Brynjar 1 481 Skrevet 27 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Februar, 2010 Mini Cooper 1.6l - 2002 modell Dette er igjen en salgsklargjøring. Fikk spørsmål om jeg kunne, i tillegg til polering prøve å fjerne en stygg bulk på bakskjermen. Jeg har ikke lovet noen ting, men sa jeg kunne prøve. Jeg dro derfor på Storo å kjøpte en enkel liten sak fra Torshov.. Billakkspesialisten er importør av disse dent pullerne her til lands. Denne bilen har jeg gooooood tid på , skal være ferdig 9.mars, så kom gjerne med forslag på hva jeg bør gjøre på den.. Er en kollega sin bil og den skal rett ut på finn når han kommer hjem fra ferie. Vask gikk fort unna med følgende remedier: Prickbort Valet Pro Orange Prewash med en dært Grime reaper CG Citrus wash i foam cannon CG Sticky wheel gel EZ børster SV Wheel brush Mothers vaskehanske CG blå clay med ONR som lube Tørket med SS dryers Etter vask og tørk: Skal faktisk innrømme at jeg gleder meg litt til å fikse dette: En stor bulk på rumpa: Hadde da kjøpt denne lille saken for å teste ut om det fungerer.. Kostet 600,- og noen kroner. Har siklet på dette settet en stund, men det er uansett greit å starte i det små: The real shit dent kit, men har på følelsen at det koster noen lapper?!?: Fremgangsmåte: - Benytt en lodrett lyskilde for å lokalisere midten av bulken/skaden. - Plugg inn limpistolen. Bruker 5-6 minutt på å bli skikkelig varm. - Påfør lim på den blå bulk knotten. - Skru ut knotten med tilhørende verktøy. - Gjenta om nødvendig. - Limrester fjernes enkelt med siliconefjerner. - Best resultat på flate karosserideler. - Ikke smak på limet. Jeg fant først frem litt helt enkelt verktøy: Var så sinnsykt møkkete der bak, at jeg tok en runde med støvsugeren først: Sånn, nå skulle det være klart: En skrue og et par klips som holdt denne baklykten: Noen runder så var mye gjort. Kjekt med skralle: Så var det ut med lykten: La den så i det ny støvsugde bagasjerommet: Varmet området lett med en hårføner først: hmmmmm... 65 grader: Litt mer tenker jeg: Så var det å se om jeg klarte å trykke den ut med fingrene.. "Is it wrong to be strong!!" Det fungerte i alle fall skrekkelig dårlig, vanskelig å komme til og innerst på bulken var sokkelen til baklyset i veien: Plugget inn i sigarett tenneren: Syntes det tok så skrekkelig lang tid før den ble varm, så jeg måtte kjenne litt.. (hadde ikke lest bruksanvisning på dette tidspunktet) Silicone fjerner på en all purpose MF: Så var det første forsøk. Her la jeg limet i bulken og ventet kanske lenge før jeg satte på knotten. Dette limet tørker veldig fort og det ble ikke mye hold i den gitt: Satt på "skruern": Så filmet jeg noen snutter av de tre neste "pullene": Bilde av andre runde: Brukte betraktelig mer lim her og trykket knotten godt inn til det hadde størknet.. Det skulle vise seg å ikke være den optimale måten etter hva jeg fikk erfare. Var best å bare sette den lett inntill slik at ikke limet ble trykket for mye ut.. Learning by doing: Klar til trekking: Urkhhh, var litt igjen her ja: En liten bulk i taket: Skal sies at dette nok ikke var beste plass å starte dent pulling karriere, men skal se hva vi får gjort med noen av de konvekse toppene i morgen. Tenkte å teste litt først med en rulle og litt varme grunnet bøyen i stålet: Har også en følelse av at denne bulken var i største laget i forhold til hva dette setter er beregnet på, men morro å teste noe nytt i alle fall: I morgen blir det mer, og jeg oppdaterer tråden etter hvert som klargjøringen skjer..Har lyst til å starte med taket i morgen tror jeg:-) Dag 2 Startet med S30 på taket på en orange scholl pad.. det tok absolutt INGENTING.. var ikke i nærheten av å røre swirls engang.. Fant så frem S03+ og det tok litt. Prøvde så med S03Gold og det tok litt bedre. Lakken på denne lille rakkeren er knallhard.. Her etter et par runder med S03Gold: Måtte klype meg selv i armen når jeg hadde dratt over tre runder med S03Gold og si til meg selv at dette bare skulle være en salgsklargjøring og ikke en full detail... Jeg stå en stund å vurderte om jeg skulle finne frem luftsliperen å gyve på, men glad jeg kom til sans og samling for ellers hadde jeg stått der å gnukket fortsatt: Her på plasten etter 2 runder med S03Gold og en runde med S30 på orange: Litt penere uten direkte lys da: Så var det etter to runder med S03G: Holos: