Gå til innhold

LSP på nylakkert skiboks


kenset

Recommended Posts

Skal aldeles straks hente min nylakkerte skiboks. Den har endelig blitt svart slik som bilen. Fargen før var "Morgenurin metallic" (Volvo XC70-farge)

Tenkte å legge på litt beskyttelse siden den nye lakken skal starte livet litt hardt ute i salt og kulde. Bør jeg være forsiktig med valg av produkt? Er vel en uke siden den blei lakka. Ikke herda i lakkboks.

Hadde tenkt å legge på Collinite 845 pga holdbarhet og at jeg ikke har testa den enda, men har div annet også om det skulle passe bedre:

- Megs NXT

- Pinnacle Souveran

-Autoglym EGP (om den ikke har stivna i flaska)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal aldeles straks hente min nylakkerte skiboks. Den har endelig blitt svart slik som bilen. Fargen før var "Morgenurin metallic" (Volvo XC70-farge)

Tenkte å legge på litt beskyttelse siden den nye lakken skal starte livet litt hardt ute i salt og kulde. Bør jeg være forsiktig med valg av produkt? Er vel en uke siden den blei lakka. Ikke herda i lakkboks.

Hadde tenkt å legge på Collinite 845 pga holdbarhet og at jeg ikke har testa den enda, men har div annet også om det skulle passe bedre:

- Megs NXT

- Pinnacle Souveran

-Autoglym EGP (om den ikke har stivna i flaska)

Trur nok eg hadde lagd på pinnacle souveran, så får lakken puste skikkelig, resten er vel sealere, og mange meiner at dette ikkje er så lurt siden lakken ikkje då får pusta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Holder meg unna de. Men er Colli 845 også sealer? Eller voks med sealer i kanskje? Står jowax på flaska, men mistenker det er ikke hele sannheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Holder meg unna de. Men er Colli 845 også sealer? Eller voks med sealer i kanskje? Står jowax på flaska, men mistenker det er ikke hele sannheten..

Collinite 845 er ihvertfall "syntetisk" men om den puster vet jeg ikke...sannsynligvis ikke?

Selv om det står wax på flaska betyr det nødvendigvis ikke at det er en 100% naturlig voks (som puster), et eksempel er "NXT Tech wax" som er en ren sealer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...