_Tk kom vist med svaret :)

Strøkent sort og blankt :)

Very nice :thumbup:

Hvem leverer RS6-2 felgene i mørk utførelse ?

Jeg kjøpte de vertfall av Kai Christer som driver Iseveien Bilpleie på Iseveien i Sarpsborg.

Fikk beskjed om at disse ikke var så veldig vanlige, men de passer perfekt til en sort bil etter min mening.

Endret av GigaFlow

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

vakkert.... felgene satt som ei kule på den bilen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg takker så mye igjen :)

Det ser ut til at den også har "sunket" litt mer sammen slik at den har blitt LITT lavere enn da jeg hentet den.

Jeg er storfornøyd sålangt, og det er vel ikke stort mer jeg skal gjøre med denne bilen.

Men jeg har planer om ett par småting:

1. Skiltlys i LED bak.

2. Muligens sorte audiringer i grill

3. 20% sjanse for mer senk, men tviler på at dette blir aktuelt.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig stykke bil! Noe av det peneste man kan få av overkommelige stasjonsvogner for tiden :D

Og forresten, jeg stemmer for å senke mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Takker igjen for alle flotte tilbakemeldinger :)

Ja, bilen er jeg som sagt veldig fornøyd med, men jeg kan vel si med det samme at senk mest sannsynlig ikke blir noe av. Bilen er S-line-senket 30mm og vil fortsatt "falle" litt lenger ned som sagt, men blodsenket vil den uansett aldri bli. Hadde det vært meg ene og alene som skulle kjøre denne bilen, så hadde jeg nok kanskje gjort det, men min bedre halvdel er ikke like begeistret.... hehe.

Jeg må også innrømme at jeg er litt lei av blodsenkede biler, da den går nedi over alt, samt at snømåking får en helt annen betydning om vinteren. Veldig deilig og tøft på flotte sommerveoer, men på vinteren så blir det som sagt bare tull. Dessuten så er i skrivende stund veiende fulle av såkalt "telehiv" hvor jeg nok hadde ødelagt bilen før sommeren i det hele tatt dukker opp...

Det er ingen tvil om at det er tøft, men jeg tror altså neppe jeg kommer til å gjøre det av praktiske hensyn. Både til bilen og min samboer.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fet bil. Syns sorte lister og sort grill er utrolig tøft :)

Enig med deg med hensyn til senk. Tøft men lite praktisk når den skal brukes som familiebil og på litt dårlige veier (eller std. norske veier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Grattis med fet bil. Syns sorte lister og sort grill er utrolig tøft :)

Enig med deg med hensyn til senk. Tøft men lite praktisk når den skal brukes som familiebil og på litt dårlige veier (eller std. norske veier).

Takk skal du ha :)

Jeg skal ikke utelukke det heeeelt... men altsa... sjansene er ganske små :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...