Gå til innhold

Polish Test I Bladet Motor


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Så en test i bladet motor i dag der de tester de "vanlige" polish merkene som er enkle å få fatt i, her er hva resultatet ble:

1. Biltema Scratch Removing Wax

2. Autoglym Super resin polish

3. Meguiars Cleaner wax

4. Turtle wax Extreme Nanotech Formula

5. Biltema Wax polish

6. Turtle wax Orginal flytende

7. turtle wax Orginal boks

8. Sonax flytende hardvoks

Disse ble ikke rangert etter nr som jeg gjør her, men med stjerner (1-6) da hadde nr 1 Biltema SRW 6 stjerner mens fra nr 2 til 7 hadde 5 stjerner og sisteman fra Sonax hadde 4 stjerner, strengt tatt da bare 3 plasser. 1 er best 6 stk på 2 plass og 1 på siste.. Noe som indikerer at de fleste er "nesten" like bra?!?

Noen som har noe info om overnevnte saker så er det bare å poste opp.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Dro rett ned på biltema og kjøpe inn masse Biltema Scratch Removing Wax etter jeg så denne testen :lol:

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva de har testet her? er jo både voks og polish. feks Autoglym Super resin polish er jo ikke noe voks slik som turtle wax Orginal boks.

Merkelig test :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Sonax flytende hardvoks er jo ikke AIO.. f.eks nr.3 mot nr.8 er jo ikke helt i samme gata... du kan kan (og bør?) legge i såfall den 8'ern og 3'ern... Men det er jo til vanlige folk... de merker ikke forskjell på autoglym eller biltema! Den Biltema wax polish vant jo testen i auto motor sport tror jeg.. den bør jo ikke være så mye verre en Turtle Wax , og den er jo MYE billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er nå at produktene er litt snodige, men hvem har testet produktene? En "proff" bilpleier eller en proff bilpleier.

Som regel blir heller ikke holdbarhet tatt med i betraktningen da disse testene sjelden eller aldri foregår over lengere tid.

Men for all del....løp til biltema for og hamstre ripefjernevoks.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mesteparten er bilextra/bensin stasjon merker for hvermannsen i gata som ikke er så nøye med hva som blir klint på bilen bare det ser bedre ut enn hva det var før han startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Dette kom faktisk ikke så veldig overaskende på meg... Har lenge sagt at de såkalte "kjente" og "populære" merkene er kraftig oppskrytt.

Men jeg tar ikke denne testen for en god fisk alikevel. Grunnen er ganske enkel:

1. Testen var kun gjort med varer som er lette å få tak i. Dermed så er dette altså kun en test for de som hopper innom stasjonen for å kjøpe litt voks og polergarn for søndagsshauen.

2. Jeg VET at de voksene jeg har prøvd (CG5050, Pinnacle Souveran Paste wax) er MYYYE lettere og påføre fjerne enn de såkalte billigmerkene. Om resultatet blir noe blankere med den ene eller andre er jeg mer usikker på.

3. Det kommer også ann på hvilken voks man er ute etter. Man kan ikke si at feks. CG5050 er dårligere enn Biltema sin voks, forde Biltema sin voks kanskje holder lenger. Hvor enkel den er å påføre og hvor ofte man er villig til å gjøre dette spiller også inn.

Det ser ut til at kriteriene var at voksen skulle være billigst mulig og beskytte der etter. Det blir litt feil. Kanskje ikke for Onkel Jørn fra Finnmark, men for Bilpleie-jens.

Men som sagt.. jeg tror ikke man skal skimse av Turtle og Biltema, blankt blir det uansett. Forskjellen tror jeg ligger i selve påføringen.

Jeg hater å si det, men jeg tror ikke vi skal være så blåøyde og tro at produktene fra Scandicshine (bare ett eksempel. Ikke noe galt om Scandicshine!) er så mye bedre enn produktene fra Biltema når det gjelder det SYNLIGE resultatet. Men når det som sagt kommer til enkelhet av påføring, så betaler jeg fortsatt ekstra for carnubavokser.

Polerte firmabilen nå sist med Turtle Paste Wax. (grønn burk kjøpt på statoil) Resultatet ble veldig blankt og fint, men det var noe skikkelig klineri og påføre. Og enda værre å fjerne! Voksrester festet seg overalt.

Konklusjon:

For Onkel Jørn fra Finnmark, så er dette en fantastisk nyhet, da han alikevel ikke vet åssen man vokser bilen på riktig måte. Men for oss litt mer ihugga entusiaster, så er det nok fortsatt de litt mer "eksklusive" produktene i det øvre prisskjiktet som gjelder. Ikke for at prisen kan forsvares, men for at det føles bedre og arbeide med produkter i det øvrige prisskjiktet.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Den grønne voksen fra biltema på flaske med litt hardvoks fra biltema holder i lange baner for familiefaren med enorm husgjeld og litt lite penger. Bilen blir selvfølgelig ikke jævli bra, men betraktelig bedre. Men for oss "gale" holder det IKKE.

Kjøper du en voks fra CYC, Autoglym and you name it for samme prisen som en voks fra Turtle Wax på shell, så tror jeg at du får ganske enkelt enormt mye mer for pengene for 125 kroner og 100-200 i frakt får du klasse AIO, den som er 17oz (sånn ca pris). Turtle Wax med pigmenter som er det verste jeg har prøvd koster 200 kr.. Så med tanke til hva du får for pengene, er det uten tvil bedre å kjøpe fra en butikk som forhandler bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også har du jo det med fylling av riper som kan ha veldig mye å si.

Jeg vil tippe at det panseret hans ikke er så pent etterhvert som tida går, med tanke på at den oksiderte lakken der, har nå kun blitt "feitet" opp med oljer, så vil det bli matt igjen om ikke lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

jaja.. men det er ikke alle som gledelig bruker "mye" penger på bilpleie, og for hånd så tror jeg ikke du får så ille mye bedre enn SRP fra autoglym med litt EGP på den.. Men det er min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter utallige timer med kranlign med en bekjent om at biltema er like bra som alle andre merker på markedet, har vi inngått en konkuranse. Vinneren får to kasser øl.

Han skal kun bruke biltema produkter på halvparten av panseret, mens jeg fikk fult lov til å bruke maskin med mine yndlings produkter. Oi oi dette skal bli artig.

Kommer til å poste bilder av konkuransen ;)

Skal gå løs på en RAV 4.

Tips til bruk av produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter utallige timer med kranlign med en bekjent om at biltema er like bra som alle andre merker på markedet, har vi inngått en konkuranse. Vinneren får to kasser øl.

Han skal kun bruke biltema produkter på halvparten av panseret, mens jeg fikk fult lov til å bruke maskin med mine yndlings produkter. Oi oi dette skal bli artig.

Kommer til å poste bilder av konkuransen ;)

Skal gå løs på en RAV 4.

Tips til bruk av produkter?

Høres ut som du får deg 2 kasser øl.......hehe

Har testa litt selv på min mors rav4, og lakken var ganske myk på den ihvertfall. (2004 mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du får deg 2 kasser øl.......hehe

Har testa litt selv på min mors rav4, og lakken var ganske myk på den ihvertfall. (2004 mod)

ok, da blir det noen tester med Meguiar's serien først.

så kanskje 106 med hvit pad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Gjør som pirex sier eller sleng på MG83 hvis du har den tilgjengelig og to-tre lag med voks, da vinner du... Du vinner glatt med klasse AIO også da.. Er faktisk ganske så usikker om du vinner med turtlewax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sett bilen i sola etterpå da, i mørket er jo alle katter grå....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...