Gå til innhold

Milwaukee Ap12qe Review


Marius.horten

Recommended Posts

Marius.horten

Siden det fines så lite stoff om denne maskinen her på forumet og det virker som det er få som har erfaring med den tenkte jeg å skrive en liten reviw med mine erfaringer så langt. Jeg har enda ikke brukt maskinen så lenge, men kan komme tilbake mer utfyllende senere.

Milwaukee AP12QE

6288927214693fb3077d92.jpg

Milwaukee Tool

Spec.

Produsent: Milwaukee

Modell: AP12QE

Forhandler: Harald Gronvold AS

Pris: 3300kr

Effekt: 1200W

Hastighet: 900-2500 trinnløst

Vekt: 2,2Kg uten nettkabel tilkoblet

Nettkabel: 6 Meter

Førsteinntrykk.

Første man ser er jo den digre baggen maskinen kommer i, den virker veldig kraftig og av god kvalitet med mange praktiske lommer både inni og utenpå. Andre ting som fulgte med er en myk pute, tilsvarende sort LC og en hardere pute tilsvarende Oransje LC pute og en ullpute som virket veldig fin, også kom det med en T-skjorte som ekstra smøring.

Til maskinen fulgte det med et deksel du kan sette på for alternativt grep hvis du vil legge litt ekstra press på og et T håndtak som kan festes på begge sider av maskinen. Backingplaten er belagt med tykt skum for bedre fleksibilitet og virker også god, men har ikke prøvet denne så mye enda. Nettkabelen som følger med kan taes av og festes med en låsbar kontakt bak på maskinen. Denne er og ganske lang, hele 6 meter, og veldig fleksibel. Dette viser at det er en vel gjennomtenkt og utprøvd maskin.

Selve maskinen virker veldig kompakt og godt sammenskrudd. Den har med det runde håndtaket et veldig godt grep, turtallsreguleringen som er plassert oppe på maskinen gir lett tilgang til justering under bruk.

Under er det også en ekstra knapp for å låse maskinen på så du slipper og holde knappen inne når du jobber, noe som er ganske praktisk når du skal jobbe over lengre tid.

I bruk.

Jeg har enda ikke brukte maskinen så veldig mye, men så langt virker det veldig lovende.

Den elektroniske turtallreguleringen klarer fint å holde turtallet oppe under press og det er ingen tegn til forsinkelse. Maskinen er veldig god og stabil å jobbe med og den lave vekten forenkler arbeidet enda mer. Jeg har sett at enkelte har klaget over at maskinen kan bli varm når man jobber med den, men jeg har enda ikke lagt merke til dette, selv på høyere turtall og med mye press. Støynivået la jeg også merke til var veldig lavt på denne maskinen i forhold til andre jeg har testet. Om jeg skal trekke ned på noe må det være at jeg syntes det laveste turtallet kunne vært litt lavere enn 900RPM for lettere å kunne spre produktene, men dette er vel bare en tilvenningssak

Sammenlagt.

Jeg syntes maskinen virker solid og kompakt og holder en kjempe kvalitet. Det virker som et vel gjennomtenkt produkt med gode grep med god tilgang til knapper og en lang og god nettkabel. Den er lett å jobbe med og klarer fint å følge med selv under hardt press. Prisen er kanskje noe høy, men med tanke på ytelsene og hva som følger med i pakken syntes helt klart den er verdt det. Dette er den suverent beste maskinen jeg her brukt så langt.

Så følger noen bilder:

Bagen alt kom i

IMAG0165.jpg

Oppi Bagen

IMAG0166.jpg

Eske med maskinen

IMAG0167.jpg

Alt tilbehøret som fulgte med

IMAG0168.jpg

Maskinen skrudd sammen med alternativt grep og T-håndtak

IMAG0169.jpg

Turtallregulering

IMAG0170.jpg

T-skjorten

IMAG0171.jpg

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt denne maskina selv for ett par år siden og den funker meget bra men savner et bedre grep enn det side grepet som følger med.

Javnt over en jevn og stabil maskin som er og annbefale andre.

Meget bra skrevet forklaring på maskina.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

bra review dette her....morro å lese...

takker for innlegget

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at flere har samme erfaring som en "offisiell" test, da. :)

Fant en test, hvor Milwaukee vant, med Flex på en GOD andreplass.

Prisen på Flex var vel det som gjorde at denne passerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem legger veldig stor vekt på det "T" håndtaket.. Og om jeg ikker husker helt feil, selges vel Makita 9227 også med dette

håndtaket, laget for båt.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Morro å se at andre har samme erfaring.

Skal få testet maskinen litt grundigere til helgen så mulig jeg fyller på litt etter det.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra jobb i dag så var jeg lykkelig eier av en slik maskin igjen gitt.

Den bare lå der og ropte navnet mitt,og da må man jo bare ta den med seg hjem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Hehe, Gratulerer med ny maskin Arne :P

Du får komme med noen erfaringer du og da. Ser ut som jobben jeg skulle ta til helgen er blitt utsatt noen uker, men får vel gå over min egen bil i stede for jeg da. Testes skal den i alle fall :D

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Marius.horten

Dette er noe jeg fikk med uten å betale noe ekstra for, men nå i det senere har jeg fått høre at det egentlig ikke følger med når du kjøper maskinen. Tror nesten du må høre med en forhandler hva som følger med. Post gjerne svaret her igjen så skal jeg eventuelt endre første posten så det blir riktig der og.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Ville hatt den bagen og jeg... Men finner den ikke i katalogen til Milwaukee. Kan du se om du finner noe delenummer eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Jeg fikk med alt sammen uten noe tillegg i en allerede gunstig pris så jeg trodde det var noe som fulgte med. Men har nå sendt mail til forhandleren og spurt hva som egentlig skal følge med. Jeg kan heller ikke finne noe varenummer eller liknende til denne bagen så ble veldig usikker. Poster svar fra forhandleren så snart jeg får det så det blir en klarhet i det i alle fall.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.horten

Det har jeg.

Dette er en kampanje Milwaukee kjører på våren, så bag, puter og t-skjorte som fulgte med nå er kun i kampanjeperioden. Ellers mener jeg bagen alene koster 500 kr. og putene 90 kr. per stk. pluss moms.

Jeg har nå brukt maskinen litt mer og sliter med at den er blitt veldig varm og litt annet småfusk. Jeg har kontaktet leverandøren og han har vært veldig behjelpelig og mente dette var en feil på maskinen jeg fikk, noe som var veldig skjeldent. Vi kjøpte en maskin til samtidig og denne har vi ikke hatt noe problem med.

Kommer tilbake med mer når jeg har testet og funnet ut litt mer.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...