Gå til innhold

Hvordan behandle gammel lakk..


posan

Recommended Posts

Dama har ei 67mod grå/hvit boble som skal taes til våren..

jeg kjørte målinger på lakken i høst og fikk ett snikk på rundt 60-70 :/

har selv tenkt for meg selv S17 og finishing pad og evt S40 etterpå..

men iåmed at dette er orginal lakk og det er så lite lakk på bilen så bare lurer jeg på om S40 holder:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det ligger en tråd her et eller annet sted hvor en gammel ærverdig boble fikk en god detailing, så det er kanskje noen tips å hente der.

M;n med de verdiene så er det kanskje greit å starte litt rolig og heller dra seg noen erfaringer, enn å finne frem storslegga med en gang.

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Ingen vesentlige problemer med å kjøre litt hardt på denne. Husk på at tilbake til 60 tallet, var det oljebaserte lakker, de tåler ekstremt mye mer enn de vannbaserte lakkene som finnes idag. Hadde en 69 mini for noen måneder tilbake med original lakk på, den målte heller ikke stort over 65-75. Null problem å kjøre hardt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Forsåvidt sant. Men tro meg, du går lettere gjennom dagens lakk, en lakken i "gamle dager"... snakker kun av erfaring. Fult mulig at jeg har/eller gjør feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel enorme forskjeller i hardhet på dagens lakk også. Akkurat som før. Man kan jo få nye biler med både smørlakk og diamantlakk :P Men gjennomsnittet var kanskje hardere før ja.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Det er jeg enig i, og forøvrig noe jeg burde hatt med i innlegget mitt :P Kia'n er det smørlakk på... ålreit å jobbe med. Men sattan til lite lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest gjennom den tråden sikkert 5ganger:)

men får ta med meg en PTG og måle skikkerlig så jeg vet hvor det er mest lakk så jeg får korrigert mest mulig.. våtslip er vertfall helt uaktuelt:p

bilen er totalrestaurert tidlig 90 tall og da også lakkert.

denne hadde 20år gammel lakk og ikke 40.. :/

Endret av posan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok ikke så veldig ille i lakken, men det er jævlig mye dritt som sitter i den. Blir nok langt bedre etter noen runder med clay, og så litt lett polish for å få slipt av det "gule" laget :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Var for to uker siden på kaia i Oslo å tok en Movano. 2001mod, kom inn i Norge i 2003. Stått på lager med transportfett siden. Altså i 7 år. Hvit bil. Kan dere tenke dere hvor tettpakka i dritt den var, i tillegg har ikke lakken fått puste på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...