Gå til innhold

Foam lance til Foma pro serien


EspenHamre

Recommended Posts

Hirobofly

Gokveld.

Hvilken kobling trenger jeg til foma pro serien?

Er det samme som til karcher pro?

Morn,

M22 er koblingen på de større vaskerene fra Foma. (Fra 925 i forbrukerserien og oppover)

Jeg kjøpte min Foamlance med kobling for Kranzzle med M22 fra UK, og den passer perfect på min 925.

SS har vel også de koblingene til Foamlance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Håper jeg ikke klusser til denne tråden, men da jeg gikk fra Foma 780 til Hotline TST så sa servicemannen på Foma Norge at sistnevnte hadde proffkobling. Jeg forstår at dette er skrukoblingen som skrur slangen på maskinen og at hylsen er lenger på Proff serien men at gjengene er like. Min Foam Cannon kan jeg bruke på begge pistolgrepene da denne er det samme. :D

Nå blir jeg uskikker på om du har en proffpistol a la det som er på selvvask anlegg ?

Hvis ikke er det trolig OK. :)

Edit: rettet litt opp da jeg så du ikke hadde kjøpt ny maskin selv ;-)

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Hmmm, nå skal jeg ikke banne på at alle de store Foma har skru-kobling mellm lanse og pistol og at dette er det som kalles proff-koblinger, men jeg mener nå at eks Foma 747/737 og lignende har sånn bajonett-kobling mellom pistol og vaskelanse'n. -Og at alt er lagd i plast, men kanskje det er samme kobling bare med messing i noen av de andre??

På eks Foma 925 så er det M22 messing kobling mellom pistol og lanse, og jeg mener å huske at de vaskerene i TST-serien har samme?

Sånn ser i alle fall min Foamlance ut med M22 koblingen:

IMG_0374.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Å ja nå skjønner jeg....Jeg var ikke klar over at 925 har M22 på lansen.

Jeg har bajonettkobling på begge mine (780 og Hotline TST) og er heldig som kan bruke samme Faom Cannon. :D

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Er det ikke vanvittig tungvindt å skru disse av og på for hver gang det skal brukes?

Tja, det tar jo noen sekunder lengre enn trykk-og-vri som vanlig bajonett-kobling ja, men i og med at skummet etter foamlance'n skal virke en stund så plages ikke jeg med at jeg må skru for å skifte lanse. -Men, helt enig i at et er tyngre enn med bajonett ja. ;)

Går nok glittrende som du har på din vasker Ole Gunnar med å ha bajonett-koblinger på de ulike tingene, så passer alt over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo heller ikke være så bra mtp holdbarhet av gjengene.. Dem er vel laget av messing eller noe slikt?

Regner sterkt med at dem ikke er beregnet for å skrus av og på 2-4 ganger hver gang maskinen brukes..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Diverse hydraulikhurtigkoplinger fåes i de fleste dimensjoner og funker fint til sånt, har laga meg sånn på spyleren på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Ja, tror det blir å lage koblingen selv, har nok av slike koblinger på jobb så.

Må vell bare ha en overgang fra gjengene på lancen til m22 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Kan jo heller ikke være så bra mtp holdbarhet av gjengene.. Dem er vel laget av messing eller noe slikt?

Regner sterkt med at dem ikke er beregnet for å skrus av og på 2-4 ganger hver gang maskinen brukes..

Tja, ikke godt å vite. Har hatt vaskeren min nå i 1,5 år, og kan ikke si at jeg kan se eller merke noe som helst på gjengene på lansene/foamlance eller noe, så jeg tror det går greit. B)

Koblingene er lagd i messing ja, men med bra mengde gods så det er holdbart.

General Lee: Det var en god ide det å bruke hurtigkoblinger for hydralikk. Men hvordan er disse koblingene; er dem slik at eks lansen blir fast og fin/solid festa til pistolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Den sitter fint og fast ja, men kan roteres, noe som bare er ett pluss for meg.

'Flat-face' koblinger liker jeg bra, da de gjerne har litt større anleggsflater og blir derfor ikke så vinglete. Husk trykkeliminator så slipper du å bli våt og mye kødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg er ikke 100% oppdatert på "M22" og slikt, men jeg har altså kjøpt meg denne vaskeren:

http://www.foma.no/ESCat.ASP?WCI=GetSubGroup&WCE=0-2385

G150x-01-2007.jpg

Har jeg en slik M22-kobling? (og det betyr at jeg kan shoppe ekstrautstyr og koble til så lenge de har M22-kobling, right?)

I og med at scandicshine er tomme for foam lance/cannon for tiden, kan jeg da for eksempel bestille denne og skru den rett på Foma'en min?

http://shop.autobritedirect.co.uk/autobrite-heavy-duty-snow-foam-lance-various-connections-305-p.asp

new_karcher_hd_foam_lance.jpg

attachmentscomplete2.jpg

Det står at jeg må velge mellom "M22 Male Short Reach (Screw Fitment)" og "M22 Male Long Reach Kranzle (Screw Fitment)", noen som vet hva som menes og hva jeg bør velge?

Ser akkurat denne foam cannon'en ok ut i forhold til den scandicshine selger/dere andre bruker?

Mvh

Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Foam Cannon til foma er ikke lagervare om eg ikke tar helt feil, dvs den tas inn på bestilling hos SS...wink.gif Sikkert bare en glipp, men om du leser på denne siden så ser du hvorfor Foma utgaven står som utsolgt: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=109

Men hvor du handler er opp til deg selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den cannonen du har lagt ut bilde av er i hvert fall prikk lik den jeg har fra SS. Du har nok m22, siden denne er i pfoffserien til foma, men hvilken vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den cannonen du har lagt ut bilde av er i hvert fall prikk lik den jeg har fra SS. Du har nok m22, siden denne er i pfoffserien til foma, men hvilken vet jeg ikke.

Ok, takk for hjelpen. Jeg har sendt en mail til autobritedirect, så da får jeg testet kundeservice'en der...

Skal oppdatere tråden her med hva jeg finner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for hjelpen. Jeg har sendt en mail til autobritedirect, så da får jeg testet kundeservice'en der...

Skal oppdatere tråden her med hva jeg finner ut.

Han mente jeg skulle ha M22 short reach, men kunne ikke si 100% sikkert.

Men jeg tok sjansen og bestilte det, så da får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...