Gå til innhold

Bestille begynner pakke fra autogeek?


Sladd88

Recommended Posts

Nå som våren nærmer seg slo tanken meg om å handle litt ordentlige produkter, har lyst på en bra maskin og litt ordentlige greier til lakken.

Fant for autogeek og ser at prisene er ganske bra der i forhold til norge, og nå som jeg har funnet ut om jetcarrier er det jo enda bedre da det er billig frakt.

fant den flex maskina her: http://www.autogeek.net/flex-l3403vrg-rotary-polisher.html er dette noe å ha? noe bedre der til samme pris ? :)

Jeg trenger:

-Maskin

-foam lance, eller foam gun til en fornuftig pris

-Puter? nok med 3 ? eller best å kjøpe 6?

-Clay

-Også trenger jeg rubbing og polish dere kan komme med anbefalling på hva som er bra og ikke for farlig å bruke :P

-Såpe?

Evt. hva mer trenger jeg?

Endret av sladjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flex er bra saker det, men husk at maskiner fra USA er 110v så du må ha omformer til den... de jeg har vært bort som har maskiner og bruker omformer vet jeg blir bra lei omformern etterhvert og kjøper seg maskiner som går på Norsk strømnett...

Scandicshine selger Flex her på berget og kan anbefales, alternativt er Metabo maskinen som godkjemi har, det er også en god maskin...

vedr polisher så er vel Scholl og 3M som blir nevnt ofte her, er glad i 3M serien (grønn, gul og blå) selv, enkel og grei og er 3 flasker og 3 pader (fargematch mht pads og kork) de funger bra.... begge deler finner du på godkjemi

Scholl har en mer avansert serie med mer produkter etterhvert, s17, s40, s3, s30, a15 osv problemet der er vel at alle er gode :D så det har en tendens til å bli en del flasker etterhvert... scholl + uber pads er en bra kombo har jeg skjønt (ikke testet uber pads enda) og begge de har scandicshine

Har selv handlet mye fra Autogeek mellom årene, men vet at de er SYKE mht frakt til Norge, om du gjerne vil handle utenlands så anbefaler jeg deg å titte på shinearama da de har en veldig bra utvalg og en bra frakt pris til Norge (husk at det kommer +25% mva på det du handler mht toll)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

foamcanon

BiltHamber clay

vil du ha rubbing som ikke er farlig å bruke så anbefales det å vurdere en DA maskin istedet, FLEX er bra, samme er Meguiars G220

Kjører du på Swissvax sin Cleaner Fluid og en swissvax voks så er du berga langt inn i fremtiden mht glans....

av såper så er det mye bra der ute, Poorboys ss&s, Duragloss 901, CG sitrus wash, Muc Off Ubershine mfl, alle nettbutikker har stort sett bra såper, eneste som ikke anbefales er Autoglym sin, da den er veldig flat og har lit glid...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter også opp for andre butikker enn autogeek, pga veldig dyr frakt. Kjøper du alt fra f.eks. Scandicshine.no får du nok en grei pakkepris også...

Pads er det alltid greit å ha flere av, så slipper du vaske dem så ofte under en polering.

Angående maskin er Flex sin roterende kjempebra, men større sjanse for å feile med den enn med en DA maskin, men den er ikke like effektiv. Et alternativ kan være å gå for en litt billigere maskin for å se om dette virkelig er noe for deg. Kjedelig å investere for mye hvis du fort går lei, men hvis du først blir hekta kommer du til å irritere deg over at du ikke kjøpte noe skikkelig med en gang. Et lite paradoks der hehe

Når det gjelder clay kan jeg henge meg på Truls her med at BiltHamber sin er veldig fin, da du ikke trenger annet enn vann som smøremiddel. Veldig praktisk, og ikke minst, kostnadsbesparende

Når det gjelder en "mild og mindre farlig polering" er det som sagt en DA maskin i stedetfor roterende som er tingen, og i tillegg gå for en mildere polish som ikke tar så mye som en med kraftige slipemidler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Utrolig bra svar fra truhaa her:-)

Autogeek har vist innsett at det europeiske markedet vokser og de selger nå 220v utgaver av bla Flex. Når det kommer til frakt så er AG spesielt dyre på frakt, faktisk så uforskammet dyre at jeg helt og holdent har sluttet å handle derfra. Bruker du Jetcarrier så blir det uansett litt billigere.. AG har også gjennom de siste årene vokst seg svært store og service'en man får der i dag er desverre ikke den samme som var for et par år tilbake synest nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet nylig fra AutoGeek, og i den forsendingen hadde de lagt ved 6stk 6,5" meguiars padder, men jeg hadde bestillt 8".

Det tok 1t fra jeg sendte klagen til de gav tilbakemeliding, og etter et bilde så sendte de 6 nye 8" padder uten kostnad for meg.

6,5" paddene jeg allerede hadde mottatt kunne jeg bare beholde.

Kan i allefall ikke si jeg har noe som helst å utsette på servicen i allefall.