Etter en runde med S30 og orange: Litt lengre bak på taket: Etter en runde med 3M UFSE: Wipedown. Lot det ligge på en to tre minutter og kjørte på to omganger: Kom pitte litt holo's frem etter wipedown: Joda fortsatt litt igjen: Gikk så over en ny runde med S30 og orange with a little twist: Resten av bilen ble kun glanspolert med Scholl S30 og orange pad. Brukte litt rulle på denne også. Kom til sånn passe fra baksiden men nærmest lykten var det dobbeltplate og umulig å få det bra med det jeg hadde tilgjengelig av utstyr: Mikset så litt sølv flekklakk ut i fra ren sølvfarge og 1:3 herder. Flekklakker i sølv har en tendens å bli mørkere enn det fargen rundt er.. Løsning: Få deg en klunk med ren sølv, tilsett dette og litt herder så matcher det mye bedre: Dag 3 Startet med taket igjen og nå med en ny runde, denne gangen med UFSE på Flex DA: Æsj, riper og atter riper her... Langt fra fornøyd, men det er i alle fall blankt.. CFP påført med DA og hvit LC pad: Voks på taket ble: SV Blau-Weiss: Resten av bilen fikk Vertua Bond og MG#21: Sugstøvet litt polishstøv: Så vart det litt CG Metal polish: Blankt: Så la jeg Owatrol Polytrol: Før og litt under: Etter: Motor brukte jeg SV wheel brush, MG APC og litt skitne MF. Fikk så et lag med Black Wow også.. Så ladet jeg batteriet litt også : Det jeg gjorde ved starten i dag var å gå over steinsprutfyllingene med en MF pakket over et VideoNova kort for å ta "bloben" av fyllingene: Stussen hadde vist også fått litt metal shine: Så var det denne skaden da... Dette var det jeg klarte å få til.. Fylte litt lakk i sprekken også. Dette ble langt fra noe optimal løsning.. Bedre enn det var i alle fall og ikke like fremtredende: Synd med den sprekken, for uten den så hadde det vært ennå bedre, obvious!: Ikke helt finishen jeg kunne tenkt meg på dette taket gitt: Satser på noen utebilder og salgsbilder i morgen:-) Glemte nesten å skrive at jeg støvsugde bilen inni. Renset seter og matter, APC på pedaler etterfulgt av litt AG SuperSheen, Purple9000, glassmaster på ruter og leather milk på skinndeler Ferdig, NEIDA!! Var så sinnsykt irritert over resultatet på taket at jeg bestemte meg for å ta en skikkelig turnings til der.. Sto tidlig opp denne søndagen og hadde satt av noen timer for å få dette taket så bra som jeg klarte.. Først var det våtsliping av RDS's med 3M 9MY sliperondell og 3M Trizact P3000: Så tok jeg en runde med FCP+ på scholl ull etterfulgt av denne kombinasjonen. SV medium ull og SIP: Jobbet med tilnærmet zenith minus at jeg ikke gikk ned nevneverdig på slutten, da mest for å spare litt tid.. Startet et par pass på 600rpm, 2 pass på 1100, 3 pass på 1500, 2 pass på 2100 og ekstra gnukking på ripene i gud vet hvor mange pass på 2500 rpm: Etter en runde med våtslip, 1 runde med FCP, 2 runder med SIP og ull var det mer eller mindre kun spor etter ulla som satt igjen. Da var det bare å finne frem S30 og orange pad en runde(nyvasket, lett fuktig pad med svært lite produkt, første pass med medium press etterfulgt av svært lite press på lavt turtall), til slutt toppet jeg det med en B&B spetzial runde med S30 og orange.. Da begynte det å likne krutt her: Så fant jeg frem den deiligste av de deiligste pads....mmmmmmmmm: Sprutet på et trykk med pad conditioner og var litt raus på jomfruturen med CFP.. Jobbet inn med lite press på 1100rpm og ned i 600rpm på to pass. 4 pass totalt: Brukte dette Überschöne MF fra SV til å tørke av CFP: La så et lag med SV Insignis rett og slett fordi taket fortjente det etter 5 timer jobb: Så til litt salgsbilder: Bilen har blitt brukt siden sist shine, og jeg tok ikke ny rens innvendig i dag. Lakken ellers fikk QF etter vask og ny runde med dekkfornyer ble lagt på dekkene.. Sånn, det får holde.. Da blir denne å finne på finn.no i nærmeste fremtid og forhåpentligvis har jeg klart å skru den litt opp i pris:-) Takk for titten! 11 Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Spennende Brynjar Er dette settet ganske likt det Torshov selger ? Gldeer oss til morgendagens oppdatering Har et par panser bulker på A4'en som skulle vært tatt skjønneru . Glemmer ikke så lett hva de gutta hos Bilkosmetikk klarte å utrette på en Yaris for noen år siden. Hadde park bulk over knekken i bakdør og den ble 99,5 % fin igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 28 Februar, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Er på Torshov jeg har kjøpt det ja:-) Får se hva jeg får til i morgen.. Har aldri prøvd dette før, men morro er det.. Skvatt fælt på første runde når limet løsnet.. Smeller godt:-) Kan komme innom en dag i Asker, så kan vi se om denne løsningen klarer å rykke opp disse da.. Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Kan komme innom en dag i Asker, så kan vi se om denne løsningen klarer å rykke opp disse da.. Høres fint ut det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS 339 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Har kikket litt på noe lignende, og noen litt mer proffe verktøy på ulike youtube filmer. Helt utrolig hva de klarer å ordne, men er nok mye som med polering, at det kommer med litt trening. Gjelder bare å ha en bil man ikke trenger å bekymre seg altfor mye for hehe Gjorde du noe anderledes med tredje pull siden det gikk mye bedre der, eller trengtes det bare litt bearbeiding? Gleder meg hvertfall veldig til å se resultatet av denne jobben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 28 Februar, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Gjorde du noe anderledes med tredje pull siden det gikk mye bedre der, eller trengtes det bare litt bearbeiding? Nei, egentlig ikke. Bulken var stor og noe spiss i bunnen. Trengte nok bare å bli dratt noen ganger før den virkelig begynte å komme. Ser jo at dette har en god del med teknikk å gjøre, spes hvor man plasserer pullern i forhold til bulken osv.. Kommer sikkert med litt trening. Er i alle fall et kjekt verktøy å ha i bakhånd om man skulle komme over noen små enkle bulker i dører eller liknende. Tror nok det er mange som er glade hvis du leverer tilbake nypolert bil og i tillegg har fjernet et par småbulker. I alle fall når det går så kjapt å fikse det. Så tidligere selv på det settet som jeg linket til over på amazon.. Lå til ca 250 bucks der, men firmaet som solgte det sendte ikke til Norway og jeg orket ikke begynne med jetcarrier akkurat da.. Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cotte78 391 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Dette ser ut som ett meget nyttig verktøy, gleder meg til og se flere bilder. Kjempe bra tips dette. Siter ELCO Auto spa & detailing: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Siste utførte jobb: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20083-2007-bmw-x3-30da/ Link til noen av mine utførte jobber:http://www.detailers...ekker-vaatslip/ , http://www.detailers...mw-530d-05-mod/ , http://www.detailers...er-svart-08mod/ ,http://www.detailers...od-solid-svart/Min bilpleie logg:http://www.detailers...hristians-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS 339 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Ble det helt hundre, den på taket? Sånn hvis man har ørsmå parkeringsbulker Så lenge man ikke lager en "omvendt" bulk går det jo veldig greit, og siden metall har "minne" slik at det helst går tilbake til den formen det hadde går det nok stort sett greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 28 Februar, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Hvis bulken blir konveks så bruker man bare siden på presser man den litt ned med knotten. Det fungerte i dag. På det settet jeg linket til så er det en slikk banker for nettopp dette. Skulle gjerne hatt en slik kjenner jeg. Taket ble ikke helt hundre da det var litt hakk i bulken og det vises fortsatt.. Får se hvor synlig det blir etter at jeg har bonet taket da Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Den bulken der er det for mye kant på dessverre. Du får den aldri over 90% uten karosserihammer, mothold, sparkel og en lakkeringsprosess. Jeg har tro på at du greier det hvis du er god på flekklakkering. Disse settene er jo beregnet på helt runde bulker. Men definitivt en pengesparer når du har runde bulker! PS! 3M har et fint sånn sett mener jeg. Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Glimrende arbied Paintless Dent Repair . for bulker hvor lakken fortsatt er i orden. disse sakene er morsomme, Den bulken du startet på der er ikke den enkleste å få helt rett.. Siden den er såpass kraftig og nære en "kant" eller i dette tilfellet.hullet til lyktene. Da missformes gjerne platen seg, eller metallet strekker seg. Men i og med at lakken også har sprekt der, så er vel omlakkering og sparkel det eneste som gir 100% resultat. men at det blir mye bedre og sikker 99% bra med din tolmodighet er jeg sikker på. hva har du å "rulle" med og er det greit å komme til bak hele bulken? vet du hvor mye du kan varme før det blir for varmt? skulle nesten hat infrarød temp måler Dette 600,- settet er faktisk ganske bra value for the money, og til sånne bulker som var på taket og på panseret er de mer en bra nokk. og det er billigere en å få noen andre til å dra den ut for deg Brukte litt sånne når jeg tok 140n på de små bulkene som ikke trengte større reparasjoner. Men siden jeg ikke får tak i lim til det lenger så har jeg lurt på å kjøpe et sånt sett selv. Jeg har en ganske tøff bulk rett ved siden av tanklokket på V70n og har booket tid sammen med en kompis på lakkeringsverkstedet deres, hvor de har sånn "big boys" sett og litt til... tenkte ta noen bilder av prossesen der også. så kan en se hvordan de som gjør det til daglig gjør det.. Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 (endret) Glimrende arbied Paintless Dent Repair . for bulker hvor lakken fortsatt er i orden. disse sakene er morsomme, Den bulken du startet på der er ikke den enkleste å få helt rett.. Siden den er såpass kraftig og nære en "kant" eller i dette tilfellet.hullet til lyktene. Da missformes gjerne platen seg, eller metallet strekker seg. Men i og med at lakken også har sprekt der, så er vel omlakkering og sparkel det eneste som gir 100% resultat. men at det blir mye bedre og sikker 99% bra med din tolmodighet er jeg sikker på. hva har du å "rulle" med og er det greit å komme til bak hele bulken? vet du hvor mye du kan varme før det blir for varmt? skulle nesten hat infrarød temp måler Dette 600,- settet er faktisk ganske bra value for the money, og til sånne bulker som var på taket og på panseret er de mer en bra nokk. og det er billigere en å få noen andre til å dra den ut for deg Brukte litt sånne når jeg tok 140n på de små bulkene som ikke trengte større reparasjoner. Men siden jeg ikke får tak i lim til det lenger så har jeg lurt på å kjøpe et sånt sett selv. Jeg har en ganske tøff bulk rett ved siden av tanklokket på V70n og har booket tid sammen med en kompis på lakkeringsverkstedet deres, hvor de har sånn "big boys" sett og litt til... tenkte ta noen bilder av prossesen der også. så kan en se hvordan de som gjør det til daglig gjør det.. Det er for mye kanter osv så nærme hullet, så plata står i såpass spenn at den neppe derformerer seg. Taket ble 99%, og hvis resultatet her blir like bra uten sparkel så er Brynjar utrolig dyktig innenfor karosseriarbeid. Kan fint nærme deg 80-90 grader på lakken i korte perioder. På store flater er det for gjort at metallet slår seg, men i dette tilfellet skal det mye til da det er såpass spenn i området. Og de som driver med bulker til daglig, bruker for det meste hammer, mothold, utdrager og 1 mm med sparkel. Endret 28 Februar, 2010 av whiplash Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 28 Februar, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Ble veldig bra dette her Brynjar.. Artig å se hva man kan få til med ett så billig sett også 610,- koster de Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 (endret) Det er for mye kanter osv så nærme hullet, så plata står i såpass spenn at den neppe derformerer seg. Taket ble 99%, og hvis resultatet her blir like bra uten sparkel så er Brynjar utrolig dyktig innenfor karosseriarbeid. Kan fint nærme deg 80-90 grader på lakken i korte perioder. På store flater er det for gjort at metallet slår seg, men i dette tilfellet skal det mye til da det er såpass spenn i området. Og de som driver med bulker til daglig, bruker for det meste hammer, mothold, utdrager og 1 mm med sparkel. Det er mange som driver med PDR til daglig som ikke bruker sparkel og lakk...... Men de gjør som regel ikke noe annet heller og har MYE utstyr. På en slik bulk så har nok metalet enten "strekt" seg. eller "flyttet" seg. og den bulken er jo så og si intil kanten for lykta, så den kanten er nok ikke lenger som den var. Har studert bildene igjen nå og om en ser på bildet før lykten er tatt ut ser det nesten ut som kanten er nærmere lykten der bulken er. ikke mye, men litt. Har jobbet litt med metall, men er ingen ekspert. og å si hva som er riktig og galt er nesten umulig