Gå til innhold

Shining Av Bora


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Tok jo bilen med Meguiar's#83 og Meguiar's#26 for litt siden. Mye av swirls gikk vekk, men det er en del igjen. Fikk to liter med Meguiar's#85, og da måtte jeg prøve den :) Hitachi'n tok jeg frem, Meguiar's#85, Meguiar's#9 og Meguiar's#21 2.0. Her er bildene:

Før:

P1010071.jpg

Etter Meguiar's#85 og Meguiar's#9:

P1010072.jpg

Etter Meguiar's#85 ble det litt matt, men Meguiar's#9 gjorde skikkelig susen! Meguiar's#26 som jeg tok på var bra, men det verka etter å prøve Meguiar's#21 2.0... Her er bildene :)

P1010078.jpg

P1010070.jpg

P1010088.jpg

P1010100.jpg

Her er motoren etter jeg tok den sist. Kjørt mange, mange mil, fortsatt like pen :)

P1010086.jpg

Ja.. Meguiar's#21 2.0 var helt fantastisk. Nydelig utseende, og det er en herlig følelse å ta på lakken:)

Meguiar's#85, Meguiar's#9 Meguiar's#21 2.0 som kombo er helt GENIAL :) anbefales av meg hvertfall (ikke at det er noe å skryte av men... hehe)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Snaderblank den der....

Funka bra med Meguiar's 85 på pad?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Takker! fornøyd med 21 hvertfall! Samme gata som MG83 er å bruke synes jeg! altså helt elendig.. hehe.. Neida. Jeg har litt for store pad's synes jeg, og den oransje Lake Country pad'en er jeg ikke fornøyd med. Den er for stiv, men de andre putene er jeg fornøyd med:) Har en ullpute som jeg fikk med Hitachi'n, men den er jeg ikke helt "sikker på" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Brukte den ullputa som fulgte med jeg, og den funka supert syntes jeg. kutta bra og fort, så vær forsiktig over kanter ol med den...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Brukte den ullputa som fulgte med jeg, og den funka supert syntes jeg. kutta bra og fort, så vær forsiktig over kanter ol med den...

Oki! Da kan jeg bruke den da.. Blir vel ikke like varmt med den som skum? Jupp.. er forsiktig med kanter uansett jeg.

Fikk foresten med ett diamondite middel fra den siste orderen fra Autoglym. Bug blocker(?). Etter bilen er vasket og tørket, smurte jeg den på speilene, nederst på panseret og litt på fangeren. Vaska bilen i stad, og den bare datt av med fluene når jeg spyla bilen. Den funka :) ikke noe stygt, sticky når det var på bilen heller.. Skal prøve den en gang til før jeg anbefaler den.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Da kan jeg bruke den da.. Blir vel ikke like varmt med den som skum? Jupp.. er forsiktig med kanter uansett jeg.

Fikk foresten med ett diamondite middel fra den siste orderen fra Autoglym. Bug blocker(?). Etter bilen er vasket og tørket, smurte jeg den på speilene, nederst på panseret og litt på fangeren. Vaska bilen i stad, og den bare datt av med fluene når jeg spyla bilen. Den funka :) ikke noe stygt, sticky når det var på bilen heller.. Skal prøve den en gang til før jeg anbefaler den.. hehe :)

Det blir nesten ikke varme fra ullputer, jeg bruker gjerne å kjøre på med 2000 rpm, og det blir ikke mer enn lunkent :)

Kan være greit å tape over skarpe kanter når du bruker ull, den kutter veldig raskt.

