Gå til innhold

TEST: Joker 1000 kaldavfetting


Belle

Recommended Posts

Joker 1000 er en petroleumsbasert kaldavfetting levert av ScandicShine.

-Beskrivelse fra leverandør: "Joker 1000 er en klassisk kaldavfetting utviklet spesielt for Scandicshine, som brukes til å løse vanskelig smuss som asfalt, tjære og salt. Produktet er basert på lavaromatnafta og har ekstremt liten egenduft, hvilket gjør at produktet ikke er støtende å arbeide med. Produktet egner seg meget godt til første steg i vask/avfetting før rubbing/polering. Brukes konsentrert, og legges på nedenfra og opp. La virke i 3 til 5 minutter, avhengig av smussgrad og temperatur. Skader ikke lakk eller plast, men for lang kontakttid med gummi bør unngås. Best effekt oppnås på tørr bil. Etter at produktet har løst smusset, spyles den lett bort med vann. Spyles nedenfra og opp."

-Produktet leveres i følgende størrelser og pris:

1l: 109 kr

5l: 285 kr

25l: 1300 kr

Jeg testet Joker 1000 på 3 biler igår. Avfettet to biler med beskyttelse og en uten, påførte rett på tørr bil og påførte etter høytrykk og med tanke på all driiten som samler seg på bilene syntes jeg det fungerte best med høytrykk først så produktet slapp å jobbe seg igjennom 2cm med roadgrime. Men samtidig løste den opp allt som var uten høytrykk først, men jeg kunne gjerne tatt en runde med skum til før håndvask.

VW Passat med Swissvax Insignis som LSP, har ligget på siden September. Ikke vasket på 3 uker

Før høytrykk:

IMG_1277-1.jpg

IMG_1278.jpg

IMG_1279-1.jpg

IMG_1280.jpg

Her hadde jeg et lite uhell på bensern for en uke siden, det lå bensin igjen i pistolen før jeg skulle fylle og når jeg med litt fart skulle plassere den i påfyllingsrøret bommet jeg og traff kanten og tømte bensin nedover skjermen. Lite happy da ja.

IMG_1281.jpg

IMG_1282.jpg

Her etter en kjapp runde med HT (Insignis slipper møkka veldig lett fortsatt)

IMG_1283.jpg

IMG_1284.jpg

IMG_1285.jpg

En god del asfaltflekker lurejoker'n fra nord skal få bryne seg på her. Jeg VET de har vært der leenge og JA!! det har irritert meg

IMG_1286.jpg

Bensinsølet etter HT

IMG_1287.jpg

Møkk på panseret

IMG_1288.jpg

Fastbrent bremsestøv, lå kun et lag Scholl SW20 på felgene som var borte for lenge siden

IMG_1289.jpg

Og som vi ville sagt over there; "I just SOAKED the whole S**t in Joker1000" og lot det virke 3 min

IMG_1290.jpg

IMG_1291.jpg

IMG_1292.jpg

IMG_1293.jpg

IMG_1294.jpg

Deretter en runde med skum fra Ing Thor Marcus Kjemiske selvvaske anlegg

IMG_1295.jpg

IMG_1296.jpg

IMG_1297.jpg

IMG_1298.jpg

IMG_1299.jpg

Og her er resultatet

IMG_1300.jpg

IMG_1301.jpg

To små prikker med asfalt igjen som fikk en liten runde til (se resultat lenger ned)

Ingen tvil om at det fortsatt er NanoLotus igjen på rutene

IMG_1305.jpg

IMG_1306.jpg

IMG_1307.jpg

IMG_1309.jpg

IMG_1313.jpg

Beader og sheeter vann ganske bra fortsatt her

IMG_1314.jpg

Ble litt nervøs for at Joker'n hadde spist mesteparten av Insignis til frokost, men etter håndvask var det helt gull selv om LSP begynte å bli dårligere på sheeting etter forrige vask. Var nok bare litt trafikkfilm som ble mat-for-mothers :) Ble heller ikke nevneverdig dårligere sheeting etter denne gangen.

