Gå til innhold

Jan Tores bilepleieprodukter


jan tore

Recommended Posts

Hei.

Er veldig ny innen bilpleie, men det har uansett blitt noen flasker. Jeg synes det er veldig fascinerende å se hvor opphengt man kan bli i få en bil ren :D

Mvh.

Jan Tore

Endret av jan tore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spennende produkter, og ikke minst mange veldig bra produkter

"incoming"...... Med SV Concorso på toppen så tror jeg dette blir helt utmerket.

Velkommen på kjøret ! B)

Hvis du tenker roterende i budsjettklassen så mener jeg Bernhard tok en test på en SKIL maskin her om dagen

som han gikk god for, og da er nok dette et godt alternativ.

Hvis du tenker proff-utstyr så finner du mye om dette i forumet her.

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Veldig bra startpakke dette B)

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fortsettelse på samlinga med tanke på hva som kommer i posten :D Men en ting du bør tenke litt på når du vasker tingene, er at om du har voks og slikt på applikatoren, er det kanskje ikke så triks å vaske den sammen med tørkehåndkle. Kan fort risikere at tørkehåndklet ikke vil trekke til seg noe særlig med vann etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fortsettelse på samlinga med tanke på hva som kommer i posten :D Men en ting du bør tenke litt på når du vasker tingene, er at om du har voks og slikt på applikatoren, er det kanskje ikke så triks å vaske den sammen med tørkehåndkle. Kan fort risikere at tørkehåndklet ikke vil trekke til seg noe særlig med vann etterpå

Nok en gang et veldig godt tips fra AdIoS

- Jeg erfarte dette the hard way :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Nok en gang et veldig godt tips fra AdIoS

- Jeg erfarte dette the hard way :lol:

Men i såfall har du muligheten til å la de ligge i avfetting en stund! Da er de nok like gode igjen :)

Og bra samling forresten :) Mye digg fra SV ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre. Og takk for tipset Adios. Nå var applicatoren brukt til interiørrens, så tror det går bra.

Nå var jo ikke WMen spesielt bra uansett, men skal huske på dette med de nye håndkledene.

Så ser det ut som om det blir Flexmaskin etter hvert. Er det Scholl som er tingen når man skal ha poleringsmiddel og pads da? Også sett og hørt litt om kontrollspray fra 3M, hva er det? evt. link til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

3M Control spray er for å fjerne oljene fra poleringsmidlene slik at du kan se om du har fått bort defektene du skal polere bort, og ikke bare skjult dem med oljer. Hologrammer også er noe som ikke nødvendigvis er synlige etter en runde med 3M Ultrafina SE , men etter en runde control spray kan man ofte se at hologrammene ikke er borte enda, så man må på en runde til med Ultrafina... Fort gjort å bli lurt av polisholjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Scholl som er tingen når man skal ha poleringsmiddel og pads da?

Hva som er tingen er opp til deg.Det som er viktig er at du prøver og finne noe som DU kan bruke og føler deg komfortabel med når du jobber.Noen liker oljete produkt,og noen liker tørre produkt.Selv har jeg prøvd mye rart,men lander på mye meguiars men også endel annet.Skal prøve noe nytt om en stund fra Autobahn som heter Gloss it.Har sett linker som Arnfinn har lagt ut her og det ser veldig spennende ut.Passer meg bra det som er videoen i alle fall.

Om du ber pent kan du sikkert få vareprøver med folk her inne på. noen merker slik at du kan prøve div.merker.Ikke låse deg på ett ;)

Mye som er bra her inne for alldel.Go for it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følelsen av at de fleste her inne holder seg til Scholl, 3M og Meguiars. Scholl får du hos Scandicshine, og 3M får du hos Godkjemi, eventuelt en lokal pusher. Meguiars er litt lettere tilgjengelig, og er kanskje noe av grunnen til at mange havner på dette, hvertfall til å begynne med. Men det er ikke noe problem å prøve mye forskjellig akkurat, så finner du ut hva du liker best. Et vesentlig moment å huske på når du velger deg polish er om du går for en som er diminishing eller non-diminishing. Den ene bryter seg selv ned under bruk, slik at den tar grovt til å begynne med og etterhvert blir finere og finere. En non-diminishing er lik hele tiden, og endrer seg ikke under bruk. Krever nok litt mer av brukeren med en diminishing polish enn en som ikke er det. Uansett, prøving og erfaring er det eneste som hjelper. Man klarer å lese seg til mye, men til slutt må man lære seg det i praksis også hehe

