Gå til innhold

Roterende?


M.J.

Recommended Posts

Hei, har vurdert å kjøpe en roterende maskin da min DA blir noe smått etterhvert. Men lurer på en ting: kan jeg kjøpe en vinkelsliper og bruke eller må det være laget spesielt for polering? Har ikke noe greie på maskin. Så en vinkelsliper fra dewalt på tilbud og lurer på om den er ok, HVIS det går å bruke en vinkelsliper da ;)

http://www.dewalt.no/powertools/productdetails/catno/D28130/

Blir 900w for lite?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke under noen omstendigheter bruke en vinkelsliper, den har altfor mange rpm!

Det du trenger er en maskin med hastighetsregulering, kan f.eks anbefale den jeg har, Makita 9227.

Ellers så er det mange andre bra maskiner på markedet, f.eks Hitachi, Flex, Rupes, Metabo osv osv..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

En vinkelsliper holder vel oppmot 11.000 rpm det vil nok flerre padden og svi lakken noe vel fort..

Det du trenger er en roterende maskin ala vinkelsliper konseptet bare med hastighetsregulering, en roterende skal kunne jobbe fra ca 600 rpm til rundt 3500 rpm, du befinner deg ofte på mellom 1000 og 2000 rpm når den benyttes, disse maskinene er ikke klasifisert som vinkelsipere mern som poleringsmaskiner om du spør etter de i en butikk

En roterende er en super redskap med korigeringer av bil lakken, emn kan også forårsake mye skade om den ikke benyttes rett...

Anbefaler å teste på noe som ikke er så farlig skulle bli svidd eller stygt, gammelt panser etc før du drar over en 07 mod M3...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, tenkte jo ikke på at en vinkelsliper ikke har regulerbar hastighet ;) Og jeg trot ikke dere får se skrekk bilder av test på ny m3 nei :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bare jeg som benyttet det som et eksempel...hoi hoi ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...