Gå til innhold

Plastfilm som blir lagt på bilen?


Marius

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen heksekunst å legge på film.. men kunne godt tenkt meg et mer "nøyaktig" kurs ja, kan trenge det hvis man skal strekke folien mye og må bruke varme.

Ellers er det jo bare å kjøre på med såpevann/QD på triggerflaske, og dra ut med en liten nal.. fordel med minst to par hender, slik at noen strekker ut mens du stryker ut bobler og former filmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Matt Volvo, vil påstå at brynjar sin ser ca uendelig mye bedre ut da men default_smile.png

Den bilen ser ut som at den er rullemalt med matt bengalakk i virkeligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Får man kjøpt slik film i metallic?

Genialt for de som har solid farge, bare å legge på, så "vips!" har man metallic lakk! :P

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt slik film i metallic?

Genialt for de som har solid farge, bare å legge på, så "vips!" har man metallic lakk! :P

Det får man, men skal man ha lagt dette på proft, så lettes man for en god del tusenlapper :) Metallic vinyl er mindre holdbar mot UV-stråling, og kan fort bli stygg når den må strekkes rundt hjørner. Det vil se greit ut på avstand, men lakk overgår klart på nært hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Får man kjøpt slik film i metallic?

Genialt for de som har solid farge, bare å legge på, så "vips!" har man metallic lakk! :P

Er helt sikkert å oppdrive.Er jo bare å ha flakes i blank folie det.

Men å legge folie på biler er ikke noen enkel jobb, og det er ikke mye vips i det jeg hr gjort sammen med en som driver med sånt ihvertfall :) Brukte 2 timer bare på det t-taket jeg har bilde av lengre oppe her, og vinylen er ikke billig ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Sindre2

Tar opp denne tråden da jeg har bestilt meg ny bil og vurder å legge en gjennomsiktig film på enkelte plasser som er utsatt for steinsprut. Noen som vet hvor man får kjøpt noe slikt her til lands? Har søkt litt rundt, men finner ikke noe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...