Gå til innhold

Gammel volvo får litt stell


Tyggern

Recommended Posts

Tyggern

MOOooaaahhhaaaaa

Dette er selvfølgelig i god S&S skikk.... så dette er kun en teaser.......

Planen var rydding i garasjen, men ende opp med litt mer, ikke mye men litt...

IMG_4042.jpg

IMG_4064.jpg

IMG_4083.jpg

IMG_4099.jpg

Det hele startet med at jeg skulle rydde i garasjen å gjøre klar bilen for ”vinterlagring” et annet sted slik at jeg skal ha det litt enklere når jeg skal prøve å få gjort ferdig garasjen.

Etter ca en time med rydding tenkte jeg: ” kanskje vaske den, før jeg kjører den bort å drar trekk over den”…

Startet så med å flytte den ut på gulvet, la på ”sticky” på hjulene og blandet en flaske med Orange prewash ca 1:8 som jeg sprutet på. Turte ikke å starte med høytrykks spyleren inne i garasjen så dette ble løsningen…

Men jeg holdt på med dette tenkte jeg:” kanskje prøve å flexe litt” så kanskje ”overspryen” fra han idioten som syntes det var lurt å lakkere i garasjen før avtrekk var i orden.

Ble borte.. bare en test flekk liksom……. Ja serlig……… og da var det i gang da..

Fant ut at 3M EF med orange pad funka knall. Så da ble det en 1-stegs på hele bilen og overspray ble faktisk borte….

Finnishen på denne bilen er så som så, da den under bygging var tenkt at den skulle brukes i historisk racing og at den kom til å måtte rettes her og der. Derfor la jeg ikke sjelen min i grunnarbeidet før lakkering, det samme gjelder lakkeringen. Kan se noen sliperiper her og der under lakken. Samt at denne fargen er ”vanskelig” å lakkere i og med at den er stort sett kunn perlemor, det er faktisk så lite farge i lakken at de normalt velger å legge en solid farge bak i tilnærmet samme farge for at det skal være mulig å dekke flatene uten å få sig…. Og med slike farger kan en få sig i perlemoren uten at det er sig i selve lakken….. Den har jo nå også noen bulker på høyre siden… etter en dårlig dørlås og en røket dør stopper… får vel se om hele høyre siden får et strøk lakk mot sommeren..

Men den ble mye bedre en den var….

Tids forbruk…. Tja ca 7-8 timer, med lyn jobbing.. ble faktisk litt svett til tider.. koste meg gjorde jeg…

Deilig, så slipper en ha dårlig samvittighet for at den ikke er stelt før den skal bort..

Skal ta felger og dekk i morgen, glemt pnue og autobahn på jobben….

Litt før bilder

IMG_4041.jpg

IMG_4042-1.jpg

IMG_4043.jpg

IMG_4044.jpg

Litt rester etter Rudskogen… note to my selv: ” det går ikke flatt på 3rd i den svingen”

IMG_4045.jpg

Orange prewash:

IMG_4046.jpg

IMG_4048.jpg

Felg vask: kan ikke skryte av den Mothers børsten føler den er alt for myk..

IMG_4052.jpg

IMG_4054.jpg

IMG_4058.jpg

IMG_4059.jpg

Vask:

SV vashpudel

CG Citrus wash og gloss

SS Bøtte med gritgaurd.

IMG_4060.jpg

SS håndkle til tørk.

IMG_4061.jpg

Litt inspeksjons bilder.. sjekk det tynne laget med ”rosa” oppå..

IMG_4062.jpg

IMG_4063.jpg

IMG_4064-1.jpg

Choise of the day.

Modifisert pad, rundet i kanten og fjernet litt velkro for å minske faren for uhell da denne bilen har mye rare kriker og kroker..

IMG_4065.jpg

IMG_4066.jpg

Litt test kjøringer…

IMG_4067.jpg

IMG_4068.jpg

3M polish nærmest, Aceton og papir lengst vekk… siste ble valget på vinduer..

