Gå til innhold

Vaske taket under skiboks


kenset

Recommended Posts

Prøvde å søke men klarte ikke å finne noe på det.

Bilen fikk en etterlengtet vask i dag. Nydelig! Men taket var ikke lett. Jeg kommer ikke til å få vasket tilfredsstillende når skiboksen er på. Den er ikke superlav ned mot taket, men lav nok til at jeg kunne trengt et par ekstra ledd for å komme til.

Noen som har et triks for dette? Å ta av skiboksen hver gang er lite aktuelt... Kanskje jeg bare må leve med grått tak til våren kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Vinterstid er det greit med boks på konstant bortsett fra ved vask ihvertfall.. Jeg gidder ikke å ta av boksen for hver gang jeg bruker den, plutselig finner vi ut at vi skal i marka og gå på ski, så av og på med boksen for hver gang er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja boksen må være på når det er vinter. Blir for mye stress å ta den av og på hele tiden. Om sommeren er det bart tak, evt takbøyler med windsurfbrett :)

Får se det an litt. Skal en måneds tid på jobb så når jeg kommer hjem er det vel på tide å ta den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Waschpudel når jeg vasker taket under boksen, lettere å "skyve den under" der det er trangest. Får vasket over hele taket, men jeg må gå til fra forskjellige vinkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg kjører en skikkelig runde med rens, forsegling og voks før jeg setter på boksen - deretter er det bare HT spyling gjennom vinteren.

Utrolig hvor godt beskyttelsen holder seg oppe på taket.....

I år er det Shield som ligger på så da er det antagelig superbankers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Tar opp igjen denne.

Snart tid for skiboks, og har tenkt litt på hvordan jeg kan få vasket under boksen. Det legger seg tross alt en del skitt og saltlake under der i løpet av sesongen. Boksen dekker hele taket og er forholdsvis lav. Eneste løsning jeg har kommet frem til er å bruke en vaskevott på en ren felgkost (wheel woolie), og ta det svært forsiktig.

Har dere noen andre lure metoder eller dippedutter for denne oppgaven?

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Tar opp igjen denne.

Snart tid for skiboks, og har tenkt litt på hvordan jeg kan få vasket under boksen. Det legger seg tross alt en del skitt og saltlake under der i løpet av sesongen. Boksen dekker hele taket og er forholdsvis lav. Eneste løsning jeg har kommet frem til er å bruke en vaskevott på en ren felgkost (wheel woolie), og ta det svært forsiktig.

Har dere noen andre lure metoder eller dippedutter for denne oppgaven?

Ta av boksen? :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Trinser i garasjetaket så du kan løfte den opp mens du vasker, og ikke minst fin oppbevaring resten av året :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida, så "enkelt" er det ikke. Selv om jeg faktisk har skiboksheis i taket, et det ikke aktuelt å ta av likkisten hver gang jeg vasker. Tar litt tid og må være veldig forsiktig grunnet den idiotiske haifinneantennen, som har veldig liten klaring til boksen. Den var faktisk slått løs når jeg kjøpte bilen, grunnet skiboks. Trenger en skikkelig Reodor Felgen som kan finne opp en under-skiboks-vasker-detaileredition-3000 ;)

Andre forslag?

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea hadde noen lange tynne støvkoster som egentlig så ut som en 50cm linjal med chenile-mitt rundt... kanskje det er noe hvis de fremdeles har dem?

Ellers har jeg naturligvis litt forståelse for at folk ikke orker ta boksen av og på hver gang den brukes, men jeg skjønner ikke at dere orker å kjøre med den digre klumpen oppå der til daglig. Jeg har akkurat investert i en diger packline-boks selv, men jeg kommer garantert til å løfte den av samme eller dagen etter vi kommer hjem fra tur. Alene, uten hjelpemidler, med bilen på halv åtte på fortauet utenfor huset, og bære den gjennom to porter og ned i hagen til boden.. og sannsynligvis i regn og kuling. Lett verdt det for å slippe å kjøre med den til daglig :)

Men så kommer vi bare til å bruke den til korte og lange ferieturer da, blir nok aldri aktuelt å ta den på en morgen og av samme kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg hvis du orker det, men for meg er ikke det aktuelt i skisesongen. Når boksen kommer på no, så blir den nok der til vinterdekkene skal av. Blir en del skiturer om vinteren, så da er den grei å ha. Reint estetisk synes jeg ikke den er så gale. Min boks er en Skiguard (850?) som er lakket i bilens farge, så den var latterlig dyr når den var ny (forrige eier). Boksen er selvfølgelig korrigert og satt inn med 845 :)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, vi er ikke utpregede skimennesker, men det må nok bli noen turer i årene fremover for ungene (2,5 og snart nyfødt) sin del. Hvis frekvensen blir høy må vi enten få oss garasje og skiboksheis, eller kjøpe et enkelt skistativ i tillegg :) Helst det første naturligvis, gjør jo ikke akkurat vondt å få tak over bilen som bonus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på mange måter si at Skiboks er en billig takforsikring.. Hadde jeg hatt skiboks på bilen for et par år siden, så hadde IF spart 70.000,-

Jeg skal prøve å få tak i en "heldekkene" skiboks til bilen min, rett og slett for å ha det som en ekstra sikring til taket i forhold til ras fra tak, etc etc etc.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...