Gå til innhold

BMW Car Club Norge


Dr_S

Recommended Posts

Er medlem! Bruker ikke forumet deres, men bimmers i stedet. Ikke altfor aktiv i klubben, men var med på treffet på Våler om ikke annet. Har vært snakk om å få igang BMWCCN Agder, men tror ikke at vi er mange nok som er nok engasjerte til at det går desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem men har ikke vært med på treff. Kun en klubbkveld hos Autosentrum i Oslo. Forumet syns jeg er skikkelig sært. Følger litt med men er ikke særlig aktiv. Få tråder som interesserer meg. Sikkert fint hvis du er E30/E36 entusiast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Medlemsbladet - Fahrfreude - vil jeg si er et av de absolutt bedre i Norge - flott lektyre :)

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet er sært og gammeldags, både i oppbygning og medlemskarakteristikk. Kompetansen vedrørende BMW er derimot fantastisk bra hos enkelte! Når det kommer til mer spesielle problemstillinger som krever inngående kunnskap, erfaring og synsing er det milesvis bedre kompetanse enn hva man finner på bimmers.no, hvor medlemsmassen nok er mye yngre. På bimmers.no går det mest i spam, spøl, rølp og "effekt"-anlegg..

Men den fanatiske holdningen til enkelte av medlemmene, f.eks mot andre merker, diesel og automatgir, samtidig som man hyller E30 M3 med S14-maskineri som det eneste saliggjørende skremmer nok bort ganske mange.

Endret av omrognan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok blitt mer og mer OT på bimmers i det siste. Har vært medlem der ganske lenge, og syns det desverre har utviklet seg til det verre etterhvert. Medlemsmassen har midlertidig økt veldig, og det blir gjerne slik da.

Det bør nevne at mange av dem som er på CCN sitt forum også ferdes på bimmers, så er mye kunnskap der. Har desverre blitt litt "gubbevelde" hos CCN med lite forståelse for de yngre medlemmenes interesse, men er heldigvis ikke slik i alle underavdelingene. Med litt mer medgjørlig lederskap kunne de lett fått mye flere medlemmer. Vi har hatt bimmerstreff i Kristiansand med rundt 50 biler, og det er ikke engang en egen CCN avdeling her. Det viser et stort potensiale etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var medlem, men føler at det er litt for lite lokale aktiviteter til å drive å betale 400kr i året.

Jeg kommer nok til å melde meg inn igjen når jeg får tid til å reise over fjellet på banekjøring. ;)

Må vel få e30en klar også først, for jeg blir vel lynsjet hvis jeg stiller på BMWCCN-treff med diesel og automat. :P

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem :) Flott blad, men henger heller ikke på forum. Egentlig sluttet å være på bimmers også da det er blitt litt mye useriøst vas der. Liker meg her bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Jeg var medlem ca. 1996-2000, men følte ikke at jeg hadde stor nytte eller glede av medlemsskapet bosatt i utkantnorge den gang. Avsluttet medlemsskapet "naturlig" ved overgang til annet bilmerke og når jeg senere fikk BMW i oppkjørselen igjen, har det ikke vært blitt vurdert.Terskelen for å melde seg inn igjen kjennes høyere enn første gang jeg hadde BMW. Nå er jeg aktiv i en annen landsdekkende merkebilklubb. Medlemsbladet FF leser jeg når jeg kommer over det (hos kjenninger eller den lokale dealeren) og det holder veldig høy standard. Jeg er også regelmessig og surfer på forumet deres, men syns vel at det er rotete og trassige saker. Bimmers-forumet er jeg tidvis innom og søker i den tekniske avdelingen, men forumet generelt har mange innlegg på lavt nivå (surrechatting).

Nå foregår det autoslalom i regi av BMWCCN kun ett steinkast unna meg og det har jeg flere ganger tenkt meg avgårde og se på, men enda ikke fått fingeren ut. :huh:

Endret av challenger

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, var endel :)

Når det gjelder forumdelen osv så er det i disse dager faktisk (endelig vil noen si) lansering av nye websider med nytt forum som krever pålogging! :)

Så den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Klubben får også ny logo, dette er det BMW AG som må godkjenne og slikt tar tid.

2009 var et turbulent år for BMWCCN pga en utro medarbeider, men nå er det nytt blod i styret og mye gammelt rot har blitt tatt tak i.

Ser frem til 2010 sesongen, håper vi ses på treff med blanke biler og glade detailere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem, men ikke aktiv utover at jeg til tider leser mye av postene på forumet - og Fahrfreude som leses fra perm til perm gjentatte ganger. Medlemsskapet for min del forsvares av bladet, rabattavtaler og den tekniske kompetansen på forumet.

Jeg synes forøvrig at DCN forumet og dere som vanker her er ganske unike. Det er en veldig positiv stemning, og alle får skryt for jobbene sine. Det gjør det kjekt å lese og lære mer om bilpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også medlem i rogalans avdelingen sammen med Tommy. Jeg pleier å få med meg noen klubbkvelder i løpet av året samt bedrifts besøka.

For svarer kontigenten med rabbatt avtalene, så det blir balanse i reinskapet å vell så det. :D

Fahrfreude er et klubb blad på høyt nivå.

Er også sporadisk innom bimmers.no

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...