Frakten var litt stiv, men ellers en topp handel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra svar fra truhaa her:-)

Autogeek har vist innsett at det europeiske markedet vokser og de selger nå 220v utgaver av bla Flex. Når det kommer til frakt så er AG spesielt dyre på frakt, faktisk så uforskammet dyre at jeg helt og holdent har sluttet å handle derfra. Bruker du Jetcarrier så blir det uansett litt billigere.. AG har også gjennom de siste årene vokst seg svært store og service'en man får der i dag er desverre ikke den samme som var for et par år tilbake synest nå jeg..

link http://www.autogeek.net/flex-230-volt-polisher.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for mange flotte svar.

Har handlet en del fra usa i det siste så er ganske vant egentlig, og så lenge jeg får ting billigere.

ser de har flex maskina til rundt 2000kr

Flex maskina :http://www.autogeek.net/flex-230-volt-polisher.html

Men lurer på hvordan er menzerna i forhold til 3M ? Evt. hva jeg bør kjøpe fra 3M på autogeek?

Hva wax som er bra der?

Ser du anbefalte meg den swissvax cleaner fluid før waxen, er ikke det siste produkter fra 3m sånn som renser og gjør det klart for wax? eller bare jeg som har missforstått?

Hva wax som er grei på autogeek? Trenger ikke å begynne med swissvax akkurat nå, men 3m kunne jeg hatt da det sikkert er bra til korigering av lakken, og vil gjerne lære meg det liksom, regner med det ikke er så forbanna vanskelig så lenge man er forsiktig....

Evt. trenger jeg anbefalling av det som sto i første posten men fra autogeek. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin startpakke det der! Ville i tillegg lagt til en plastfornyer, da er Meg Trim detailer og Blackwow utrolig gode. Ville byttet ut NXT-wax`en med noe bedre, da feks Collinite 915 eller Meg 16 som er fine vintervokser med lang holdbarhet. Så evt. kjøpe noe annet nærmere sommeren.

Ville også sett litt på en god sealer, har hørt Duragloss 111 og Jetseal skal være fine her.

Ellers trenger du jo puter til polish`ene, samt mer microfiber! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over ville jeg lagt til mer MF. Har selv NXT, men er ikke helt overbevist, ville heller valgt en annen sealer og feks Colly 476 voks som vist nok skal være meget holdbar(Ikke prøvd den selv). Noen felgbørster hadde vel heller ikke vært å forakte.

Bare å skaffe seg JetCarrier btw. som mange har kommentert er Autogeek svindyre på frakt(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinteren er jo straks over da :P

men uansett så trenger jeg en wax som gir lakken våt look liksom, mørkere på en måte. Kom gjerne med anbefalling av noe annet enn meguiars. hørte bare at den er bra og gir en bra holdbarhet hvis man kjører på 2ganger etter at første laget hadde tørket i noen dager...syns jeg også leste at man trenger ikke sealer på denne? men hvordan er det å blande merker når det gjelder sånt? f.eks. ha på duragloss 111 opp på meguiars?

Hva syns dere om Lake Country CCS Pads ? Må vell ha flere enn til polishene? Sånn jeg kan kjøre waxen med og sånn?

Børster skal jeg finne, er ikke så veldig nøye på det, MF har jeg veldig mange av allerede, tenkte jeg skulle handle disse der som jeg kunne bruke på litt "finere" ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare 90 kr i frakt uansett kor mye du bestille fra ødegård. så det billig der.. så ville heller kjøpt der og det er vell litt forskjell mellom den i usa og 3m UK versjon som vi har her ( rett meg vist feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan sikkert handle 3m via jobben også uten moms, men tenkte at siden jeg bestiller fra usa, bestiller jeg bare alt liksom og sliper stress med å bestille fra andre plasser og sånn.

Trenger bare hjelp med bakplate og puter nå folkens.

Derfor lurer jeg på om noen kunne tatt seg en tur på denne linken her (http://www.autogeek.net/lakecountry.html ) og sett om hva jeg bør ha?

EDIT: såg på ødegård nå, kansje likså greit å handle der pga. jeg sparer på vekta og er samme pris.

Andre ting skal bestilles fra USa derfor jeg tenkte å bestille produkter også ;)

Endret av sladjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere nå? tror jeg har det meste der bortsett fra børster og sånn.

post-955-1264356412,1_thumb.jpg

3m handler jeg i norge sammen med pads ;)

Kommer på rundt 5600 dette her med frakt og moms. plus 1500 for 3m polisher og pads i norge.

Øve meg litt så tjener jeg dette her fort innigjen når kolegaene ser hvor blank bilen har blitt til vår :D

Endret av sladjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødegård lakk har billige 3M produkter som andre sier. Ofte billigere enn i utlandet også. Når det gjelder voks så holder collinite 915 i lange baner. Den er fin både sommer og vinter den. Skjønner ikke poenget med å bruke vokser med dårlig holdbarhet på sommeren. I de 2 "utseende" testene jeg har sett har den scoret likt som alle andre vokser inkl zymol royale som koster 60 tusen kr (høyere faktisk) så det er null problem. Wetlook får du når du polerer :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et spørsmål til her. Trenger jeg å bruke noe før waxen? Selv om jeg har gått over med 3m polisher?

Som den truhaa anbefalte, swissvax cleaner fluid?

eller er det bare å kjøre på rett med voks ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...