Gå til innhold

Tørke Av Bil Full Av Pollenstøv.


Morten83

Recommended Posts

Et lite problem jeg er litt uikker på:

Jeg har ingen garasje for bilpleie, tørking foregår også utendørs.

Etter bilvask igår, når jeg skulle til å tørke av den, er bilen allerede full av pollenstøv.

Det er så mye pollen i lufta i disse dagen at det faktisk er umulig og rekke og tørke bilen før det legger seg pollenstøv på den.

Er det noen fare at pollenstøv kan lage vaskeriper når jeg tørker over med vaffelhåndkle?

Jeg kunne ikke sånn umiddelbart se at det ble noe swirls, men så skal det sies at lakken desverre ikke er ordenlig renset og behandlet på lang tid(sensommeren ifjor), så den er ikke 100% swirlsfri for tiden.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også veldig med støv disse dagene, vasket bilen og tørket den helt. Så har det vært litt fuktig i lufta ikvell, og bilen er nå full av støvmerker/tørkemerker.

Irriterende.

Så jeg lurer på om det finnes noen vokser som frastøter seg støv på bedre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Sliter også veldig med støv disse dagene, vasket bilen og tørket den helt. Så har det vært litt fuktig i lufta ikvell, og bilen er nå full av støvmerker/tørkemerker.

Irriterende.

Så jeg lurer på om det finnes noen vokser som frastøter seg støv på bedre måter.

Tror jeg blir vanskelig, for voksen metter jo lakken med oljer og voks på en måte.. Støvbørste fra swisswax eller megs er kansje en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vokser "svetter" visst litt etter hva jeg har skjønt, og det kan vel resultere i at støv fester seg bedre.

Men....det er jævlig mye svevestøv i byen så å holde bilen støvfri er relativt håpløst for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en slik støvbørste som jeg fikk av far min. Tror han kjøpte den til Amazonen på 70 tallet, hehe..Men den er ikke brukt så mye, så den funker vel den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også veldig med støv disse dagene, vasket bilen og tørket den helt. Så har det vært litt fuktig i lufta ikvell, og bilen er nå full av støvmerker/tørkemerker.

Irriterende.

Så jeg lurer på om det finnes noen vokser som frastøter seg støv på bedre måter.

Og holde bilen støvfri har jeg gitt opp for lenge siden. Det nytter bare ikke.

Mulig disse store støvbørstene er effektive, men får meg liksom ikke til å tørre å bruke sånt.

Ikke når man vet at støvet er små sandpartikler.

Det er småkjedelig å akkurat være ferdig med noen timers bilvask, så er bilen gul/grå av pollen/støv før man rekker og nyte den blanke nyvaskede bilen.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått kjørestøv = vask

Pollen og stå rolig støv som oppstår etter vask = støvkost :D

Quick detailer funker kanskje bra på kjørestøv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quick detailer funker kanskje bra på kjørestøv?

Funker det, men teknikk og godt grunnlag er avgjørende... godt med QD, lett hånd og hyppig bretting og risting av Microfiber.

Er bilen veldig støvete, eller hvis det begynner å bli lenge siden man polerte; glem det. Vask og poler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Quick Detailer er veien å gå, ja. Dra frem mikrofiberkluten og QD'en og dra over bilen før du drar avgårde. Dersom du har gjort en god jobb og har en god og glatt lakkoverflate, så går støvet og pollen lett av. Det kjedelige er at man må gjøre det hver dag i disse tider, men så går det jo også kjapt.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...