uten å ha studert den både med øyne og fingre. Men brynjar kan sikkert si noe om dette som har holdt på med bulken. Tror du ikke det er mulig å varme mer en det? Fordelen med at lakken er varm når en ruller er at den blir mye mykere og det er mye mindre sansynlig at den sprekker. Har ikke turt å varme til noe mer en 70-80grader selv, siden jeg ikke er sikker. varmer lakken når jeg har rulla skjermer også for at den ikke skal sprekke. Er jo vansklig å vite hvor mye varme en kan bruke siden det sikkert er stor forskjell her på lakktyper osv.. De tørker jo gjerne lakk ved ca 60 grader i lakkboks når det er mulig. så en god del varme tåler den. og i stekende sol blir den jo også veldig varm 99% (la på litt for kjente).... Ble mye teorier og meninger i tråden din her nå Brynjar Endret 28 Februar, 2010 av Tyggern Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Det er mange som driver med PDR til daglig som ikke bruker sparkel og lakk...... Men de gjør som regel ikke noe annet heller og har MYE utstyr. På en slik bulk så har nok metalet enten "strekt" seg. eller "flyttet" seg. og den bulken er jo så og si intil kanten for lykta, så den kanten er nok ikke lenger som den var. Har studert bildene igjen nå og om en ser på bildet før lykten er tatt ut ser det nesten ut som kanten er nærmere lykten der bulken er. ikke mye, men litt. Har jobbet litt med metall, men er ingen ekspert. og å si hva som er riktig og galt er nesten umulig uten å ha studert den både med øyne og fingre. Men brynjar kan sikkert si noe om dette som har holdt på med bulken. Tror du ikke det er mulig å varme mer en det? Fordelen med at lakken er varm når en ruller er at den blir mye mykere og det er mye mindre sansynlig at den sprekker. Har ikke turt å varme til noe mer en 70-80grader selv, siden jeg ikke er sikker. varmer lakken når jeg har rulla skjermer også for at den ikke skal sprekke. Er jo vansklig å vite hvor mye varme en kan bruke siden det sikkert er stor forskjell her på lakktyper osv.. De tørker jo gjerne lakk ved ca 60 grader i lakkboks når det er mulig. så en god del varme tåler den. og i stekende sol blir den jo også veldig varm 99% (la på litt for kjente).... Ble mye teorier og meninger i tråden din her nå Brynjar Enig at metallet har strekt seg, og at kanten er lettere deformert. Kanskje én eller to mm. Lakken ser jo ut til å ha sprukket på innsiden. Tviler på at det vil bli for "mye" metall etter Brynjar har formet bulken, men hvis det skulle være tilfelle så kan han kjøle ned området kraftig for å krympe metallet. En sort lakk vil neppe passere 80c grader i solen. Men ja, om selve metallet blir over 100c grader så bør man nok være litt mer forsiktig. Er tidligere biloppretter-lærling, så har drevet med en god del bulker selv, har krympet, ekspandert, dratt ut, hamret og PDR'et. Men som du sier er det vanskelig å trekke konklusjoner ut av bilder. (99% for kjente. Et tall som fortsatt er urealistisk uten sparkel og lakk. Kjente eller ei. ) Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Gleder meg til fler før og etter bilder. Så ut som et nydelig utgangspunkt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 smart sak det der Nok en ting jeg må ha.. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Ja du fortsetter bare å imponere og utvide ferdighetene dine du Brynjar Liker det jeg ser! Gleder meg til å se hvordan det blir Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øivind 32 Skrevet 28 Februar, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Det der så morsomt ut.. må skaffe meg en slik! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 28 Februar, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2010 Er nok riktig som du sier Kenneth at for å få dette hundre så må det gjøres noe mer enn PDR, men nå er ikke det aktuelt. Han skal selge bilen, enten med en kjempe bulk på bakskjermen, eller med en mindre synlig en som han får i dette tilfellet. Der hvor lakken har blitt slått av får jeg se hva jeg får til.. Tenkte jeg skulle pusse ned med en diamantsliper, grunning og ss lakk. Området blir ca 1x1cm så det kan gå til en hvis grad.. Angående temperaturer, så lenge du klarer å holde hånden inntil et par sekund så skal du være safe.. Pleier å bli greit med varme når man kjører på rotasjonsmaskinen også!! Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.