Gå til innhold

Plast på MC


Erik-w

Recommended Posts

Trenger litt hjelp av folket her nå.

En kompis kjøpte seg en Husaberg 650 sak i høst med kun plast deler,ulakkert kun farget.

Hvordan er dette og polere?Prøvde på en lite synlig plass med scholl S40 og A15 men dette ble ikke vellyket.

Noen som vet om noe middel eller metode?Eller er det bare og la det stå til her?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=20696281 noe tilsvarende denne her.

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TotenJeep

Trenger litt hjelp av folket her nå.

En kompis kjøpte seg en Husaberg 650 sak i høst med kun plast deler,ulakkert kun farget.

Hvordan er dette og polere?Prøvde på en lite synlig plass med scholl S40 og A15 men dette ble ikke vellyket.

Noen som vet om noe middel eller metode?Eller er det bare og la det stå til her?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=20696281 noe tilsvarende denne her.

Gjør som Common sier. Jeg har prøvd dette på husaberg før. Avfetting og rengjøring først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er at plasten blir matt og små riper.Men kan prøve med polytrol, det skal handles inn uansett.

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve en "plastic cleaner" ala Plast-®X fra meguiars?

Tenkt tanken på noe sånt eller noe til lykter i plast.Men greit og sjekke her først :)

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hvis det er blank plast det er snakk om her, så tviler jeg nok på at polytrol har noe særlig funksjon. Det går ann å polere, men da med lavt turtall for å ikke lage så mye varme. Det blir ekstremt fort for varmt så det brenner seg når du polerer slik plast! Men det går, til en viss grad. Sjekk tråden om hvordan jeg gjorde det på mopeden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er blank plast det er snakk om her, så tviler jeg nok på at polytrol har noe særlig funksjon. Det går ann å polere, men da med lavt turtall for å ikke lage så mye varme. Det blir ekstremt fort for varmt så det brenner seg når du polerer slik plast! Men det går, til en viss grad. Sjekk tråden om hvordan jeg gjorde det på mopeden min.

Samme plast som her ja.Får prøve med lav hastighet da eventuelt for hånd :)

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Anders_Aa

Har samme problemet på MC, med at plastikken blir matt når jeg polerer. Selv SV Cleaner Fluid gjør plastikken matt.

edit: Et dårlig mobilbilde:

post-2787-0-34646800-1334336092_thumb.jp

Hvordan skal jeg gå frem får å få overflaten blank igjen? Trenger hjeelp! :o

Endret av Anders_Aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...