Gå til innhold

Sort stoff på a-stolpens innside etter frontrutebytte


Murcielago

Recommended Posts

Fikk byttet frontruten på bilen nå i januar. Oppdaget under helgens detailing at firmaet som stod for jobben har griset sort seigt stoff på bilens beige a-stolpe.

Stolpen har en slags velour/tøyoverflate. Skaden sees ikke så lett innenfra grunnet flatens vinkel, men er svært godt synlig utenfra. Sykt irriterende da jeg ba dem være svært forsiktig.

Har sendt de mail om saken. Hvilke rettigheter har jeg her?

Hva kan man bruke for å ta det bort? Aceton? Plasterfjerner?

Endret av Murcielago
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på å gjøre det selv foreløpig, før du har fått dialog med de som har griset det til.

Er sannsynligvis rutelim, bare å glemme å få det 100% igjen tror jeg.. er nok enklere og billigere å bytte hele indre panelet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sikkert lim som ble brukt til å lime ruta fast (hvist den er det da) er det et seriøst firma så burde de absolutt fikse opp i dette

edit: ikke først nei , heheh

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk for bilrutesjapper å søle med limet både utvendig og utvendig, uansett størrelse på firma. Har prøvd 6 ulike firmaer på min bileierperiode og enten er det sølet med lim inne eller ute, eller så er vindusviskerne satt på feil.

Uansett, hadde jeg nok dratt tilbake og bedt de fjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Driver i samme bygg som et bilglass firma, deler 150kvm. Rettighetene dine er veldig klare og enkle. For bilen skal leveres i samme stand, hvis ikke bedre (inkludert ny rute) etter endt reparasjon/utskiftning. Vår polisy er klar og enkel. Kunden skal ikke merke annen forskjell enn at sprekken i ruta er fjernet og at ruta er klarere enn den forrige.

Å søle rutelim eller primer er noe alle gjør, å det er ikke til å unngå at det hender på enkelte biler. Vi har spesialkluter (ligner fælt på våtservietter) som fjerner lim/primer skånsomt, dersom det blir tatt med en gang. Har ikke vært borti tilfeller hvor lim/primer har sitti i over tid, og hvordan det kan fjernes da. Uansett, det er samme rettigheter som da bilen er på verkstedet og mekanikeren riper opp bilen din. Lakkering pronte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pericolo159

Primer og rutelim fjernes lett med aceton eller acrylsol. En del ruteverksteder fjerner ikke dekselene når ruter byttes. Da er det veldig lett at limet renner ned på dekslene på stolpen, når rute presses på plass. Men som sagt så er det ikke noe problem å fjerne dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvordan gikk det med lime saken ?

Ble det noe løsning ?

Hvilket firma var der snakk om ?

Pericolo, hvilken lim er det som renner ned på dekslene ?

Jeg har skiftet rute i alle mine biler,enten på forsikring eller på kontantpris,og har aldri hatt rennemerker av lim på noen deksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...