IMG_4069.jpg

IMG_4070.jpg

IMG_4071.jpg

IMG_4073.jpg

IMG_4074.jpg

IMG_4075.jpg

IMG_4077.jpg

IMG_4078.jpg

IMG_4080.jpg

Tatt halve taket her…

IMG_4081.jpg

IMG_4082.jpg

IMG_4083-1.jpg

IMG_4086.jpg

Fant faktisk litt ”swirls” og RDS også….

IMG_4087.jpg

Teipet opp til 50/50, må jo ha noen 50/50

IMG_4089.jpg

IMG_4092.jpg

IMG_4093.jpg

IMG_4095.jpg

IMG_4099-1.jpg

IMG_4100.jpg

IMG_4106.jpg

IMG_4107.jpg

Paden var jo skikkelig ren etterpå………….. tror nok ikke den blir bra igjen….

IMG_4108.jpg

Ferdig maskinert….

IMG_4109.jpg

Måtte teste litt annet også, fant frem autosol og ukjent pad på makita bakplate og testet litt på de slitne gamle fangerne, ble faktisk ikke så verst. Men tror om en hadde tatt ti minutter ekstra at en kunne klart det samme for hånd.. finnes vel noe egnet til metal og maskin der ute også..

IMG_4110.jpg

IMG_4111.jpg

IMG_4112.jpg

LSP i dag ble: greit med litt holdbarhet når den skal stå med trekk over i en låve.. :D

Denne lakken er helt fantastisk glad i voks, tror du skal lete lenge etter en lakkfarge/type som blir så mye mer spektakulær etter buffing…. Største WOW opplevelsen med voks noen gang…

Skulle ønske jeg hadde concours eller Insignis nå… kanskje til våren når den skal frem igjen…

Trenger egentlig lakkering men… ene siden har fått litt medfart….

IMG_4113.jpg

IMG_4114.jpg

IMG_4115.jpg

Noen ferdig bilder:

IMG_4116.jpg

IMG_4117.jpg

IMG_4118.jpg

IMG_4120.jpg

IMG_4121.jpg

IMG_4122.jpg

IMG_4123.jpg

IMG_4125.jpg

IMG_4126.jpg

IMG_4127.jpg

Familien samlet igjen..

IMG_4128-1.jpg

Takk for titten..

ble ikke 350 bilder... men noen ble det på en søndag..

DAG 2 virkelig gjort en insats..

lagt på Autobahn og pnue. samt tredd over trekket... (som ikke har vert brukt før....... idioti)

har jo hatt det ligende noen år.....

15022010184.jpg

15022010185.jpg

Endret av Tyggern
  • DCN Poeng 1

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Tyggern

Tsss, teaser er så forrige uke azz...

forige uke, uka før der og uka før der igjen...

trudde det var obligatorisk jeg med teaser....... skulle ta noe og drikke og da passet det og poste noen bilder...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

oppdatert..

den er mer artig å kjøre en den er å se på. B)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Utrolig bra på bare noen få timer dette Torgeir.. Liker plassen du har laget deg også nå.. 3 biler i garasjen er luksus:-)

Takker

ble helt greit resultat, men skal en ta den skikkelig på en demontere fangere og litt annet for å komme i mellom på de "vansklige" plassene. 1 time vask "Hyper vask" og 1 time på LSP.. resten var "fexing"

Greit å få den bort noen mnd nå, så resten av garasjen kan få maling og hengt opp resten av lampene. også få på noe på gulvet etter hvert..

Nydelig bil og nydelig jobb! :)

Den ble bra :) Liker godt bakenden på disse bilene.Enkelt og tøft.

Blir vel en "klassiker" den er jo opphavet til "skuldrene som har kommet tilbake i dagens design på volvo

Fin farge! :)

Hadde ikke penger til bilen fargen kommer fra, så da var det bare å kline den på noe annet ;)

Tøft...

takk

Skikkelig tøff bil dette her :) Må si du fikk virkelig frem bling´en i blåfargen her :D sweet :)

:thumbs:

takker, godt å få børstet vekk støvet...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...