(Flott jobb på Boran forresten! :) )

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei blir ikke på langt nær så varmt som med skum, men den kutter mer, så de oppfører seg forskjellig

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Takk for responsen! moro:) ble ganske fornøyd selv! Trodde ikke finishen på bilen skulle bli så bra! har lest mye forskjellig om sealere liksom... Filma bilen når jeg spyla den, og skal slenge ut noen bilder etter 10-20 vask.. 1-2 uker mao:) tror ikke det er så mange her som har testa 21 2.0, så da vet dere hvordan utseende og holdbarhet er!

oransj og 85 med litt turtall blir jo veldig varmt. En ting til; kjører jeg 85 på lavt turtall, holder den seg slipende omtrent helt til jeg kjører på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD
og den oransje Lake Country pad'en er jeg ikke fornøyd med. Den er for stiv, men de andre putene er jeg fornøyd med:)

Hvilke puter er du mer fornøyd med da? :)

Ble jo strøken nå etter denne runden. Syns ikke M83`n tok mye på første runde sidne det var såpass mye swirls igjen.. Hard lakk på denne?

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Hvilke puter er du mer fornøyd med da? :)

Ble jo strøken nå etter denne runden. Syns ikke M83`n tok mye på første runde sidne det var såpass mye swirls igjen.. Hard lakk på denne?

Virker som det er hardere lakk på denne en passat'en til en kompis (1999), det er kansje fordi jeg har en annen lakk en det han har. Begge har sort metallic, men min er det en annen effekt i.. Står bilen i sola blir metallicen rød-aktig.. veldig hard lakk på den. Tok en 2000 corolla igår, og da fikk jeg omtrent vekk swirls med Meguiar's #9 (swirlremover), så det var jo en fryd :)

Har oransj, hvit og rød fra lake, og jeg er fornøyd med de to siste jeg nevnte. De er myke og behagelige å bruke, noe ikke den oransje er. Har ull som jeg skal bruke mer, pluss at jeg kjøper meg noen pads fra 3M og Meg's. Har hørt her (husker ikke hvem av dem med Volvo jeg hørte det fra) at putene fra 3M ikke er like harde, men heller grovere i strukturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oransj, hvit og rød fra lake, og jeg er fornøyd med de to siste jeg nevnte. De er myke og behagelige å bruke, noe ikke den oransje er. Har ull som jeg skal bruke mer, pluss at jeg kjøper meg noen pads fra 3M og Meg's. Har hørt her (husker ikke hvem av dem med Volvo jeg hørte det fra) at putene fra 3M ikke er like harde, men heller grovere i strukturen.

Synes 3m sin rubbingpad er fin å jobbe med, har brukt den mye sammens med #85.

Den grå vaffelputa har ikke så mye cut, omtrent som blå sonus pad, og den blå vaffelputa er noe ala hvit sonus/css.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Synes 3m sin rubbingpad er fin å jobbe med, har brukt den mye sammens med #85.

Den grå vaffelputa har ikke så mye cut, omtrent som blå sonus pad, og den blå vaffelputa er noe ala hvit sonus/css.

Du mener sikkert putene til lake c.. Ja, den hvite er lett polering og den rød jeg har er den mildeste, altså etter blå, og den har ikke noe cut i seg. Den er veldig myk og god! Hender jeg koser paden litt.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er hardere lakk på denne en passat'en til en kompis (1999), det er kansje fordi jeg har en annen lakk en det han har. Begge har sort metallic, men min er det en annen effekt i.. Står bilen i sola blir metallicen rød-aktig.. veldig hard lakk på den. Tok en 2000 corolla igår, og da fikk jeg omtrent vekk swirls med Meguiar's #9 (swirlremover), så det var jo en fryd :)

Har oransj, hvit og rød fra lake, og jeg er fornøyd med de to siste jeg nevnte. De er myke og behagelige å bruke, noe ikke den oransje er. Har ull som jeg skal bruke mer, pluss at jeg kjøper meg noen pads fra 3M og Meg's. Har hørt her (husker ikke hvem av dem med Volvo jeg hørte det fra) at putene fra 3M ikke er like harde, men heller grovere i strukturen.

Er ikke grovere i strukturen, er veldig fine porer i skummet..

Men tror at det er nuppene som står for mye av cuttingen, derfor kan skumgummien være så myk og fin.

DET er puter du kan kose med :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...