3M sprayen er fin til å fjerne poleringsoljer samt å bruke som smøremiddel ved våtslip og slik. Du kan også lage en egen versjon, med batterivann og kondensfjerner. Da får du isopropanol, som gjør samme nytten. Eventuelt kan du for eksempel handle Scholl CF02 hos Scandicshine som også er et bra produkt til wipedown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå brukt isopropanol til wipedown men begynner å bli lei, synes det er veldig tungvindt på fjerne, og opplevde sist i dag at den la en slags hinne når jeg skulle fjerne den. Og måtte til tider buffes av som om det var polish eller voks som lå på lakken. Så jeg kommer nok til å handle meg 3m kontollspray eller noe slikt.

Noen andre som kjenner seg igjen mht Isopropanolen?

Beklager OT, må bare slette om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå brukt isopropanol til wipedown men begynner å bli lei, synes det er veldig tungvindt på fjerne, og opplevde sist i dag at den la en slags hinne når jeg skulle fjerne den. Og måtte til tider buffes av som om det var polish eller voks som lå på lakken. Så jeg kommer nok til å handle meg 3m kontollspray eller noe slikt.

Noen andre som kjenner seg igjen mht Isopropanolen?

Beklager OT, må bare slette om du vil.

Jeg vil tro det skyldes at isopropanol fordamper, så hvis du er treg med å tørke av etter påføring eller har for "for lite" produkt på panelet vil det fordampe, da må du ha på mere produkt for å løse opp denne hinna du snakker om. Evt. så er blandingen litt svak i.fht hvor mye oljer som ligger på panelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Litt Clay hadde også vært fint:-) :unsure:

Den står på gulvet på bildet der :P

Da var Concorso voksen ankommet, sammen med diverse andre godsaker. Så kommer det snart en pakke fra Scandicshine med noen Scholl produkter.

Ang. poleringsmaskin kjøpte jeg meg en billigmaskin type Ferm, fra Jula. Om jeg synes dette er veldig moro, så går det nok ikke lang tid før jeg kjøper Flex eller Makita. Var på Tools butikken her i byen. Der forlangte de 3800,- for Makitaen. Det synes jeg var litt dyrt, da man får de for rundt halve prisen fra England.

Uansett så blir det en skikkelig shining på bilen til helgen..(Endelig!) Lakken på bilen er full i swirls, RDS og annet dritt, så nå gleder jeg meg.

Skal få lagt ut noen bilder i morgen. Har til og med funnet hylle til godsakene :D

/Jan Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da får jeg vel oppdatere. Har blitt litt mer siden sist :)

Hylle i boden, dedikert til detailingprodukter. Jeg er stygt redd jeg må finne en større snart :P

post-1417-063127200 1280868810_thumb.jpg

Microfiberkluter. Øverste er den nye fra Nanolex. Utrolig bra klut!

post-1417-019905400 1280868815_thumb.jpg

post-1417-012778000 1280868817_thumb.jpg

post-1417-074796500 1280868818_thumb.jpg

post-1417-099247200 1280868820_thumb.jpg

Produkter fra SS som kom i dag.

post-1417-014429200 1280868824_thumb.jpg

post-1417-078423300 1280868825_thumb.jpg

Denne + UFSE fiksa holohelvete som UFSE/FCC på roterende lagde.

post-1417-048327100 1280868830_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står på gulvet på bildet der :P

Da var Concorso voksen ankommet, sammen med diverse andre godsaker. Så kommer det snart en pakke fra Scandicshine med noen Scholl produkter.

Ang. poleringsmaskin kjøpte jeg meg en billigmaskin type Ferm, fra Jula. Om jeg synes dette er veldig moro, så går det nok ikke lang tid før jeg kjøper Flex eller Makita. Var på Tools butikken her i byen. Der forlangte de 3800,- for Makitaen. Det synes jeg var litt dyrt, da man får de for rundt halve prisen fra England.

Uansett så blir det en skikkelig shining på bilen til helgen..(Endelig!) Lakken på bilen er full i swirls, RDS og annet dritt, så nå gleder jeg meg.

Skal få lagt ut noen bilder i morgen. Har til og med funnet hylle til godsakene :D

/Jan Tore

Jeg fikk Makitaen min for under 3000 på Byggmakker ute ved Oasen. Vet ikke om dette var tilbud eller ikke, men det kan være verdt å sjekke ut, om du ikke har kjøpt allerede da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...