Gå til innhold

"Beste Washmitt" ?


Hans Olav

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Mighty

    9

  • Øivind

    6

  • General Lee

    5

  • Odd-M

    4

Mest aktive i dette emnet

  • Admins
truhaa

Mothers ull mitt er knallsaker..... skånsom og fin, ellers har jeg brukt CG sin noe nå og begynner å vende meg til str på den også...

Premium 3

slår ikke mothers sin men bra lell, swissvax waschpuydel er også god, men den er ingen mitt.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til nå testet:

SV Washpudel

Premium chenille microfiber wash mitt

Sheepskin Wash Pad

Og forhåpentligvis så kommer Mothers Genuine Lambswool Wash Mitt i posten i morgen og skal testes skikkelig på et par biler. Denne har jeg hørt masse skryt av og er spent på.

Videre er rangeringen min:

1. SV Washpudel

2. Premium chenille microfiber wash mitt

3. Sheepskin Wash Pad

Eneste jeg har å utsette på SV puddelen er at jeg synes den blir litt tam og slapp i fisken litt fort etter maskinvask.

Nr. 3 har jeg ikke testet så mye men følte den ble litt for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter generelt med at mine Meguiars ull-mitt har dårlig glid når jeg bruker den. Selv med unormalt mye såpe føles den litt trå, så ikke så altfor ofte den brukes...

Swissvax sin Waschpudel er grei å bruke, men er jo ikke noen hanske, og derfor ikke like god i bruk med tanke på at man ikke mister den synes jeg. Har bare brukt den en gang foreløpig, men har jo fått mye skryt hvertfall.

Favoritten blir nok Meguiars sin MF mitt da den er passelig stor, får med seg greit med vann og tåler maaaange vask hvertfall. Er ikke så stor av Scandicshine/Nanolotus sin mitt da jeg synes den er litt for stor og tung, samt at jeg ikke har samme glid-følelsen med den som med MG sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun 2 stk men av de er helt klart MG sin microfibermitt favoritten. Den får med seg mye vann og glir veldig bra. Synes den gir en smooth og skånsom feeling under bruk.

Sonus ullmitt har jeg også, synes den glir klart dårligere.

Endret av sruben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Megs Chenille mitt synes jeg er helt ok, men den andre microfibermitten syns jeg at er altfor flat..

Favoritten her er pdd "Ulven" som spiste opp halve siden på døra mi i ett jafs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle MF-mitten til Megs synes jeg også var for flat, men den nye synes jeg er perfekt.

Mother's wool syntes jeg var helt konge første gangen jeg testet den.. helt til jeg kom til sidepanelene, da synes jeg den ble litt i tyngste laget. Men sikkert en vanesak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt megs sin MF mitt lenge, men har nå gått over til ullmitt etter at jeg fant ut at det var MF mitten som lagde swirls på lakken min. MF mitten glir bedre, men den riper langt mer da den ikke slipper dritten så lett. Før var det swirls etter 2 vask, men ikke nå lenger :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brugt Sonüs handsker gennem nogle år nu, og sidst jeg skulle bruge nogle nye, købte jeg lammeuldshansker fra Polished Bliss. De er ikke så tykke i skindet som dem fra Sonüs og man har derved mere følelse med hvad man vasker. Meget fin handske. Kan varmt anbefale dem.

Venligst,

Ebbe Jørgensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brugt Sonüs handsker gennem nogle år nu, og sidst jeg skulle bruge nogle nye, købte jeg lammeuldshansker fra Polished Bliss. De er ikke så tykke i skindet som dem fra Sonüs og man har derved mere følelse med hvad man vasker. Meget fin handske. Kan varmt anbefale dem.

Venligst,

Ebbe Jørgensen

Samme som vi har i butikken vår, Easirider Sheepskin mitt, er übergode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Har aldri prøvd noe sånt før lørdags morgenen jeg, men likte veldig godt Premium chenille microfiber wash mitt.For en som altid har brukt svamp så er vel de fleste forslagene her en revolusjon vil jeg tro.Var ihvertfall en veldig lett og effektiv måte å vaske på, og tar store områder på veldig kort tid.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rangering av det jeg har prøvd:

10/10 poeng: Mothers ullmitt - utrolig lett å skylle, glir utrolig bra særlig i kombinasjon med DG #901

9/10 poeng: CG 3 inch Washpad - holder utrolige mengder vann, meget god å vaske med størrelsen tatt i betraktning

8/10 poeng: SV vaskepuddel - hendig størrelse, lett å skylle, meget fin til dørterskler og slikt hvor jeg synes det blir mye søl med mitt

8/10 poeng: CG Chenille-mitt - det jeg har brukt mest, glir ikke så lett og føles tung mot lakken men rengjører effektivt, svært lett å skylle

6/10 poeng: MG MF-mitt - "flat", litt tung å skylle, holder lite vann

3/10 poeng: CG MF 3-inch mitt - 3 tommer meg midt i kaviarstjerna, det dårligste jeg har prøvd til nå, effektiv støvsamler på hylla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...