Gå til innhold

Rester fra fakkelboks


MortenB

Recommended Posts

Har i løpet av vinteren vært så uheldig at noen har sparket til en fakkelboks i nærheten av bilen min så ene siden er full av prikker.

Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg best mulig kan få de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du kommer langt ved å bruke en føn, og en klut som trekker til seg parafinvoksen. Har du tilgang på høytrykk med varme, så vil jo det også smelte av voksen.

Endret av terjed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd høytrykk på bensinstasjon. men der var det ikke varmt nok til å smelte det av.. så får trå til med føneren.... Hehe.. kommer til å ta tid da det er MAAANGE små prikker ;) Så får jeg gå over med clay osv etterpå så blir det vel bra :)

Men har lært da.. ikke parker nærmere enn 10-15 meter fra en fakkelboks utenfor butikker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti en slik bil jeg også, og endte bare opp med nøye høytrykksspyling, etterfulgt av håndvask med skrubbing. Ble brukt clay etterpå om jeg ikke husker feil. God avfetting skader nok ikke det heller. Kanskje ikke mest skånsomme måten, men fikk hvertfall fjernet voksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg ville helt klart gått for clay/paint rubber her! Du trenger nok kun en mild variant :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

En god steamer bør smelte voksen, men eg ville aldri gått løs på noe sånt med varme uansett... Er lett for at du bare lager et større problem ved å smelte voksen sånn at du får fordelt den over større områder. Ville heller gått løs med vanlig HT-spyler, hvis du har tilgang på Tardis så tror eg at den vil hjelpe litt. Etterpå vil selvfølgelig clayen gjøre en kjempejobb.

Lykke til ihvertfall, lite kjekt når sånt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. da får jeg smøre meg med litt tålmodighet til det værste av snø er borte fra gårdsplassen. Tror ikke det faller i smak å bruke HT der og lage skøytebane akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Letteste er clay og lube. Gnukk litt varsomt gjentatte ganger over prikkene, så skal du se de blir borte :) samme prinsipp om det skulle vært malingsflekker eller lakkstøv.

Clay er antakelig mitt beste verktøy!

Endret av ØyvindBraaten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

På klær har jeg brukt bakepapir mot området og strykejern :) Da har absolutt alt av stearin blitt trekt ut fra klærne og inn i papiret.

Det skal ikke forundre meg overhodet at om du legger bakepapir mot områdene og varmer bittelitt med hårføner, vil alt forsvinne uten å ha gnikket eller påført lakken noe som helst .

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

På klær har jeg brukt bakepapir mot området og strykejern :) Da har absolutt alt av stearin blitt trekt ut fra klærne og inn i papiret.

Det skal ikke forundre meg overhodet at om du legger bakepapir mot områdene og varmer bittelitt med hårføner, vil alt forsvinne uten å ha gnikket eller påført lakken noe som helst .

X2 og vanlig tørkepapir fungerer også bra.

Selv hadde jeg nok testet med clay først for så å prøvd overnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...