Et bilde av skyllebøtta etter bruk

IMG_1318.jpg

Her beader og sheeter det som bare det igjen

IMG_1319.jpg

IMG_1324.jpg

IMG_1329.jpg

IMG_1334.jpg

NO MORE ASFALT :D

IMG_1336.jpg

Klarte faktisk å glemme og ta etter bilder av bensinsølet :blink: Men her er et på litt avstand

IMG_1330.jpg

Det ble ihvertfall HELT strøkent!

LSP lever i beste velgående etter avfetting og ble boostet med InstaVax etter tørk :)

Takk for titten!

Nei forresten, det var bare bil 1/3....

Skal prøve å bruke litt mindre bilder til å illustrere nå

Ford Mondoe med Collinite 915 som LSP, lagt på for ca en måned siden.

Prøvde uten HT, kastet bare litt varmtvann i hjulbuer og andre steder det lå litt is.

Etter påføring:

IMG_1347.jpg

IMG_1348.jpg

IMG_1351.jpg

Ventet 4-5 min og så en runde skum

IMG_1353.jpg

IMG_1356.jpg

IMG_1357.jpg

Etter HT

IMG_1359.jpg

IMG_1361.jpg

IMG_1362.jpg

Spotless :)

Ford Focus, fri for LSP siden ifjor sommer og ikke vasket siden slutten av November :o

Klokka var 2 på natta da jeg begynte...

Først tidenes raskeste runde med skum etterfulgt av HT med en gang

IMG_1373.jpg

Dynket så hele bilen nedenfra og opp og lot det stå 5min før HT

IMG_1374.jpg

IMG_1375.jpg

IMG_1376.jpg

Etter litt vasking så vaskehansken sånn ut

IMG_1377.jpg

Og skyllebøtta sånn ut

IMG_1378.jpg

Skjønner at jeg begynte å bli trøtt siden jeg var mer opptatt av å ta bilder av snabbvax in action enn resultatet av avfettinga.

Den leverte ihvertfall kjempebra på ubehandlet lakk også!

Her er resultatet ihvertfall

IMG_1382.jpg

IMG_1383.jpg

-Erfaringer:

Renser bra, men ikke for sterk til vedlikeholdsvask.

Henger veldig bra på selv våte paneler

Skader ikke gummi

Bra som avsfaltfjerner i vaskeprosess før polering f.eks

God pris men minus for lukt

Jeg er et kvantumsmenneske og kjøpte 5l med en gang uten å tenke på at jeg kunne kjøpt med en 1l og testet sprayhodet, beklager det!

Dette er ihvertfall et produkt som vil bli brukt mye fremover av meg!

Beklager at det ble litt mye bilder for en test, skal skjerpe meg.

Kom gjerne med konstruktiv kritikk da dette er min første test :)

Mvh

Lars Kristian Belle

Endret av Belle
  • DCN Poeng 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Vi liker mange bilder da :) Kjempebra test, og ser at den tar godt uten å ta all voks.Det er viktig! Får prøve denne når jeg går tom for grime reaper en gang ;) Bra jobba!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

God test Belle, veldig bra :) Eneste som jeg kan komme med av konstruktiv kritikk er å ta mer nærbilder, før, under og etter.. Men det er fort gjort å glemme da man blir litt ivrig ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det folkens! Ble litt vel mye bilder for en test, og litt lite nærbilder som Bernhard sier. Skal ta det til meg til neste gang:)

Omrognan, hvordan kunne jeg gjort det annerledes? Jeg testet to biler med beskyttelse, og passaten som har hatt Insignis siden September som begynte å bli litt trøtt regelrett DYNKET jeg i avfetting. Syns det var en god pekepinn jeg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra informativ test dette her..

Hvordan er den i forhold til andre avfettinger som du har testet?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...